P
K Krille4 skrev:
Du skrev ju just att du inte är naiv men ändå fortsätter du på samma sätt - förstår inte din agenda längre då jag vet att du inte är så här naiv och lättlurad.

/Krille
Jag har inte sett ett bevis mot att det som Aftonbladet säger inte stämmer!
Att Kenneth äger sin bil, han har lämnat in den för service, den har beslagtagits av KFM för mekanikern har skulder..
Har du information som visar att det inte stämmer så tar jag gärna del av den för ingen har hittills visat något utan alla bygger sina egna teorier?

Rejäl skrev:
Vad har Daniel för förklaring om hur det har gått till? Och vad har du som styrker det du säger!
Jag ser det inte alls som otroligt att Kenneth är målvakt i det här fallet. Men det faktiska avgörandet överlåter jag åt tingsrätten. Kronofogden har säkerligen bättre koll på läget än vad jag har.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Jag ser det inte alls som otroligt att Kenneth är målvakt i det här fallet. Men det faktiska avgörandet överlåter jag åt tingsrätten. Kronofogden har säkerligen bättre koll på läget än vad jag har.
Så kan det ju vara, men i så fall har Kenneth varit det i 3år och klarat sig utan bil under dessa år då han ingen annan bil har!

K
Rejäl skrev:
Jag har inte sett ett bevis mot att det som Aftonbladet säger inte stämmer!
Att Kenneth äger sin bil, han har lämnat in den för service, den har beslagtagits av KFM för mekanikern har skulder..
Har du information som visar att det inte stämmer så tar jag gärna del av den för ingen har hittills visat något utan alla bygger sina egna teorier?
Som sagt - att spela naiv klär dig inte.

/Krille

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
P
K Krille4 skrev:
Som sagt - att spela naiv klär dig inte.

/Krille
Ja du ser du har inte beskrivet ett skvatt utan bara vill förlöjliga mig!

Inte första eller sista gången du gör på detta sätt..

Det man kan konstatera är att bolaget i vart fall inte kan vara seriöst om "mekanikern" (som tydligen också varit Vice VD) är anställd eftersom man inte betalat ut någon lön att tala om under de tre år samma "mekaniker" varit suppleant i styrelsen.

Bruttolönekostnader:
2021 17315 kr
2022 42382 kr
2023 9377 kr

Resultat:
2021 39 758 kr
2022 385 565
2023 -330 387

Nu händer det grejer!

Under de tre senaste åren har följande personer lämnat ledning, styrelse eller annan funktion.

FunktionNamnUtträde
OrdförandeWestlin, Åsa Nadja Cyan2025-02-25
StyrelsesuppleantKhorshid, Sarbaz Shakhawan2025-02-25
Vice verkställande direktörKhorshid, Sarbaz Shakhawan2025-02-25
StyrelseledamotWestlin, Christer Kenneth2024-11-12

Skuldsaldo hos Kronofogden 2025-04-12
Allmänna mål totalt 136 348 kr
Enskilda mål totalt 129 615 kr

Betalningsanmärkningar de senaste 5 åren
Allmänna mål totalt 6 st
Betalningsföreläggande totalt 21 st mål
Källa: https://krafman.se/imotor-goteborg-ab/5593000887/sammanfattning

"Mekanikern" är inte längre suppleant eller Vice VD, nu är det bara Åsa och suppleanten Sven Arne kvar...

Redigerat:
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Det man kan konstatera är att bolaget i vart fall inte kan vara seriöst om "mekanikern" (som tydligrn också varit Vice VD) är anställd eftersom man inte betalat ut någon lön att tala om under de tre år samma "mekaniker" varit suppleant i styrelsen.

Bruttolönekostnader:
2021 17315 kr
2022 42382 kr
2023 9377 kr

Resultat:
2021 39 758 kr
2022 385 565
2023 -330 387

Nu händer det grejer!

Under de tre senaste åren har följande personer lämnat ledning, styrelse eller annan funktion.

FunktionNamnUtträde
OrdförandeWestlin, Åsa Nadja Cyan2025-02-25
StyrelsesuppleantKhorshid, Sarbaz Shakhawan2025-02-25
Vice verkställande direktörKhorshid, Sarbaz Shakhawan2025-02-25
StyrelseledamotWestlin, Christer Kenneth2024-11-12

Skuldsaldo hos Kronofogden 2025-04-12
Allmänna mål totalt 136 348 kr
Enskilda mål totalt 129 615 kr

Betalningsanmärkningar de senaste 5 åren
Allmänna mål totalt 6 st
Betalningsföreläggande totalt 21 st mål
Källa: [länk]
Ja ingen har väl sagt annat men Kenneth är inte Imotor GBG AB det är det som skiljer!

K
Rejäl skrev:
Ja du ser du har inte beskrivet ett skvatt utan bara vill förlöjliga mig!
Nä - för som vanligt läser du bara det du vill och blir sen kränkt.

/Krille

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Men det finns tydliga kopplingar. Aftonbladet fick det att se ut som att han anlitat en verkstad och inte hade något annat än en kundrelation. Situationen är något mer komplex än så.

• Gilla
MichelleW och 6 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Men det finns tydliga kopplingar. Aftonbladet fick det att se ut som att han anlitat en verkstad och inte hade något annat än en kundrelation. Situationen är något mer komplex än så.
Så man får inte lämna sin bil hos sin dotters verkstad menar du?

P
K Krille4 skrev:
Nä - för som vanligt läser du bara det du vill och blir sen kränkt.

/Krille
Jag är inte kränkt, för sista gången kan du sammanfatta din syn? då du inte håller med Aftonbladets och inte bara kalla mig för kränkt, naiv mm..

Det här är ju bara patetiskt (ur artikeln):

Dagen efter skickade Kenneth in alla dokument han hade: kvitton på köpet, försäkringar, trängselskatt, samt offert från verkstaden som visade att bilen skulle levereras hem till honom. Även mekanikern har skrivit till myndigheten och intygat att bilen tillhör Kenneth.
😆
Självklart begär man offert från dotterns bolag..😆

Men jobbet var ju klart så det borde finnas kvitto på jobbet?

• Gilla
  • Haha
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
Jag tror att även i det här fallet är det nyttigt att gräva lite djupare än vad som står i det första artikeln från Aftonbladet.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Så man får inte lämna sin bil hos sin dotters verkstad menar du?
Jo, naturligtvis.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Men @Rejäl, efter dryga (tolvtusen) inlägg kryper det fram att du är Åsa. 🙃😱

De dramatiska forumnyheterna avlöser varandra. Citatregeln avskaffas, @Nissens är vi och du är Åsa!!! Vad kommer härnäst? 🤔😳🤩
Sedan trump kom till makten verkar allt vara möjligt! 😳

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.