F Falckman skrev:
Nej, men jag menar att det som regel inte är eventuella domstolsprocesser som ger myndighetsbeslut dess bindande effekt.

Poängen var att belysa att myndigheter har ett stort inflytande över hur lagen tillämpas och att domstolar inte så att säga har monopol på lagtolkningen i landet, vilket har sina för- och nackdelar. Jag personligen är inte heller så förtjust i det svenska myndighetsväldet, men jag tycker att det finns ett värde i att belysa dess existens.

Du får ändå hålla med om att det blir ett potentiellt tämligen starkt indirekt inflytande om de experter domstolarna anlitar i att tolka ett myndighetsbeslut är samma myndighet som fattat beslutet ifråga.
Jag tror vi är rätt så överens om vad som gäller, vi bara kallar det olika saker.

Jag håller också med om att det borde anlitas oberoende experter.

R Rolle85 skrev:
Båten ligger kvar, den är ca 3 år gammal men eftersom jag inte får röra en övergiven båt får jag väl strunta i allt
Hämta båten o ta hand om den. Skit i allt annat. Ta båten, så kanske den får leva vidare ett tag till.

L leifa.k skrev:
Hämta båten o ta hand om den. Skit i allt annat. Ta båten, så kanske den får leva vidare ett tag till.
Nej, det är stöld. Gör definitivt inte det.

L Lilak skrev:
[länk]
Låst artikel.

Missade att den var låst. Fixar några citat, senare idag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.