72 916 läst ·
742 svar
73k läst
742 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Jag har träffat på några utan högre studier i jobbet, det är sällan. Men de saknar något, ingenjörstänket. De skulle tex aldrig rita en beslutsmatris på papperS Simonstahl skrev:
Jag får hålla med, jag lyckades faktiskt få fram samma uppgifter utan att betala ( på annan sida hos Bolagsverket vil dom ha betalt).AndersPS skrev:
Men..notera att kontrollen kan vara därför att någon närstående (kenneth) äger...
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Allt som inte uttryckligen är olagligt är lagligt, och det finns ingen förbud mot att läsa e-post. Det finns däremot omständigheter som kan göra det olagligt, som dataintrång.P pmd skrev:
Ett email är som ett vykort utan kuvert. Det kan bli läst på massvis av ställen på vägen mellan användaren och mottagaren. Även om det är krypterat (med skillnaden att det inte går att förstå innehållet)
Grattis , du blev just nu ännu mer irriterande.AndersMalmgren skrev:
Jag har sett så många driftiga företagare utan en universitets utbildning göra saker som jag kallar hantverk. Där man inte ens behöver rita en beslutsmatris på papper för att ta ett beslut , utan man förlitar sig på sitt kunnande.
Ja, https://lagen.nu/1962:700#K4P8 borde vara tillämplig. Finns det lagligt dataintrång (modulo vad poliser får göra)?AndersPS skrev:
Vykortsanalogin har funnits nästa lika länge som elektronist post har funnits. Givetvis går det att läsa epost någon gång på dess färd till mottagaren, men är det lagligt?AndersPS skrev:
Kryptering brukar i allmänhet förhindra okynnesläsning.AndersPS skrev:
Vilken lag syftar du på? Är det olagligt med luddiga ägarförhållanden?P pmd skrev:
I en sådan situation, är det målvakten eller den kriminelle/skuldsatte i bakgrunden man vill åt?P pmd skrev:
Vad ska man göra med målvakten menar du?
Verkar konstigt, om en målvakt är det åt en kriminell så är det ju den kriminelles bil man beslagtar. Målvakten äger ju inte bilen i detta fallet (mer än på pappret), utan är just målvakt!tveksamt skrev:
Ibland om det är något motorproblem som visar sig först när motorn ärvarm kan någon från verkstaden köra runt en halvtimme för att försöka hitta felet.U ullak40 skrev:
Till exempel för att komma underfund med om det är insprutarpumpen eller spridarna eller ventilerna som behöver åtgärdas på en dieselbil.
Har du aldrig lämnat in en bil på reparation eller felsökning bara på oljebyte? Reparerar du allt det svåra själv?
För mig är det tvärtom. Oljebyten och enklare reparationer sköter jag själv men ibland när det blir något fel som är svårt att identifiera eller åtgärda då kan det bli verkstad och då provkör de vanligen i något skede. Antingen för att hitta felet eller för att kontrollera att allt blev rätt när de är färdiga.