När man bytt tak har man gjort en dålig skarvning till köksavloppets avluftning, vilket leder till att det vid regn rinner ner vatten runtom avluftningsröret och vidare ner i isoleringen. Upptäcktes i samband med att det började droppa från innertaket.
Som jag förstått det gör det ingenting om det rinner ner vatten i avluftningen så jag vill helt enkelt göra en tättslutande skarv. Hur går jag till väga? Vad använder jag?
Bifogar bild på hur det ser ut i nuläget.
Som jag förstått det gör det ingenting om det rinner ner vatten i avluftningen så jag vill helt enkelt göra en tättslutande skarv. Hur går jag till väga? Vad använder jag?
Bifogar bild på hur det ser ut i nuläget.
Dålig, den är ju katastrofal. Du behöver en övergångskoppling i rätt mått, typ denna https://www.bygghemma.se/hus-och-by...MIjtfGv8L-lAMVZ1KRBR0VQja1EAQYBiABEgJRZvD_BwE
Men det hindrar inte vattnet runtom röret som du skriver? läcker det mellan råspont och slang så har du ett allvarligt fel i takläggningen.
Men det hindrar inte vattnet runtom röret som du skriver? läcker det mellan råspont och slang så har du ett allvarligt fel i takläggningen.
Såhär ser det ut från utsidan. Det regnar alltså in genom hålet och eftersom det svarta röret inte är tätt runt avluftningen rinner vattnet ner runtom avluftningsröret.surris skrev:
Dålig, den är ju katastrofal. Du behöver en övergångskoppling i rätt mått, typ denna [länk] - Business Value - High Prio - Shopping&utm_id=19731724032&gad_source=1&gad_campaignid=19731724032&gbraid=0AAAAAD8-GQlNOGnXJlavS1HsQ-WJkQFN5&gclid=EAIaIQobChMIjtfGv8L-lAMVZ1KRBR0VQja1EAQYBiABEgJRZvD_BwE
Men det hindrar inte vattnet runtom röret som du skriver? läcker det mellan råspont och slang så har du ett allvarligt fel i takläggningen.
Så länge det är tätt runt rör/tak så är detlugnt.
Bara att koppla samman rör/slang på insidan så det blir tätt där också.
Kan ju undra hur man kan lämna det så dock.
Att det kommer in vatten I avluftningen är inget problem.
Bara att koppla samman rör/slang på insidan så det blir tätt där också.
Kan ju undra hur man kan lämna det så dock.
Att det kommer in vatten I avluftningen är inget problem.
Klicka här för att svara

