Hej, kan man mäta i denna dimension med vattenpass?

• Ett rektangulärt träbord med ett vattenpass placerat under bordsskivan, vilket illustrerar kontroll av bordets jämnhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen till forumet!

Undrar du om bordet står vågrätt? Det lättaste är nog att lägga vattenpasset PÅ bordsskivan.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Går väl bra, men vad är syftet med mätning?

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Undrar du om bordet står vågrätt? Det lättaste är nog att lägga vattenpasset PÅ bordsskivan.
Nej, jag har pedaler till min racingrigg under bordet och tänkte att det hade varit intressant att veta avvikelseförhållandet mellan pedalerna som är kloss mot den förhoppningsvis räta väggen utan att använda vinkelmått. alltså bara med bubbla

Vill du ha din 'racingrigg' i lod och vattring är det väl bättre att du kollar med vattenpasset om den står rakt?

• Haha
jawen
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vill du ha din 'racingrigg' i lod och vattring är det väl bättre att du kollar med vattenpasset om den står rakt?
Jag har nog druckit för mycket kaffe. :)

Har du pedaler på golvet och ratt på bordet och så tråkigt när du leker med dina grejor att du kollar att bordet står rakt istället?

F fribygg skrev:
Har du pedaler på golvet och ratt på bordet och så tråkigt när du leker med dina grejor att du kollar att bordet står rakt istället?
Nej men det är det att ratten som sitter på bordet är sned jämfört med pedalerna så vill jag bara kunna mäta förhållandet.

• Gilla
gson64
  • Laddar…
Du har nog druckit för mycket 'kaffe' om du tror dej kunna mäta det med ett vattenpass..

• Gilla
Fillepill3
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.