F Fofo Hruyh skrev:
Saken är den att jag vet ett pojkvännen som kallar sig själv för sam (Sarbast

Jag känner de jätte väl! Och du är säkert någon i deras närhet och försöker skydda dessa brottslingar. KM tar inte bilar bara så de måste finnas en grund. Pojkvännen var ”anställd” men han äger ju verkstaden det är han som fixar alla bilar mm. Åsa är bara där och hjälper till med pappersarbete. Han var för något år sen anställd genom arbetsförmedling. Han köper och säljer bilar lurar folk på pengar. Så om du inte är i deras närhet va tyst. Jag känner dessa och vet hur de fungerar. KM borde ta hela verkstaden då de även är kriminella o allt kan bevisas.
Man kan inte vara anställd "genom" Arbetsförmedlingen. Däremot finns det anställningsstöd som det fifflas en del med. Arbetsförmedlingen (liksom de flesta myndigheter) har en tipstjänst på sin hemsida. Tror du att de fuskar (tex genom att ha ett anställningsstöd samtidigt som man har en arbetsledande funktion i ett företag) rekommenderar jag dig att skicka in ett tips.
https://arbetsformedlingen.se/kontakt/ge-oss-tips-och-synpunkter/tipsa-om-misstankt-bidragsfusk

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
A
F Fofo Hruyh skrev:
Nej jag är en vuxen man på 35 år
Tvivlar jag på!
F Fofo Hruyh skrev:
vet vad jag snackar om. Du är Åsa eller henne bror du är någon i deras närhet annars skulle du aldrig ta det personligt
Kan du läsa? har redan svarat på detta!
F Fofo Hruyh skrev:
😂😂😂 vet du vad vännen jag kan kommer med bevis ist!
Är och kommer aldrig att bli din vän!
F Fofo Hruyh skrev:
Jag har så mycket på er. Folket vill ni se vad de fifflat med? Detta är bara en liten del av det hela. Lilla lilla råtta
Lilla du du har säkert mamma till hjälp o skriva här inne!

• Gilla
Graffen
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Tvivlar jag på!

Kan du läsa? har redan svarat på detta!

Är och kommer aldrig att bli din vän!

Lilla du du har säkert mamma till hjälp o skriva här inne!
Jag vet vem du är! Det räcker för mig. :)

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Man kan inte vara anställd "genom" Arbetsförmedlingen. Däremot finns det anställningsstöd som det fifflas en del med. Arbetsförmedlingen (liksom de flesta myndigheter) har en tipstjänst på sin hemsida. Tror du att de fuskar (tex genom att ha ett anställningsstöd samtidigt som man har en arbetsledande funktion i ett företag) rekommenderar jag dig att skicka in ett tips.
[länk]
Tack för tipset ska faktiskt göra det.

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
A
Rejäl skrev:
Men den jag har synat det han har påståt är ju allmän information! Så du tror bara på allt hem säger, ganska naivt skulle jag säga!
Varför skulle jag vara rädd för att ha fel? Är inte personligt delaktig på något sätt!
Jag skulle nog inte vilja säga att den nya källan kommer med allmän info eftersom det inte går att hitta utan personlig kontakt. Skall jag vara ärlig så litar jag inte på någon av er här inne av en kommentar utan det byggs upp beroende på vad som framförts i tidigare trådar, om det är bra och saklig information. Ställ direkta frågor till den nya källan så kanske du kan få svar som du undrar då om du inte tror att hen är trovärdig.

Jag är generellt naiv till naturen, tror alla vill göra rätt för sig,så har vår statliga stöd haft som inställning med men det har visat sig under senaste åren att det gör går inte om alla våra pengar i statskassan skall bevaras till det vi vill; hälso och sjukvård, skola, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, samhällsutbyggnad bl.a.

Var med på en föreläsning av Skatteverket och då fick info om alla de som försöker sko sig på våra pengar, det är skenanställningar via AF, falska arbetsgivarintyg som gör att man kan få a-kassa, falska läkarintyg som gör att man kan få bidrag på olika sätt. I sådana här historier så vill jag alltid ha mer info innan jag bestämmer mig för att lita på en artikel som den i Aftonbladet.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
A
Brotorpet skrev:
Jag skulle nog inte vilja säga att den nya källan kommer med allmän info eftersom det inte går att hitta utan personlig kontakt. Skall jag vara ärlig så litar jag inte på någon av er här inne av en kommentar utan det byggs upp beroende på vad som framförts i tidigare trådar, om det är bra och saklig information. Ställ direkta frågor till den nya källan så kanske du kan få svar som du undrar då om du inte tror att hen är trovärdig.

Jag är generellt naiv till naturen, tror alla vill göra rätt för sig,så har vår statliga stöd haft som inställning med men det har visat sig under senaste åren att det gör går inte om alla våra pengar i statskassan skall bevaras till det vi vill; hälso och sjukvård, skola, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, samhällsutbyggnad bl.a.

Var med på en föreläsning av Skatteverket och då fick info om alla de som försöker sko sig på våra pengar, det är skenanställningar via AF, falska arbetsgivarintyg som gör att man kan få a-kassa, falska läkarintyg som gör att man kan få bidrag på olika sätt. I sådana här historier så vill jag alltid ha mer info innan jag bestämmer mig för att lita på en artikel som den i Aftonbladet.
Ändå så gillar du hans falska inlägg, märkligt om du nu säger dig vara naiv när det mesta han har sagt går att kolla själv så att man ser att det inte stämmer..

Rejäl skrev:
Intressant har du någon källa på detta för Nordea gör det inte då vanlig Mail inte anses säkert, samma med myndigheter/sjukvården skickar ingett via vanliga mailen..
Jag har nyss avslutat mitt företagskonto hos handelsbanken med vanlig epost från min privata e-mail.

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Jag har nyss avslutat mitt företagskonto hos handelsbanken med vanlig epost från min privata e-mail.
Ja dom tar emot mail, men jag får aldrig svar om viktiga, kritiska uppgifter utan dessa sänd per post eller meddelande via internetbanken..

Såhär skriver Nordea, I personliga samtal med våra kunder, via brev och efter inloggning i nätbanken och appen..

Har även frågat två andra banker som svarat likadant att dom inte kan veta säkert vem som tar emot och sänder ifrån vanlig Mail och då kan dom inte vare sig sluta avtal eller delge någon kundinformation via Mail, givetvis kan dom inte hindra dig ifrån att skicka Mail och därmed inte heller styra vad du skriver..

Men stämmer det som du säger så kan någon annan som vet ditt namn avsluta ditt konto vilket skulle vara ytterst omyckligt!

Men skillnaden kanske är företag och konsumet?

Rejäl skrev:
Ändå så gillar du hans falska inlägg, märkligt om du nu säger dig vara naiv när det mesta han har sagt går att kolla själv så att man ser att det inte stämmer..
Varför tar du det så personligt?

A
F Fofo Hruyh skrev:
Varför tar du det så personligt?
Jag tar inte det personligt men är trött på luffare som dig som påstår en massa rappakalja, som jag sedan synar och även andra medlemmar synar så du har inte varit sanningsenlig överhuvudtaget i dina berättelser..
Om du kolla upp företaget så är Åsa ägare..
Sedan om hennes man är den som styr företaget är något helt annat ( jag vet inte ens vad han heter eller för den delen om det är en han ens).
Kenneth är inte med i bolagets styrelse eller på annat sätt juridiskt ansvarig.,
Kenneth äger en bil sedan 3:år är också allmänna uppgifter.
Du hade fel om anställningen som du blev rättad i inlägg #215
Så enligt vad jag har kollat upp så stämmer det inte med det du påstår, man undrar ju vad du har för motiv för att smutskasta Åsa och hennes man (som du påstår).
För mig har denna artikel handlat om Kenneth och inte företaget som du fokuserar på att smutskasta..

A
Rejäl skrev:
Kan du inte skriva då vad det är han skrivit som inte stämmer? Vad är det i hans info som man kan söka fram? Min uppfattning är att det mesta han skrev var personlig info eftersom han känner till personerna, det är inte allmän info för mig.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Jag tar inte det personligt men är trött på luffare som dig som påstår en massa rappakalja, som jag sedan synar och även andra medlemmar synar så du har inte varit sanningsenlig överhuvudtaget i dina berättelser..
Om du kolla upp företaget så är Åsa ägare..
Sedan om hennes man är den som styr företaget är något helt annat ( jag vet inte ens vad han heter eller för den delen om det är en han ens).
Kenneth är inte med i bolagets styrelse eller på annat sätt juridiskt ansvarig.,
Kenneth äger en bil sedan 3:år är också allmänna uppgifter.
Du hade fel om anställningen som du blev rättad i inlägg #215
Så enligt vad jag har kollat upp så stämmer det inte med det du påstår, man undrar ju vad du har för motiv för att smutskasta Åsa och hennes man (som du påstår).
För mig har denna artikel handlat om Kenneth och inte företaget som du fokuserar på att smutskasta..
Jag känner inte Åsa jag känner endast sarbast. Men jag vet vad de sysslar med. Som sagt känt den familjen i över 20 år (pojkvännens) inte Åsa, hon är säkert en bra tjej som träffar en import bara. Jag vet att han har lurat många på pengar, mycket bedrägeri när det gäller han. Så min vän luffare kan du vara: jag kommer med fakta. Du försöker bara skydda ditt rykte jag vet som sagt vem du är, du är Åsa. ”Hennes man” är hon gift helt plötsligt. 😂😂 man ska lägga upp allt om er på en hemsida. Jag skippar denna sidan men jag återkommer med all info jag har om er på en ny sida. Synd dock om pappan och folk som
Fixar sina bilar hos dessa amatörer.

Brotorpet skrev:
Kan du inte skriva då vad det är han skrivit som inte stämmer? Vad är det i hans info som man kan söka fram? Min uppfattning är att det mesta han skrev var personlig info eftersom han känner till personerna, det är inte allmän info för mig.
Exakt jag snackar endast om de som person för jag vet hur mycket fiffleri de sysslar med. Man ska bara läsa deras omdöme. Man kan kolla pojkvännens fuppar så förstår folk vad jag menar. Som sagt det är jobbigt för Kennet att han behöver genomgå detta. Men sarbast är en skurk och det vet många om. Man ska inte fixa sin bil hos han.

A
F Fofo Hruyh skrev:
Jag känner dessa människor privat den ”anställda” är partner till dottern och den riktiga ägaren,
Nej ägaren till företaget Imotor Göteborg AB är Åsa Westlin. Se bild ifrån Allabolag..
Alltså lögn.
F Fofo Hruyh skrev:
men är anställd genom arbetsförmedlingen för att fiffla till det mer,
Detta rättades i inlägg #215 att man inte kan vara anställd på detta sätt. Och personen erkände sitt fel!
Ren lögn.
F Fofo Hruyh skrev:
så bilen är inte pappas som de påstår den står inte ens på han.
Kenneth Westlin äger en Renault Captur.
Detta hittar ni om ni söker på hans namn och kollar i tex. Biluppgifter.se..
Alltså också en lögn..

F Fofo Hruyh skrev:
Den står på dottern och den ägs av hennes kriminella pojkvän(ägaren alltså)
Detta förstår jag inte alls hur det kan gå till för den juridiska ägaren är den som står på bilen.
Så ytterligare en lögn..

• Skärmbild från Allabolag.se som visar företagsinformation om Imotor Göteborg AB, med Åsa Nadja Cyan Westlin som VD och styrelsemedlem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ägarinformation visar Kenneth Westlin som ägare till en Renault Captur med regnr SPW86B, boende i Göteborg. Fordonet införskaffades för 3 år sedan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rejäl skrev:
Nej ägaren till företaget Imotor Göteborg AB är Åsa Westlin. Se bild ifrån Allabolag..
Alltså lögn.

Detta rättades i inlägg #215 att man inte kan vara anställd på detta sätt. Och personen erkände sitt fel!
Ren lögn.

Kenneth Westlin äger en Renault Captur.
Detta hittar ni om ni söker på hans namn och kollar i tex. Biluppgifter.se..
Alltså också en lögn..

Detta förstår jag inte alls hur det kan gå till för den juridiska ägaren är den som står på bilen.
Så ytterligare en lögn..
Jaja Åsa vi alla vet vem du är. Ta det mer personligt 😁👏 vi båda vet sanningen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.