P
D Dilato skrev:
Indirekt säger väl KFM att Kenneth är målvakt på bilen..
Är det olagligt? Vad är det för lag som reglerar målvaktsbeteende?
(Varken AIK eller Djurgården är rätt svar. 🙃)

P
Rejäl skrev:
Ska myndigheter beslagta handikappades bilar pga. att en mekaniker är/har skulder?
Tydligen kan (inte nödvändigtvis ska) de det enligt lagstiftningen, men beslaget ska prövas av en domstol.

P pmd skrev:
Är det olagligt? Vad är det för lag som reglerar målvaktsbeteende?
(Varken AIK eller Djurgården är rätt svar. 🙃)
Nej det tror jag inte.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Rejäl skrev:
Men kan du inte kopiera in det så alla kan läsa det du bygger din argumentation på?
Citaträtten är hyfsat generös, men den ger inte rätt att återpublicera andras texter i sin helhet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Nej det tror jag inte.
OK, jag fick intrycket att du ville hävda det med tanke på inlägg #405.

Rejäl skrev:
Jag förstår inte alls din poäng låt Daniel svara på vad han menar istället så blir det mycket mer förståeligt för alla!

att bli av med sin bil när den är på service är inte det ett straff, allvarligt övertramp om sina rättigheter?

Hur jag uppfattar saker har du ingen makt över som tur är😉
Om du slutar förvränga orden från folk i diskussionen och bygga halmdockor och whataboutism så kanske vi kan ha en konstruktiv diskussion istället för det här dravlet…

Inte om det inte är hans bil! Vilket alltså polisen/KFM tycker sig ha tillräckligt på fötterna för att avgöra.
Du hävdar motsatsen, baserat på en tidning som alldeles uppenbart inte har någon nytta av att berätta hela sanningen utan bara vill sälja lösnummer, som i sin tur baseras på uttalanden från någon som bevisligen inte har något emot att slira på sanningen.

• Gilla
  • Arg
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Beror på vad man syftar på med ordet målvakt men aktiebolagslagen kan vara tillämpar:

[länk]

[bild]
Ytterligare trams ifrån dig, målvakt för en bil var det som pratades om!

A
D Dilato skrev:
Det var direkt kopierat från artikeln, ord för ord.

Jag tänker inte bryta mot upphovsrätten för att du är för snål.
[länk]
Alla andra gånger du har klippt in🤔
Lägligt att svara som du gör nu!

Rejäl skrev:
Alla andra gånger du har klippt in🤔
Lägligt att svara som du gör nu!
Det är ju inte svårt att kontrollera, det finns fler än jag på forumet som har GP.
Dessutom har jag ingen vinning i att ljuga om vad det står i tidningen.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ytterligare trams ifrån dig, målvakt för en bil var det som pratades om!
Jag uppfattade @pmds fråga "Vad är det för lag som reglerar målvaktsbeteende?" som mer generell än så.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Beror på vad man syftar på med ordet målvakt men aktiebolagslagen kan vara tillämpar:

[länk]

[bild]
Ekobrottsmyndigheten borde ju ha koll på lagstiftningen[*] men i fallet Kenneth handlar det inte om att en målvakt sitter i en styrelse, så relevansen är, åtminstone för mig, lite tveksam.

[*] Ingen hänvisning till aktiebolagslagen på webbsidan du hänvisar till, heller. Dåligt av Ekobrottsmyndigheten.
Dessutom formulerar de sig "vidtar […] uppgifter", vilket måhända får räknas som korrekt svenska, men det är ett uttryck för dålig smak.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag uppfattade @pmds fråga "Vad är det för lag som reglerar målvaktsbeteende?" som mer generell än så.
Det var nog en rimlig uppfattning, men min fråga var menad som snävare än så.
Ibland räcker inte sammanhanget till. :)

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Har jag påståt att du ljuger? Återigen hittas det på! Ville bara läsa artikeln som den är och skapa mig min bild av den..
Men slanta upp då om det är så viktigt för dig att läsa artikeln.

Du insinuerar att jag far med osanning.
Men, här ljuger Kenneth:

Tidningsartikel om Kenneths bilproblem, grannar stöder att bilen är hans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.