Bästa svaret

P
Rejäl skrev:
Ja men du får också läsa vad dom skriver till mig, angående det till dig så stämmer det till 100% du uppger ju själv att du är en Besserwisser.
Ser man till dina inlägg så är majoriteten för att rätta skribenter!
Eftersom en besserwisser alltid vet bättre (definitionsmässigt!) så går det ju inte att komma med någon slags rättning till en sådan, utan man får nöja sig med förolämpningar.

Eller kanske helt enkelt chilla.

• Gilla
Per Sandberg1 och 2 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Antag att någon skuldsatt person blir upptäckt i din leasade bil, till exempel en mekaniker på verkstan. Kronkalle tar bilen och du står kvar med en skuld till leasingbolaget utan säkerhet. Grattis. Snart jagar Kronofogden dig för skulden.
Nix. KFM tar inte leasade bilar. Så om du absolut vill låna ut en bil till en person som har skulder hos KFM så ska du absolut inte köpa bilen du ska leasa den

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
A
E Eld skrev:
Nix. KFM tar inte leasade bilar. Så om du absolut vill låna ut en bil till en person som har skulder hos KFM så ska du absolut inte köpa bilen du ska leasa den
Vad är det som reglerar detta?

Rejäl skrev:
Vad är det som reglerar detta?
En leasingbil ägs alltid av ett företag och kan därför inte anses vara ägd av en privatperson.

Det är som en hyreslägenhet, den kan fogden inte ta i beslag och sälja, medan det är fullt möjligt att ta bostadsrätten eller villan för att betala skulder.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Jag får nog ta och ändra min avatartitel till "Oft-Besserwisser".
Dragon slayer?

P pmd skrev:
Narkotikadödligheten handlar mest om överdoser av opioder. Dödsfall pga överdoser av cannabis är försvinnande få.
Naturligtvis är det så, vissa preparat är farligare än andra. Men resultatet efter trettio år är överdödlighet och tyvärr att ungdomar har en liberal syn. Så lagstiftningen har inte fungerat.

Jag är rädd att den här nya lagen kommer att användas för att idka ekonomisk terror mot Svensson, för Svensson skjuter inte tillbaka. Finns tyvärr fullt med exempel på att volymsingripanden mot skitbrott utförda av Svensson, typ fartkontroller på motorväg, använts för att förbättra statistiken.

A
D Dilato skrev:
En leasingbil ägs alltid av ett företag och kan därför inte anses vara ägd av en privatperson.

Det är som en hyreslägenhet, den kan fogden inte ta i beslag och sälja, medan det är fullt möjligt att ta bostadsrätten eller villan för att betala skulder.
Ok så om man äger så blir man vräkt på köpet medans den som hyr inte blir det?

Men det är märkligt att dom kan anse att Kenneths bil inte var hans trotts grannars vittnesmål enligt artikeln i GP🤔

K
Rejäl skrev:
Hycklare är vad du är och ALLTID kommer att vara lille Krille😉
Åh nej - vad oväntat med ett pubertalt personangrepp till från dig. Tack för att du direkt bekräftade att det jag skrev stämmer 😉

Att du kallar mig hycklare när jag reagerar negativt när du kallar en annan medlem för alkis måste nog vara det konstigaste jag läst.

/Krille

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ok så om man äger så blir man vräkt på köpet medans den som hyr inte blir det?
Man kan alltid sälja själv innan det kommer så långt att fogden tar bostaden, och skaffa annat billigare boende.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Man kan alltid sälja själv innan det kommer så långt att fogden tar bostaden, och skaffa annat billigare boende.
Ja det har du aldeles rätt i!

K
Rejäl skrev:
Oj vad många ord du har fått ihop men var detta verkligen allt du hade o komma med? Nog för att det tog tid men då kanske du kryper dig ur sandlådan sakta med, äntligen😉
Du frågar om andra är fulla. kallar andra alkis, kräk, luffare, förståndshandikappad, lilla, lille o s v. Sen tycker du att andra ska krypa upp ur sandlådan 😉

/Krille

• Gilla
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
A
K Krille4 skrev:
Du frågar om andra är fulla. kallar andra alkis, kräk, luffare, förståndshandikappad, lilla, lille o s v. Sen tycker du att andra ska krypa upp ur sandlådan 😉

/Krille
Ja just du som inte förstår något, eller har du en naturlig förklaring för dina begåvningsbrister?

K
Rejäl skrev:
Ja just du som inte förstår något, eller har du en naturlig förklaring för dina begåvningsbrister?
Stolt över dina inlägg?

/Krille

• Gilla
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
A
K Krille4 skrev:
Stolt över dina inlägg?

/Krille
Ligger på den nivån som mina meningsmotståndare fast på ett ärligare sätt ingett förtäckt hyckleri❤️

• Älska
Krille4
  • Laddar…
K
Rejäl skrev:
Ligger på den nivån som mina meningsmotståndare fast på ett ärligare sätt ingett förtäckt hyckleri❤️
Det kan du ju lura dig själv med om det känns bättre efter du skrivit dina infantila otrevliga inlägg ❤️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.