72 911 läst ·
742 svar
73k läst
742 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Medlem
· Halland
· 4 516 inlägg
Nej worst case är att du besiktigar bilen och när besiktningsteknikern tar en provtur står kronofogden där och tar bilen. Detta går utmärkt att sätta i system eftersom det är känt vilka besiktningdtekniker som har skulder. På så sätt kan fogden snabbt få in mångmiljonbelopp och samtidigt driva stationer i konkurs. Utan att de behöver ta ansvar.D Dilato skrev:
Så här spårar tyvärr alla lagar ur. Innehav av narkotika och hets mot folkgrupp är andra exempel. Innehav för eget bruk kriminaliserades för att man skulle tvinga missbrukare att söka vård. Resultatet har blivit Europas högsta dödlighet. Nej, jag vill inte legalisera jazztobaken.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Finns ju ingen anledning att Kronofogden skulle skilja ut skuldsatta besiktningstekniker, jag har svårt att se att de skulle ge ett rimligt utfall per spenderad skattekrona..
Att vi ens har den här diskussionen beror ju inte på att Kronofogden har anställt massa spanare som åker runt och letar bilar, det kommer sig av att de, sen augusti 2022, kan ta hjälp av Polisen för att utmäta saker på distans. Så i det här fallet har ju bilen ifråga med största sannolikhet betett sig på ett sätt som föranlett att bli stoppade. Det kan ju beror på vadsomhelst, från att den som körde var hög som ett hus, eller att ägaren till bilen var känd för fuffens sen tidigare, polisen såg bilen och bestämde sig för att göra en kontroll.
Dessutom verkar ju många här i tråden tro att "ägare" av en bil i Transportstyrelsens register betyder samma sak som brukare, så är det såklart inte.
Eller att en adress man är skriven på är där "man hänger upp hatten". Så behöver det ju inte vara heller...
Att vi ens har den här diskussionen beror ju inte på att Kronofogden har anställt massa spanare som åker runt och letar bilar, det kommer sig av att de, sen augusti 2022, kan ta hjälp av Polisen för att utmäta saker på distans. Så i det här fallet har ju bilen ifråga med största sannolikhet betett sig på ett sätt som föranlett att bli stoppade. Det kan ju beror på vadsomhelst, från att den som körde var hög som ett hus, eller att ägaren till bilen var känd för fuffens sen tidigare, polisen såg bilen och bestämde sig för att göra en kontroll.
Dessutom verkar ju många här i tråden tro att "ägare" av en bil i Transportstyrelsens register betyder samma sak som brukare, så är det såklart inte.
Eller att en adress man är skriven på är där "man hänger upp hatten". Så behöver det ju inte vara heller...
Du är helt ute och cyklar. Det är inte alls så det fungerar
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Blev det fel eller?
Jag vill ju inte utge mig för att vara expert direkt, men jag tror nog jag är hyfsat insatt... 😉
Jag vill ju inte utge mig för att vara expert direkt, men jag tror nog jag är hyfsat insatt... 😉
Ja, det var inte alls dig jag avsåg att besvara. Det var Anders inlägg jag syftade på.
Finns det något fall där kronofogden tagit en bil som provkörts av en skuldsatt? Hela påståendet är galet.
Ja Kenneths bil blev tagen!D Daniel 109 skrev:
Nej.D Daniel 109 skrev:
Är det nu olagligt att ha nära band med en skuldsatt?D Daniel 109 skrev:
Redigerat av moderator: