Avvägd...??
Hemmasnickrarens regelsamling:
1. Om skiten inte funkar, använd våld.
2. Om skiten ändå inte funkar, använd mer våld.
3. Upprepa steg 2 tills skiten funkar.
4. Klart! Fira med en öl.
Ja det är väl antal rundor med åtgärd 3 som är själva avvägningen innan man går på steg 4.
Eller om man går direkt efter steg 1 går på steg 4 och efter ett par rundor med det steget är helnöjd med resultatet efter steg 1.
Svåra avvägningar, precis hela tiden, som hemmasnickaren skall tampas med
Hur mycket tror ni att jag vågar kapa den?
Reglerna säger att golvet behöver vara skyddat 30 cm framför kaminen. Vågar jag kapa ner så mycket?
Citat ur Vi i Villa om gnistskydd:
Om eldstadens botten ligger högre än 40 cm över golvet ska du öka på med hälften av det överskjutande måttet. Det kan alltså bli en ganska stor yta. Framför en sluten eldstad, exempelvis braskamin, räcker det däremot med ett eldstadsplan på 30 cm framför eldstaden och minst 10 cm på vardera sidan