Byggahus.se

Billigare vattenpass.

1. B
    Medlem Nivå 1
    Hehe, ledsen missade det. Inget lätt träsk att orientera sig i så jag klandrar dig inte. Bra med forum som detta då det inte finns ett överflöd av info på annat håll. Frågar man säljare i järnhandeln får man ofta inte reda på mer än vad som står på förpackningen tyvärr.

2. End
    Medlem · Nivå 10
    Måste säga att MST 75 är helt otrolig! Lägger man ett hårstrå under så hamnar bubblan helt åt sidan. Typ.
    Den känns för övrigt känsligare än MST 180, har både den nya och gamla 180:an men använder nu nästan uteslutande 75:an.

Är kär i den!

• Laddar…
  3. R
    Ingenjör & spadjon · Nivå 18
    Problemet brukar bara vara att går knappt att bygga med ett för känsligt pass. Du kommer att inte få göra annat än justera det du bygger.

Jag har ett Libella system men använder ofta ett enklare Hultafors.

4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    kan bara hålla med, 75an är grym. Kan inte begripa varför jag inte redan hade en. Man får bara komma ihåg att det ibland är ok att bubblan tangerar första strecket, det är rakt ändå....

5. B
    Medlem Nivå 1
    Är själv såld! Fick hem mitt igår. Perfekt storlek, funkar för det mesta. Riktigt exakt också vilket var precis vad jag eftersökte. Jämförde den med min gamla från Best Tools är det skrattretande hur rapp denna är.

6. B
    Medlem Nivå 1
    Litar inte på andra vattenpass längre

• Laddar…
  7. G
    Medlem · Nivå 6
    Inga problem, MST60 (kapat MST180) har gjort ett själv.
    Hade precis samma problem, inga vettiga 600mm pass går att hitta.

8. P
    Husägare · Nivå 11
    Är känsligheten något helt annat än toleransen? Om inte så har du och hultafors vitt skilda meningar om hur noggranna deras pass är.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    15895555159533597471878339472162.jpg

9. B
    Medlem Nivå 1
    Tolerans och känslighet (sensitivitet) är två olika saker. Det är känsligheten som är intressant och den skriver man sällan ut vilket jag tycker är märkligt. Mer om detta finns på första sidan i denna tråd.

10. dof
    Verktygstokig · Nivå 9
    Redigerat 15 maj 18:43
  11. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Hur menar du?
    Där på passet är toleransen angiven ...