35 776 läst ·
156 svar
36k läst
156 svar
Båt som är övergiven, vad gäller?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
De flesta båtar klarar alldeles utmärkt att få vatten från ovan och släppa ut det. Är durken det regnar på ovanför vattenlinjen så rinner vattnet ut, det är det som kallas självläns.
I princip alla båtar utom enkelbottnade ekor fungerar det på det viset.
I princip alla båtar utom enkelbottnade ekor fungerar det på det viset.
Ser inte kopplingen.R Rolle85 skrev:
Varför tycker hamnägaren att det är OK att den ligger där?R Rolle85 skrev:
Jag tror risken är ganska liten att åka fast. Vore iofs roligt om det är en fälla, polisen har i två år väntat på att någon ska släppa tamparna. Span och telefonavlyssning, förundersökning på 12 000 sidor.J jonaserik skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
En övergiven båt sjunker på en sommar. Uppenbart är det nån som använder den.