11 816 läst ·
34 svar
12k läst
34 svar
Banvall som ligger intill tomt - någon som har tips?
Det var bara ett exempel på en trevlig rastplats, just här går banvallen uppåt bakom stugan, hittar inga fina foton från ställen med rejäl höjd tyvärr, men det är väldigt få ställen som har några staket eller räcken.S sepani skrev:
Absolut, förstår. Skulle vara trevligt kunna sätta ut ett bord o ett par stolar men det är som sagt helt omöjligt utan att först anlägga ngn typ av avsats.Anna_H skrev:
Du får ju ta bort det som hänger över din tomtS sepani skrev:Kommunen har svarat att vi inte har rätt att avverka/ta bort vegetation. Samtidigt har de deklarerat att de inte kommer att göra det p g a att det skulle vara för kostsamt. Efter denna sommarens enorma tillväxt av buskar och träd så hänger dessa nu från vallen över mitt garage som blivit helt algigt och grönt. Jag blir naturligtvis tvungen att ta bort dem själv (och fast jag inte får, med risk för böter etc) men tycker själva förhållandet är märkligt. Det är visserligen så att du kunde haft en "vanlig" granne med enorma träd och du kunde då inte tvingat denne att ta bort dessa. Men hoppades att det var annorlunda med kommunen. Sen menar man att jag kan nyttja slänten men att jag inte får uppföra någon anläggning eller hindra allmänhetens tillträde. Nu är ju slänten så brant att ingen kan gå i den i alla fall. Och kanske om jag sätter dit en "mobil" anläggning så kvalar man under radarn.....
Klicka här för att svara