P
Rejäl skrev:
Såhär skriver Nordea, I personliga samtal med våra kunder, via brev och efter inloggning i nätbanken och appen..
(. Ja, brev som kommer till en öppen brevlåda är naturligtvis mycket säkrare än email. .)
Email kan krypteras, men det tror jag inte att bankerna vet om.

P pmd skrev:
Vilka banker? Jag vill flytta mina bankaffärer till en vettig bank.
Det handlar nog mest om vilken relation man har till den enskilde banktjänstemannen än vilken bank det handlar om.

P pmd skrev:
Vilka slags ärenden avhandlar du via email? Vilka kan du inte avhandla via email?
Det kan jag inte svara på. Har aldrig funderat på det. Frågan är på samma nivå som: vad kan du lösa med ett telefonsamtal och när krävs ett fysiskt möte? Det finns nog inga väldefinierade gränser.

Mekanikern verkar inte vara så skicklig, hans egen bil:
Bild av bilens historik med information om besiktning den 4 september 2024 som inte blev godkänd, samt ägarbyte den 30 augusti 2024.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Fofo Hruyh och 2 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Vad är det som inte stämmer?
(Jag har missat det eftersom diskussionen de senaste inlägget har varit mest pajkastning).
Har för en liten stund sedan bemött alla felaktigheter i sak, så om du läser det senaste så finns det där..
Synd att inte @Brotorpet uppskattar att man svarar genom att läsa det!

A
Brotorpet skrev:
Fast det jag vänt mig emot från start är ju att du skuldbelägger KFM som regelvidrig och maktmissbrukande när du faktiskt inte har all fakta!

Skratta du, det står dig fritt..
Vart skrattar jag åt dig?

K
Rejäl skrev:
Ja det är maktmissbruk om det som står i Aftonbladet..
Tycker inte du det?
Ärligt talat - med allt som framkommit i den här diskussionen - känner du inte själva att Aftonbladet kanske inte gav hela bilden?

Min personliga uppfattning är att ju mer jag läser (här och på flashback) desto mer börjar jag luta åt att Kronofogden handlade helt korrekt i det här fallet.

/Krille

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 7 till
  • Laddar…
A
Rejäl skrev:
@Fofo Hruyh bara vill smutskasta och sprida lögner som har styrkts med fakta om hur bolaget ägs.
Samt om att Kenneth inte äger en bil som han uppenbart gör..
Om felaktiga anställningar genom arbetsförmedlingen mm..
Dom medlemmarna som stödjer dessa lögner ser ju alla som bemödar sig att kolla
Rejäl skrev:
Har för en liten stund sedan bemött alla felaktigheter i sak, så om du läser det senaste så finns det där..
Synd att inte @Brotorpet uppskattar att man svarar genom att läsa det!
Jag har läst @Rejäl men jag förstår att du inte känner till skuggsamhälle som en del kallar det. Bara för viss står på papper som ägare så betyder det inte att det behöver vara så.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
K
Rejäl skrev:
Jag har inte överhuvudtaget diskuterat Åsas man som du påstår äger företaget, vilket inte stämmer enligt AllaBolag..
Hela Artikeln handlar om Kenneth, vill du skriva skit om Imotor Göteborg AB så starta en egen tråd för som jag ser det med den informationen som finns så har den ingett med Kenneth att göra..
Det är väl självklart att bolaget har med Kenneth och hela den här historien att göra. Han satt tidigare i styrelsen och det är hans dotter som sitter som VD i bolaget och det är dotterns sambo som är mekanikern.

/Krille

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
Varför ligger inte detta på flashback istället?

Rejäl skrev:
Tror du att det fungerar så i småbolag så får du gärna visa det med fakta..
Skurkar med näringsförbud har väl ofta målvakter, exempelvis:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/drev-bolag-trots-naringsforbud

https://www.sverigesradio.se/artikel/446820

https://www.kkuriren.se/nyheter/kat...e-naringsforbud-drev-mannens-foretag/jd6mp9xl

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ledde-foretag-trots-naringsforbud

...mannen, som då officiellt försörjde sig via A-kassan, i själva verket åter var den som i praktiken drev en åkerifirma, även om den stod registrerad på kvinnan som mannen tidigare varit gift med. Dessutom, angav anmälaren, var skilsmässan en skenmanöver för myndigheterna, då paret fortfarande bodde tillsammans på en adress i Borås där bara kvinnan var skriven.
Den 50-årige mannen åtalas bland annat för överträdelse av näringsförbud och hans exfru för medhjälp till samma brott. Även en yngre släkting till mannen åtalas för medhjälp, då han har varit registrerad som styrelseledamot i båda åkerierna och som delägare tillsammans med kvinnan i ett av företagen.

Bland övriga åtalspunkter finns även brott mot aktiebolagslagen och grov urkundsförfalskning, grovt missbrukande av urkund och folkbokföringsbrott.

https://www.bt.se/2025-03-04/borasare-atalas-igen-drev-akeri-pa-flygplatsen-trots-naringsforbud/

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
A
K Krille4 skrev:
Ärligt talat - med allt som framkommit i den här diskussionen - känner du inte själva att Aftonbladet kanske inte gav hela bilden?

Min personliga uppfattning är att ju mer jag läser (här och på flashback) desto mer börjar jag luta åt att Kronofogden handlade helt korrekt i det här fallet.

/Krille
Så du litar mer på en okänd ny forum medlem än Aftonbladet?

Jag har tydligt i alla diskussioner skrivit att jag utgår ifrån faktan som finns, och det jag kan se är att Kenneth äger en bil är handikappad och att hans bil har blivit utmätt..

Bolaget som hans dotter driver äger hon lagligt vad jag kan se, sedan om hennes man är kriminell som det påstås är bara spekulation det är bara en persons utsago, litar du på den eller vad som står juridiskt i papprerna?

Ja bryr mig inte om bolaget som nu hela diskussionen har börjat handla om för det är orelevant då en privatperson har blivit drabbad, det var det jag ansåg med maktmissbruk ifrån början..

P
Alfredo Alfredo skrev:
Det handlar nog mest om vilken relation man har till den enskilde banktjänstemannen än vilken bank det handlar om.
Det låter troligt. En sådan relation kan man nog bara få om man anlitar en bank som har kontor i ens bostadsort, och efter att som kund besökt banken ganska ofta och länge.
Min gissning är att det inte fungerar med storbankerna.

• Gilla
Fofo Hruyh
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Skurkar med näringsförbud har väl ofta målvakter, exempelvis:
[länk]

[länk]

[länk]

[länk]

...mannen, som då officiellt försörjde sig via A-kassan, i själva verket åter var den som i praktiken drev en åkerifirma, även om den stod registrerad på kvinnan som mannen tidigare varit gift med. Dessutom, angav anmälaren, var skilsmässan en skenmanöver för myndigheterna, då paret fortfarande bodde tillsammans på en adress i Borås där bara kvinnan var skriven.
Den 50-årige mannen åtalas bland annat för överträdelse av näringsförbud och hans exfru för medhjälp till samma brott. Även en yngre släkting till mannen åtalas för medhjälp, då han har varit registrerad som styrelseledamot i båda åkerierna och som delägare tillsammans med kvinnan i ett av företagen.

Bland övriga åtalspunkter finns även brott mot aktiebolagslagen och grov urkundsförfalskning, grovt missbrukande av urkund och folkbokföringsbrott.

[länk]
Har du någon dom och inte bara påståenden?

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför ligger inte detta på flashback istället?
Allt hade nog varit utrett vid det här laget i så fall. På Flashback finns det många duktiga grävare.

Rejäl skrev:
Har du någon dom och inte bara påståenden?
Har du någon friande dom och inte bara påståenden?

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.