@ @ndreas skrev:
Okej? Så båten har legat vid bryggan i vattnet i två år? Om den inte vattenfyllda av allt regnvatten på två år så skulle jag säga att någon använder båten och då även öser ut allt regnvatten....

Verkar alltså inte bara övergiven...
Självläns ? :)
 
  • Gilla
Fartland och 5 till
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Okej? Så båten har legat vid bryggan i vattnet i två år? Om den inte vattenfyllda av allt regnvatten på två år så skulle jag säga att någon använder båten och då även öser ut allt regnvatten....

Verkar alltså inte bara övergiven...
Tål inte båtar vatten uppifrån?
 
K Kane skrev:
Tål inte båtar vatten uppifrån?
Vissa mindra båtar eller båtar utan självläns kommer ju vattenfyllas då med tiden om ingen öser/pumpar ur dom då och då...
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
@
K Kane skrev:
Tål inte båtar vatten uppifrån?
Absolut. Men som du vet är båtar vattentäta....regnvatten rinner alltså inte ut av dig själv om man inte har en länspump. Vet inte vad det är för båt. Men antagligen är det väl en enklare vi båt (sannolikt utan pump och solceller) vi pratar om...
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Absolut. Men som du vet är båtar vattentäta....regnvatten rinner alltså inte ut av dig själv om man inte har en länspump. Vet inte vad det är för båt. Men antagligen är det väl en enklare vi båt (sannolikt utan pump och solceller) vi pratar om...
Självläns då?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K
K Kane skrev:
Självläns då?
I två år utan att behöva ladda batteriet. Nää.
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 2 till
  • Laddar…
K K. L skrev:
I två år utan att behöva ladda batteriet. Nää.
?
 
De flesta båtar klarar alldeles utmärkt att få vatten från ovan och släppa ut det. Är durken det regnar på ovanför vattenlinjen så rinner vattnet ut, det är det som kallas självläns.

I princip alla båtar utom enkelbottnade ekor fungerar det på det viset.
 
  • Gilla
Fartland och 7 till
  • Laddar…
K
K Kane skrev:
?
Sorry, jag tänkte inte på att det kan vara solceller.

Edit: eller finns det självläns utan batterier.
 
K K. L skrev:
Sorry, jag tänkte inte på att det kan vara solceller.
Självläns behöver ingen el.
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
De står ett par dunkar bensin i båten så jag misstänker att den är stulen.
Ser inte kopplingen.
R Rolle85 skrev:
De sa att de gör inget åt sådant, att hamnägaren får göra det isåfall men hamnägarn har inget intresse att göra detta
Varför tycker hamnägaren att det är OK att den ligger där?
 
  • Gilla
Nellys_husse
  • Laddar…
de är en övergiven båt med självläns
 
  • Gilla
MrXman
  • Laddar…
S
J jonaserik skrev:
Att som någon säger eller antyder, "" Att släppa på förtöjningstampar kan ge 2 års fängelse eller höga böter ""
Jag tror risken är ganska liten att åka fast. Vore iofs roligt om det är en fälla, polisen har i två år väntat på att någon ska släppa tamparna. Span och telefonavlyssning, förundersökning på 12 000 sidor.
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 23 till
  • Laddar…
Düsseldorff
S SonnyListon skrev:
Jag tror risken är ganska liten att åka fast. Vore iofs roligt om det är en fälla, polisen har i två år väntat på att någon ska släppa tamparna. Span och telefonavlyssning, förundersökning på 12 000 sidor.
Som domare skulle jag i så fall släppa MGM och bötfälla polisen.
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
En övergiven båt sjunker på en sommar. Uppenbart är det nån som använder den.
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.