K karkka skrev:
Tar man hem privatimport från land utanför EU (du skrev Kina) är man väl skyldig att se till att elprodukterna uppfyller kraven?
Här ser man iaf någon typ av isolerat material.

[bild]
Just en sådan som jag har.... själva mässing vippbrytaren sitter på plast så jag tror det inte är några problem med det och själva utförandet ser väldigt bra ut... Jag menar man brukar se om det är skräp..Tror det är större risk att handla från aliexpress och temu

Redigerat:
Fairlane
K karkka skrev:
Så du menar då att som privatperson kan man importera vilket skräp som helst i elmaterial bara man använder det privat, finner det mycket märkligt, iaf om vi vill ha ett elsäkert Sverige.
Ja, som privatperson kan du importera vilket skräp som helst så länge det inte är saker som är olagligt att ta in.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K karkka skrev:
Så du menar då att som privatperson kan man importera vilket skräp som helst i elmaterial bara man använder det privat, finner det mycket märkligt, iaf om vi vill ha ett elsäkert Sverige.
Ja. Så länge det är du som är importören. Många av Amazons prylar levereras från deras lager i Europa. Då är det dom som är importör och eftersom dom sätter produkten på marknaden, som det så fint heter, måste dom se till att CE-märkning och andra relevanta godkännanden finns.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Fas kan vara vilken färg som helst, äldre installationer vanligare med svart än brun
Ja du har så rätt så! Lätt att gå på vana att allt är modernt och snyggt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.