67 118 läst ·
657 svar
67k läst
657 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Du ska veta att du ska vara glad att det finns människor som gör dessa mer obegåvade, icke kvalificerade jobben (som du kallar alla jobb som inte kräver högskola) så att du kan leva ditt extravaganta liv som du gör.AndersMalmgren skrev:
För hade inte dessa arbetare knegat 8timmar om dagen fem dagar i veckan hade du fått göra dessa icke kvalificerade jobben själv vilket jag är 100% övertygad av att du inte hade klarat av vare sig fysiskt eller psykiskt..
Så det är dags för dig att kliva ned ifrån dina höga hästar och inse att du inte är värd ett skit mer än någon annan!
Redigerat av moderator:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Det är skillnad på naiv dumhet och empati. Att ha sympati med en näringsidkare som blivit blockad av facket är empati. Att sympatisera med någon som fått näringsförbud pga något litet fel i bokföringen är sympati.D Daniel 109 skrev:
Jag förstår inte varför din syn på människor är som den är , det finns hur många människor som helst utan högskoleutbildning som omsätter långt mer än vad ditt bolag gör.AndersMalmgren skrev:
Så tagga ner lite , det skulle du må gott av.
Och det finns personer som blir sjuka. Det kan ingen bestämma över. Man kan inte gå runt och förakta "svaga" människor....S Simonstahl skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Intressant! Har du någon källa/referens jag kan läsa.D Daniel 109 skrev:
Jag både skickar och tar emot mail från bankanställda avseende bankaffärer på ungefär samma sätt som att vi ringer varandra.Rejäl skrev:
Ska man vara petig så var det jag skrev fel. Beslutet tas av åklagare, men man kan få det prövat av rätten om man vill. Poängen var att det inte är upp till butiken att besluta.
https://arbetet.se/2023/06/12/hur-fungerar-tilltradesforbud-i-butik/
https://arbetet.se/2023/06/12/hur-fungerar-tilltradesforbud-i-butik/
Jag känner dessa människor privat den ”anställda” är partner till dottern och den riktiga ägaren, men är anställd genom arbetsförmedlingen för att fiffla till det mer, så bilen är inte pappas som de påstår den står inte ens på han. Den står på dottern och den ägs av hennes kriminella pojkvän(ägaren alltså)
Intressant har du någon källa på detta för Nordea gör det inte då vanlig Mail inte anses säkert, samma med myndigheter/sjukvården skickar ingett via vanliga mailen..Alfredo skrev: