S Simonstahl skrev:
Bara att du jämför dig med Bill Gates säger en del , måste göra ont att älska sig själv så mycket.

Jag hävdar absolut inte att människor utan examen är losers. Jag har ingen , och var aldrig en tanke att studera på universitet heller. Lämna detta forum , tillför du någonting annat än irritation?
Jag har träffat på några utan högre studier i jobbet, det är sällan. Men de saknar något, ingenjörstänket. De skulle tex aldrig rita en beslutsmatris på papper

AndersPS AndersPS skrev:
Då återstår bara att du visar vad denna infon finns på allabolag som du påstod. Eftersom vi är så petiga med fakta i denna tråd.
Jag får hålla med, jag lyckades faktiskt få fram samma uppgifter utan att betala ( på annan sida hos Bolagsverket vil dom ha betalt).

Men..notera att kontrollen kan vara därför att någon närstående (kenneth) äger...

• Skärmbild av en sida som visar uppgifter om en verklig huvudman med detaljer om kontroll och medlemskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nu jämför han sig med Bill Gates.... 😂 BILL GATES!!! 😂 Hahahaha
John Carmack kanske är bättre jämföra med. Hoppade av plugget för att grunda ID Software

Edit: trevlig kille för övrigt, vi hängde båda på mtbs3d forumet när VR var i sin linda

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nu jämför han sig med Bill Gates.... 😂 BILL GATES!!! 😂 Hahahaha
Han (Anders, alltså) vill antagligen förgifta mänskligheten genom giftiga vaccin också. Precis som Bill Gates.

P
AndersPS AndersPS skrev:
Det är egentligen ganska enkelt. Det är olagligt att läsa någon annans papperspost, det är lagligt att läsa någons email.
Det första är helt sant. De andra tycker jag nog att det behövs vederhäftiga källor till för att jag ska tro på det.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det första är helt sant. De andra tycker jag nog att det behövs vederhäftiga källor till för att jag ska tro på det.
Allt som inte uttryckligen är olagligt är lagligt, och det finns ingen förbud mot att läsa e-post. Det finns däremot omständigheter som kan göra det olagligt, som dataintrång.

Ett email är som ett vykort utan kuvert. Det kan bli läst på massvis av ställen på vägen mellan användaren och mottagaren. Även om det är krypterat (med skillnaden att det inte går att förstå innehållet)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har träffat på några utan högre studier i jobbet, det är sällan. Men de saknar något, ingenjörstänket. De skulle tex aldrig rita en beslutsmatris på papper
Grattis , du blev just nu ännu mer irriterande.
Jag har sett så många driftiga företagare utan en universitets utbildning göra saker som jag kallar hantverk. Där man inte ens behöver rita en beslutsmatris på papper för att ta ett beslut , utan man förlitar sig på sitt kunnande.

• Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
P
AndersPS AndersPS skrev:
Allt som inte uttryckligen är olagligt är lagligt, och det finns ingen förbud mot att läsa e-post. Det finns däremot omständigheter som kan göra det olagligt, som dataintrång.
Ja, https://lagen.nu/1962:700#K4P8 borde vara tillämplig. Finns det lagligt dataintrång (modulo vad poliser får göra)?
AndersPS AndersPS skrev:
Ett email är som ett vykort utan kuvert. Det kan bli läst på massvis av ställen på vägen mellan användaren och mottagaren.
Vykortsanalogin har funnits nästa lika länge som elektronist post har funnits. Givetvis går det att läsa epost någon gång på dess färd till mottagaren, men är det lagligt?
AndersPS AndersPS skrev:
Även om det är krypterat (med skillnaden att det inte går att förstå innehållet)
Kryptering brukar i allmänhet förhindra okynnesläsning.

P pmd skrev:
Hur mycket är "i praktiken"?

Äganderätten ska skyddas bättre än att så här. Om polisen misstänker att en person är "målvakt" åt någon som är skuldsatt så finns det väl en lämplig lag att ta till mot målvakten? Att helt sonika beslagta egendom är ovärdigt en rättsstat.
Vilken lag syftar du på? Är det olagligt med luddiga ägarförhållanden?

Rejäl skrev:
Jag är emot myndighetsutövning på privatpersoner.
Det där var en intressant inställning...

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Hur mycket är "i praktiken"?

Äganderätten ska skyddas bättre än att så här. Om polisen misstänker att en person är "målvakt" åt någon som är skuldsatt så finns det väl en lämplig lag att ta till mot målvakten? Att helt sonika beslagta egendom är ovärdigt en rättsstat.
I en sådan situation, är det målvakten eller den kriminelle/skuldsatte i bakgrunden man vill åt?
Vad ska man göra med målvakten menar du?

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
I en sådan situation, är det målvakten eller den kriminelle/skuldsatte i bakgrunden man vill åt?
Verkar konstigt, om en målvakt är det åt en kriminell så är det ju den kriminelles bil man beslagtar. Målvakten äger ju inte bilen i detta fallet (mer än på pappret), utan är just målvakt!

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Vilken lag syftar du på? Är det olagligt med luddiga ägarförhållanden?
Jag frågar efter en lämplig lag. Frågetecken som avslutar en mening betyder att meningen ska tolkas som en fråga.

P
tveksamt tveksamt skrev:
Båda, skulle jag tro.
tveksamt tveksamt skrev:
Det vet jag inte. Vilka alternativ finns?

U ullak40 skrev:
Det har jag då aldrig varit med om. Att byta olja och filter tar ju ej mer än typ 15-20 minuter, så jag brukar stanna kvar medans de gör det. De kör in bilen, byter olja o filter, kör ut den. Sen är det klart å jag betalar och kör bilen hem igen. Ingen kör bilen varken före eller efter.
Ibland om det är något motorproblem som visar sig först när motorn ärvarm kan någon från verkstaden köra runt en halvtimme för att försöka hitta felet.
Till exempel för att komma underfund med om det är insprutarpumpen eller spridarna eller ventilerna som behöver åtgärdas på en dieselbil.

Har du aldrig lämnat in en bil på reparation eller felsökning bara på oljebyte? Reparerar du allt det svåra själv?

För mig är det tvärtom. Oljebyten och enklare reparationer sköter jag själv men ibland när det blir något fel som är svårt att identifiera eller åtgärda då kan det bli verkstad och då provkör de vanligen i något skede. Antingen för att hitta felet eller för att kontrollera att allt blev rätt när de är färdiga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.