52 214 läst · 657 svar
52k läst
657 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Renoverare
· Stockholm
· 18 816 inlägg
Precis, vem som äger ett små- aktiebolag går inte att få fram om inte ägaren skickat in en "verklig huvudman" deklaration...och om DU vill veta så kostar det pengar att få fram den informationen för det är en avgiftsbelagd funktion hos Bolagsverket!AndersPS skrev:
Bara att du jämför dig med Bill Gates säger en del , måste göra ont att älska sig själv så mycket.AndersMalmgren skrev:
Jag hävdar absolut inte att människor utan examen är losers. Jag har ingen , och var aldrig en tanke att studera på universitet heller. Lämna detta forum , tillför du någonting annat än irritation?
Det är egentligen ganska enkelt. Det är olagligt att läsa någon annans papperspost, det är lagligt att läsa någons email.P pmd skrev:
Skyll på politikerna, inte budbäraren
Nja, den talar om vilka som får teckna firman och i småbolag så vet jag ingen som ger bort sin rätt( ägandet) till någon annan för dom har rätt att lägga ned firman om dom vill.AndersPS skrev:
Redigerat av moderator:
Jag vet, men många verkar tro annat. Det går dock alltid också att besöka företaget i fråga och be att få titta i aktieboken. Måste visas upp på förfrågan.D Dilato skrev:
Skillnaden är väl att Bill Gates skapade något stort som inte fanns innan, medans Malmgren aldrig skapat något nytt av egentligt värde, han använder verktyg skapade av andra för att göra i princip samma sak som tusentals andra gör.S Simonstahl skrev:
Han harvar på i sitt lilla bolag med en ok men inte spektakulär omsättning men drömmer om storhet, inget fel i det..men ..sen kommer den där verkligheten.
Det är helt ok att vara genomsnittlig som Malmgren egentligen är, jag var lika "rik" som Malmgren när jag var i samma position i liknande ålder, men jag har haft en aktieutdelning lika stor som Malmgrens totala årsomsättning trots att jag bara ägde 16% av bolaget!
🤓
Hur mycket är "i praktiken"?D Daniel 109 skrev:
Äganderätten ska skyddas bättre än att så här. Om polisen misstänker att en person är "målvakt" åt någon som är skuldsatt så finns det väl en lämplig lag att ta till mot målvakten? Att helt sonika beslagta egendom är ovärdigt en rättsstat.
Klart man ska våga drömma , men storhet betyder inte alltid att man har lyckats.D Dilato skrev:Skillnaden är väl att Bill Gates skapade något stort som inte fanns innan, medans Malmgren aldrig skapat något nytt av egentligt värde, han använder verktyg skapade av andra för att göra i princip samma sak som tusentals andra gör.
Han harvar på i sitt lilla bolag med en ok men inte spektakulär omsättning men drömmer om storhet, inget fel i det..men ..sen kommer den där verkligheten.
Det är helt ok att vara genomsnittlig som Malmgren egentligen är, jag var lika "rik" som Malmgren när jag var i samma position i liknande ålder, men jag har haft en aktieutdelning lika stor som Malmgrens totala årsomsättning trots att jag bara ägde 16% av bolaget!
🤓
En omsättning lik MDA Media & Arkitektur är inget som står ut. Det finns massvis av företag med liknande omsättning där ägaren inte beter sig som en idiot online. Det stör mig , inte hans företagande egentligen
Kenneth hänvisar väl till offerten som ett bevis på att han hade lämnat in bilen på verkstaden?Rejäl skrev:
Det är ett lite svagt bevis. Bättre vore att visa upp en kvitto på utförd service.
Problemet är kanske att det inte finns något kvitto …