17 185 läst ·
128 svar
17k läst
128 svar
Billig kopplingsbox från TEMU
Du har vänt på bevisbördan, det handlar inte om att bevisa att prylar från temu är farliga. Det man ska bevisa är att de är ofarliga.El-Mattias skrev:Problemet som jag ser det är att mellanhänder lever gott på att påstå att deras material är bättre. Vad ska vi ha dessa ryggsäckar till? Jag vill ge lågt pris till slutkund - thats it!
Ps, läs alla svar i den här tråden, inte ett enda bevis har lagts fram, bara ”påhittade sanningar” det irriterar mig
Därav kravet att de ska uppfylla relevant standard.
Jag antar att du som elektriker har sett din beskärda del av brända kontakter/uttag. Fel plast i dem så hade det varit huset, inte bara dosan som varit kol.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 902 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 902 inlägg
TS (dvs, personen du svarar) frågar om det ör ok att använda saker som är inköpt från Temu, då han vill använda billigare saker om möjligt. Han har även beställt saker därifrån för att testa.C cnordi1 skrev:
Du tolkar det som att han hatar allt som heter Temu? Hur kom du till den slutsatsen?
Varför använder du den dyrare dosan istället för den billigare ... egentligen?El-Mattias skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Du argumenterar för att en temu-dosa duger eftersom det inte finns bevis för att hus har brunnit ned.El-Mattias skrev:
På samma sätt säger du då att om du en gång lyckats köra en sparkcykel i 200 km/h utan en krasch så är det ofarligt att köra en sparkcykel i 200 km/h.
En glassbytta skulle funka utmärkt i 20 år utan olyckor...
Eller så tar man Biltemas turkiska dosor för 30 kr (IP55) eller 37 kr (IP67). Den senare är robust med förskruvningar och skruvar i varje hörn. Om man prompt inte vill ha kända märken.
Vad hände förresten med de snygga klassiska runda dosorna i aluminium? Förr märkta med två droppar, senare med IP67.