P
K Krille4 skrev:
Om nu Kenneths historia stämmer 😉

/Krille
Påstår du att Kenneth ljuger för Aftonbladet?
Har du några tecken/bevis om detta eller spekulerar du som vanligt?

Rejäl skrev:
några tecken/bevis om detta
Tecken på detta, eller indicier, har det strösslats med i tråden. Det faktum att polis och KFM har valt att lägga tid på att beslagta en gammal bil från denne och inte återlämnar på de bevis han lämnat in är ett STORT tecken på att de har torrt på fötterna. Varför i hela fridens namn skulle de lägga tid och pengar på att driva detta om de inte tror sig ha rätt?

Att du anser att Aftonbladet har så stor trovärdighet och att de inte har en egen agenda med att skapa klick-bete är ju tydligt, men de flesta skulle jag tro har större förtroende för att KFM+Polis åtminstone gör så gott de kan än att Aftonbladet är en sanningens riddare.

Så, jag skulle säga att utifrån allt som kommit fram skulle jag tro att Kenneth & co ljuger så gott de kan för att få tillbaka bilen. jag ser inga tecken på varför KFM eller polis skulle ljuga. Det kan mycket väl komma fram nya uppgifter som ändrar min åsikt men som läget är...

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Det finns en del saker som tyder på att inte all fakta som behövs för att se hela bilden framgår av artikeln i Aftonbladet.

Hur ser ägar/brukarförhållandet ut på bilen?
Har bilen varit på service på hans tidigare verkstad eller på en annan verkstad?
Kördes bilen av hans svärson (eller annan närstående)?

Mycket spekulationer men det är troligt att det finns mer än en sak som triggat Kronofogdens beteende.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Är det nu olagligt att ha nära band med en skuldsatt?
Har någon påstått det?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
P
O OskarJ skrev:
Hur ser ägar/brukarförhållandet ut på bilen?
Enligt Kenneth så är det hans bil som han brukar! Borde man inte låta Kenneth ha sin bil till en dom faller i så fall? För Kenneth är ju inte skuldbesatt hos KFM vad jag kan se!
O OskarJ skrev:
Har bilen varit på service på hans tidigare verkstad eller på en annan verkstad?
Bra att du tar upp detta för alla i denna tråden tar för givet att den har varit på Imotor GBG AB för service vilket inte jag i alla fall kan hitta någonstans bekräftat! Har jag missat det så får du gärna berätta?
O OskarJ skrev:
Kördes bilen av hans svärson (eller annan närstående)?
Mekaniker? Om mekanikern är närstående är väl ingett brott?
O OskarJ skrev:
Mycket spekulationer men det är troligt att det finns mer än en sak som triggat Kronofogdens beteende.
Eller så testar polisen gränserna för hur långt dom kan gå med att beslagtagning med hjälp an KFM?
För det finns väl ingen praxis än?

K
Rejäl skrev:
KFM beslagtog ju bilen - påstår du att de ljuger? Det är du som spekulerar friskt trots att vi bara har Aftonbladets version och vet att KFM inte får uttala sig om enskilda fall.

Vi vet att KFM och Kenneth har olika uppfattningar. Vem som har rätt kan vi inte bara basera på ena partens historia.

/Krille

• Gilla
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Finns det något fall där kronofogden tagit en bil som provkörts av en skuldsatt? Hela påståendet är galet.
Rejäl skrev:
Skulle ju vara rätt nära i fallet med Kenneth..
D Daniel 109 skrev:
Nja, personen som körde där hade ju nära band till Kenneth.
Rejäl skrev:
Är det nu olagligt att ha nära band med en skuldsatt?
Nu har du citeringsföljden @tveksamt ifall det var otydligt i tråden!

Ingen har påstått att Kenneth gjort något olagligt.

• Gilla
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Nu har du citeringsföljden @tveksamt ifall det var otydligt i tråden!
Jag ställer då frågan igen, har någon påstått att det är olagligt att ha nära band till en skuldsatt? Jag ser inget varken där, eller har sett det tidigare i tråden.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ingen har påstått att Kenneth gjort något olagligt.
Indirekt säger väl KFM att Kenneth är målvakt på bilen..

P
K Krille4 skrev:
KFM beslagtog ju bilen - påstår du att de ljuger?
Din diskussionstaktik med tillbaka kaka hör hemma i sandlådan eller är du i den åldern?
Har aldrig påståt annat än att bilen har beslagtagits vart får du detta ifrån?
K Krille4 skrev:
Det är du som spekulerar friskt trots att vi bara har Aftonbladets version och vet att KFM inte får uttala sig om enskilda fall.
Ja tycker annorlunda än dig, då spekulera du lika friskt😉
K Krille4 skrev:
Vi vet att KFM och Kenneth har olika uppfattningar. Vem som har rätt kan vi inte bara basera på ena partens historia.
Ska myndigheter beslagta handikappades bilar pga. att en mekaniker är/har skulder?
Är det inte bättre att Polis och KFM utreder först och väcker åtal via åklagare som sedan tas i domstol innan man tar en vanlig medborgares bil? Som dessutom är handikappad!
Hela denna lagen om förverkande/beslagtagning kom ju till för att komma åt dom kriminella, är Kenneth kriminell tycker du?

P
tveksamt tveksamt skrev:
Jag ställer då frågan igen, har någon påstått att det är olagligt att ha nära band till en skuldsatt? Jag ser inget varken där, eller har sett det tidigare i tråden.
Förstår inte din fråga alls så därav får du ingett svar..

P
D Dilato skrev:
Indirekt säger väl KFM att Kenneth är målvakt på bilen..
Vart säger KFM något?

Rejäl skrev:
Förstår inte din fråga alls så därav får du ingett svar..
Du har flera gånger frågat andra om det nu är olagligt att ha nära relationer till skuldsatta, så jag frågar dig om du uppfattar det som att någon har uttryckt att så skulle vara fallet? Har någon här i tråden skrivit att det är olagligt med nära relationer till en skuldsatt tycker du?

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
P
tveksamt tveksamt skrev:
Du har flera gånger frågat andra om det nu är olagligt att ha nära relationer till skuldsatta, så jag frågar dig om du uppfattar det som att någon har uttryckt att så skulle vara fallet? Har någon här i tråden skrivit att det är olagligt med nära relationer till en skuldsatt tycker du?
Indirekt så antyder Daniel det i sitt svar till mig!
D Daniel 109 skrev:
Nja, personen som körde där hade ju nära band till Kenneth.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.