Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
"Jag är så smart att jag inte fick nån examen"
Jag döööööör...😂
Vad har Farstaglittret själv för utbildning?

Rejäl skrev:
Ja så kan det vara! Har väl aldrig påstått annat..
Vad är då det här för snack? Varför förutsätter du att det inte har skett i det här fallet?
Rejäl skrev:
[…] där myndigheter måste bygga upp ett gediget material innan man får ingripa?
Rejäl skrev:
Men jag anser att vi måste kunna lita på medier till en viss mån
Det enda man kan lita på när det gäller exempelvis Aftonbladet är att de skriver vad de tror kommer generera mest intäkter.

• Gilla
plåtrickard och 4 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Så är det också. Men en skuldsatt ska inte kunna påstå att alla prylar den har är lånade utan att kunna motivera det väldigt bra.
Håller med! Men om man inte är skuldsatt hos (kfm) så ska man ses som oskyldig!

Farstatjej90
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad har Farstaglittret själv för utbildning?
Haha, Anders, jag har inte heller nån utbildning, man kan säga att jag blev headhuntad 😂

• Haha
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Håller med! Men om man inte är skuldsatt hos (kfm) så ska man ses som oskyldig!
Till vadå? Nu begriper jag inte.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Haha, Anders, jag har inte heller nån utbildning, man kan säga att jag blev headhuntad 😂
Jav vet att du är välutbildad men jag säger inte mer😉

P
D Daniel 109 skrev:
Till vadå? Nu begriper jag inte.
Ja som tex. Kenneth om han inte har skulder hos KFM..

Farstatjej90
Rejäl skrev:
Jav vet att du är välutbildad men jag säger inte mer😉
Det får man nog säga. Jag har alltid läst mycket. Och är vetgirig. Men jag har lika många examen som Anders😅
Jag vet inte varför det var så roligt, kanske för det verkade vara ett så känsligt ämne för honom..

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ja som tex. Kenneth om han inte har skulder hos KFM..
Du höll ju just med om att skuldsatta inte ska kunna påstå att det de har är lånat utan att kunna bevisa det.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Du höll ju just med om att skuldsatta inte ska kunna påstå att det de har är lånat utan att kunna bevisa det.
Är Kenneth skuldsatt?

I just detta fall är det nog uppenbart att mekanikern och den stackars kunden är mer än flyktigt bekanta, dom har suttit i samma styrelse i det aktuella bolaget där servicen utförts i minst 3 år och undertecknat årsredovisningarna under dessa 3 år.

• Gilla
MichelleW och 5 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Är Kenneth skuldsatt?
Har jag påstått det? Det är den skuldsatte som får saker denne har i besittning beslagtagna. Vi var ju överens om att det inte ska räcka med att säga att det är lånade saker.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Är Kenneth skuldsatt?
Kenneth är ( enligt min analys) fortfarande djupt insyltad i bolagets verksamhet och definitivt inte någon ovetande oskyldig extern kund.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
I just detta fall är det nog uppenbart att mekanikern och den stackars kunden är mer än flyktigt bekanta, dom har suttit i samma styrelse i det aktuella bolaget där servicen utförts i minst 3 år och undertecknat årsredovisningarna under dessa 3 år.
Ja om det är så, vi säger att det är så ska man inte kunna lämna in sin bil i för att ens dotter äger firman och mekanikern är skuldsatt och Kenneth äger sin bil? Ska den då bli utmätt?

P
D Dilato skrev:
Kenneth är ( enligt min analys) fortfarande djupt insyltad i bolagets verksamhet och definitivt inte någon ovetande oskyldig extern kund.
På vilket sätt är han insyltad?
Vetskap om någons skulder eller kriminalitet ska väl inte belastas på den som vet det?
Eller hur tänker du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.