A
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Lite märkligt när en person startar en tråd på ett diskussionsforum, men inte tål en diskussion eller att det finns skilda åsikter 🤷‍♂️
Härligt ytterligare en Besserwisser😉

• Haha
pmd
  • Laddar…
Rejäl skrev:
utan det kan finnas så många skäl/orsaker som helst till att en reporter (människa) skriver som den gör..
Man kan nog förutsätta att önskan om lösnummerförsäljning/klick, är ett av de tyngre skälen...

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
A
K Krille4 skrev:
Du kallar andra luffare, kräk och begåvningshandikappad men tycker inte att vem som helst ska få svara på dina inlägg i en diskussion som du startat. Tror inte vi kommer så mycket längre än så.

/Krille
Det får man göra men attackerar dom mig så får dom tillbaka, som vanligt är du bara ute efter tjafs och svarar inte ens på frågorna som jag har skrivit till dig!
Ingen utveckling utan som det alltid varit.

A
Alfredo Alfredo skrev:
Hur kan du tolka "ibland tyvärr direkt uppdiktat" som "alltid"?
Om du tar med hela din mening och inte bara klipper ur det som gynnar din syn så kan det mer eller mindre tolkas som det..
Lyft inte ut ordet ”alltid” utan mer eller mindre!

Kenneth ljuger ju i Göteborgsposten:
.........................
Även bilmekanikern har försökt hjälpa Kenneth genom att förklara att han endast skulle köra hem bilen till honom. Men än så länge har det inte fungerat.

– Det är ju helt absurt. Jag känner ju knappt honom. Jag har lämnat in min bil på verkstaden. Hur kan man tvinga en vanlig människa att betala någon annans skuld?
.......................

Att dom suttit i styrelsen i verkstadsbolaget i 3 år tillsammans nämner han inte, att mekanikern varit Vice VD i verkstadsbolaget nämner han inte, att dom undertecknat tre årsredovisningar tillsammans nämner han inte..

för han känner honom knappt??🤔😆

• Gilla
  • Haha
MichelleW och 10 till
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Man kan nog förutsätta att önskan om lösnummerförsäljning/klick, är ett av de tyngre skälen...
Ja det kan man tycka!

A
Ibland når man en punkt där det bästa man kan göra i en diskussion utan framgång är att så ett frö till eftertanke, även om den andre inte är mottaglig just då...

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Kenneth ljuger ju i Göteborgsposten:
.........................
Även bilmekanikern har försökt hjälpa Kenneth genom att förklara att han endast skulle köra hem bilen till honom. Men än så länge har det inte fungerat.

– Det är ju helt absurt. Jag känner ju knappt honom. Jag har lämnat in min bil på verkstaden. Hur kan man tvinga en vanlig människa att betala någon annans skuld?
.......................

Att dom suttit i styrelsen i verkstadsbolaget i 3 år tillsammans nämner han inte, att mekanikern varit Vice VD i verkstadsbolaget nämner han inte, att dom undertecknat tre årsredovisningar tillsammans nämner han inte..

för han känner honom knappt??🤔😆
Kan du kopiera in texten så att det går att läsa den? Då artikeln är låst!

Rejäl skrev:
Kan du kopiera in texten så att det går att läsa den? Då artikeln är låst!
50 öre per månad kan det väl vara värt?

Bild av prenumerationserbjudande från Göteborgs-Posten med text om 2 månader för 1 kr och ingen bindningstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
D Dilato skrev:
50 öre per månad kan det väl vara värt?
[media]
Men kan du inte kopiera in det så alla kan läsa det du bygger din argumentation på?

P
AndersPS AndersPS skrev:
Enligt flera myndigheter, bland annat IMY gäller det skyddet inte för e-post.
IMY är en tilsynsmyndighet. Det har hänt att IMYs tolkning av lag inte har stämt med domstolars.
Lagen nämner f.ö. uttryckligen meddelande i ett elektroniskt kommunikationsnät när det gäller post- eller telehemlighet.
AndersPS AndersPS skrev:
Det är inte dataintrång att läsa e-post, dataintrång kräver att du gör det utan tillåtelse.
Vem ska ge tillåtelse?

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
P
AndersPS AndersPS skrev:
Ja, annars hade bland spamfilter varit olagliga. Det råder ingen osäkerhet i denna frågan.
Spamfilter är automatiska. Ingen läser epost för att avgöra om det är spam.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
P
AndersPS AndersPS skrev:
Utifrån gdpr spelar det roll, men det finns även begränsningar i nyttan rent juridiskt.
Jag syftade främst på nyttan att kommunikation kan hållas konfidentiell, t.ex. mellan en bank och en kund.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
K K043 skrev:
Sinnessjuka Sverige håller på att kollapsa helt och hållet. Helt SJUKT. Ingen vill låna ut nåt till nån och ingen vill anlita en bilmekaniker. ska hantverkaren komma in i huset och råka ha skulder ska dom ta huset då och bilarna???
Kan någon vidarebefordra bästa svaret till Kenneth så han får hjälp?

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
P
A Anders_Nilsson skrev:
Så här spårar tyvärr alla lagar ur. Innehav av narkotika och hets mot folkgrupp är andra exempel. Innehav för eget bruk kriminaliserades för att man skulle tvinga missbrukare att söka vård. Resultatet har blivit Europas högsta dödlighet. Nej, jag vill inte legalisera jazztobaken.
Narkotikadödligheten handlar mest om överdoser av opioder. Dödsfall pga överdoser av cannabis är försvinnande få.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.