91 714 läst ·
367 svar
92k läst
367 svar
Bedragare på Blocket har skrivit sig på vår adress!
Känns som vi är lite OT 
Ni som tycker att det är för svårt eller dyrt för myndigheter att göra kontrollen innan flytten godkänns mot en ny adress kan ju reflektera över varför dessa personer skriver sig hos andra...
- Brottslighet
- Undanhållande av skulder och skatt
Då inser man att problemet egentligen är större än att kronofogden knackar på hos någon oskyldig.
Upprepar min ståndpunkt att myndigheter borde satsa mer resurser på att "stämma i bäcken"
Ni som tycker att det är för svårt eller dyrt för myndigheter att göra kontrollen innan flytten godkänns mot en ny adress kan ju reflektera över varför dessa personer skriver sig hos andra...
- Brottslighet
- Undanhållande av skulder och skatt
Då inser man att problemet egentligen är större än att kronofogden knackar på hos någon oskyldig.
Upprepar min ståndpunkt att myndigheter borde satsa mer resurser på att "stämma i bäcken"
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Ja, sluta med off topic nu annars blir ni portade från tråden.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Se dagens TV4-nyheter: Ca 8:50 i https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3955722
Administrator
· Skåne
· 6 708 inlägg
Häromdagen fick vi fyra röstkort från Valmyndigheten. Ett till mig, ett till Marlén, ett till vår son Ludvig (som fyllde 18 år i höstas) och ett till bedragaren som tydligen fortfarande är skriven på vår adress.
Inne i röstkortet står det:
”Om uppgifterna på röstkortet inte stämmer
Din rösträtt fastställs 30 dagar innan valdagen och grundar sig på uppgifterna i folkbokföringen. Om dina uppgifter har ändrats före den 10 augusti kan du senast 28 augusti begära rättelse i röstlängden hos:
Länsstyrelsen i Skåne län
Tel: 040-641 10 00”
Kanske Länstyrelsen är vår räddning?
Eller måste jag erbjuda bedragarens röstkort till försäljning (vilket jag tror är olagligt) för att det ska hända något?
Nu har det gått sju månader sedan vi anmälde till myndigheterna att hen inte bor här.
Inne i röstkortet står det:
”Om uppgifterna på röstkortet inte stämmer
Din rösträtt fastställs 30 dagar innan valdagen och grundar sig på uppgifterna i folkbokföringen. Om dina uppgifter har ändrats före den 10 augusti kan du senast 28 augusti begära rättelse i röstlängden hos:
Länsstyrelsen i Skåne län
Tel: 040-641 10 00”
Kanske Länstyrelsen är vår räddning?
Eller måste jag erbjuda bedragarens röstkort till försäljning (vilket jag tror är olagligt) för att det ska hända något?
Nu har det gått sju månader sedan vi anmälde till myndigheterna att hen inte bor här.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 395 inlägg
Fast personen har faktiskt inte meddelat vilket kön som personen anser sig tillhöra.
Administrator
· Skåne
· 6 708 inlägg
Hen heter Niclas i förnamn men namnet har tydligen ingen betydelse längre om man ska vara PK och därför skrev jag hen istället för han denna gång. Hen är mer korrekt utifall han har bytt kön eller anser sig tillhöra det motsatta könet.
Detta inlägg kommer kanske raderas.
Detta inlägg kommer kanske raderas.
Det är väl inte tillåtet att slänga andra personers post heller.
Så det är okej att skita i reglerna om risken för påföljd är liten?