S Simonstahl skrev:
Skäms inte din fru över dig?

Har du inte gjort klart studierna på KTH så är du lika outbildad som många av oss andra.
Men skillnaden är att du lever ett liv i lögn där du tror dig stå högre än övriga.
Japp, jag, Bill Gates och alla andra utan examen är totala loser.

K
Rejäl skrev:
Fast har dom sagt något?
Du tänker att KFM bara helt slumpmässigt och utan orsak tar bilar av skuldsatta trots att de ägs av andra?

/Krille

AndersPS AndersPS skrev:
Ägare framgår väl ändå inte av allabolag?
Precis, vem som äger ett små- aktiebolag går inte att få fram om inte ägaren skickat in en "verklig huvudman" deklaration...och om DU vill veta så kostar det pengar att få fram den informationen för det är en avgiftsbelagd funktion hos Bolagsverket!

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bara att du jämför dig med Bill Gates säger en del , måste göra ont att älska sig själv så mycket.

Jag hävdar absolut inte att människor utan examen är losers. Jag har ingen , och var aldrig en tanke att studera på universitet heller. Lämna detta forum , tillför du någonting annat än irritation?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Precis, vem som äger ett små- aktiebolag går inte att få fram om inte ägaren skickat in en "verklig huvudman" deklaration...och om DU vill veta så kostar det pengar att få fram den informationen för det är en avgiftsbelagd funktion hos Bolagsverket!
Bevis från Bolagsverket som visar registrerad verklig huvudman för Imotor Göteborg AB, med detaljer om kontroll och personinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu jämför han sig med Bill Gates.... 😂 BILL GATES!!! 😂 Hahahaha

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
(. Ja, brev som kommer till en öppen brevlåda är naturligtvis mycket säkrare än email. .)
Email kan krypteras, men det tror jag inte att bankerna vet om.
Det är egentligen ganska enkelt. Det är olagligt att läsa någon annans papperspost, det är lagligt att läsa någons email.

Skyll på politikerna, inte budbäraren

A
AndersPS AndersPS skrev:
Ägare framgår väl ändå inte av allabolag?
Nja, den talar om vilka som får teckna firman och i småbolag så vet jag ingen som ger bort sin rätt( ägandet) till någon annan för dom har rätt att lägga ned firman om dom vill.

• Bild av styrelseinformation för Imotor Göteborg AB, med namnen på ledamot och suppleant hämtade från Bolagsverket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
D Dilato skrev:
Jag vet, men många verkar tro annat. Det går dock alltid också att besöka företaget i fråga och be att få titta i aktieboken. Måste visas upp på förfrågan.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Bara att du jämför dig med Bill Gates säger en del , måste göra ont att älska sig själv så mycket.

Jag hävdar absolut inte att människor utan examen är losers. Jag har ingen , och var aldrig en tanke att studera på universitet heller. Lämna detta forum , tillför du någonting annat än irritation?
Skillnaden är väl att Bill Gates skapade något stort som inte fanns innan, medans Malmgren aldrig skapat något nytt av egentligt värde, han använder verktyg skapade av andra för att göra i princip samma sak som tusentals andra gör.

Han harvar på i sitt lilla bolag med en ok men inte spektakulär omsättning men drömmer om storhet, inget fel i det..men ..sen kommer den där verkligheten.

Det är helt ok att vara genomsnittlig som Malmgren egentligen är, jag var lika "rik" som Malmgren när jag var i samma position i liknande ålder, men jag har haft en aktieutdelning lika stor som Malmgrens totala årsomsättning trots att jag bara ägde 16% av bolaget!
🤓

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
[bild]
Då återstår bara att du visar vad denna infon finns på allabolag som du påstod. Eftersom vi är så petiga med fakta i denna tråd.

P
D Daniel 109 skrev:
Om Kenneth äger och använder din bil själv och svärsonen enbart kört den från verkstaden till Kennet så ska den inte beslagtas. Men om den i praktiken används av svärsonen så är det rimligt att den beslagtas.
Hur mycket är "i praktiken"?

Äganderätten ska skyddas bättre än att så här. Om polisen misstänker att en person är "målvakt" åt någon som är skuldsatt så finns det väl en lämplig lag att ta till mot målvakten? Att helt sonika beslagta egendom är ovärdigt en rättsstat.

• Älska
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Skillnaden är väl att Bill Gates skapade något stort som inte fanns innan, medans Malmgren aldrig skapat något nytt av egentligt värde, han använder verktyg skapade av andra för att göra i princip samma sak som tusentals andra gör.

Han harvar på i sitt lilla bolag med en ok men inte spektakulär omsättning men drömmer om storhet, inget fel i det..men ..sen kommer den där verkligheten.

Det är helt ok att vara genomsnittlig som Malmgren egentligen är, jag var lika "rik" som Malmgren när jag var i samma position i liknande ålder, men jag har haft en aktieutdelning lika stor som Malmgrens totala årsomsättning trots att jag bara ägde 16% av bolaget!
🤓
Klart man ska våga drömma , men storhet betyder inte alltid att man har lyckats.

En omsättning lik MDA Media & Arkitektur är inget som står ut. Det finns massvis av företag med liknande omsättning där ägaren inte beter sig som en idiot online. Det stör mig , inte hans företagande egentligen

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
Rejäl skrev:
Behöver det finnas en skriftlig offert, ska det inte räcka med att man äger bilen och har behovet för den?
Kenneth hänvisar väl till offerten som ett bevis på att han hade lämnat in bilen på verkstaden?
Det är ett lite svagt bevis. Bättre vore att visa upp en kvitto på utförd service.
Problemet är kanske att det inte finns något kvitto …

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
Rejäl skrev:
Fast har dom sagt något?
KFM kommer knappast säga flasklock. Förmodligen finns det lagar och regler som förhindrar KFM att uttala sig alltför detaljerat.
Vad som har hänt kommer troligen att komma fram i tingsrätten. (Var det 26:e april målet skulle upp?)

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.