105 584 läst ·
1 063 svar
106k läst
1,1k svar
Bank vägrar betala ut kontanter
Ingen har sagt att det är gratis men jag antar att de "butiker" som slutat att ta emot kontanter har gjort detta av affärsmässiga skäl. Eller vad tror du ligger bakom att fler och fler "butiker" inte längre accepterar kontanter?F Festlund skrev:
Redovisa gärna lite fakta för olika kort och när det kan förekomma tilläggsavgifter?F Festlund skrev:
Fakta är alltid bra, annars riskerar historia leva vidare och blir även hörsägen i flera led.
Alltid bra att få veta vad som gäller när jag använder, betalkort, kreditkort, swish, osv, för jag har ingen aning utan betalar bara.
Lite fakta utifrån att vi även handlar i tre gårdsbutiker. De har nu kunnat hålla öppet alla dagar i veckan från morgon till sen kväll, där endast del av tiden är bemannad, men endast kontantlöst när det är obemannat.
Blir liksom rätt löjligt att jämföra mot nåt som bygger å ena sidan vetenskap och forskning av människor som har utbildat sig två decennier och forskat och utbildat andra i tre decennier mot idioter som läst nåt på internet och som även är helt övertygade om chemtrails, att månlandningen var en scam och att jorden är platt.Intet skrev:
På samma sätt svalde alltför många de statligt stödda vaccinivrarnas "-vi, den kloka ansvarsfulla majoriteten vaccinerade, mot de ansvarslösa smittspridande konspirationsteoretikerna till antivaxxare."
Majoriteten har ju som bekant aldrig fel och då känns det tryggt att tillhöra den massan vilket märktes tydligt i samhället i allmänhet och i Byggahus i synnerhet där i stort sätt samma gäng gick loss i de trådarna som de gör i andra känslosvallande diton, dags dato.
De gårdsbutiker jag handlar hos är helt obemannade men kontanter går naturligtvis utmärkt. De löser de med en fastbultat kassaskåp och en skål med växel.A AndersS skrev:
https://www.goteborg.com/platser/kahogs-gard
https://skalldalslillaekomejeri.se/
Jag skrev det igår och postade det inte förrän idag, efter viss tvekan. För jag tänkte att de korttänkta regeringsstyrkorna skulle dyka upp och sabba tråden genom att helt missa liknelsen i sin iver att skydda staten.F fsn skrev:Blir liksom rätt löjligt att jämföra mot nåt som bygger å ena sidan vetenskap och forskning av människor som har utbildat sig två decennier och forskat och utbildat andra i tre decennier mot idioter som läst nåt på internet och som även är helt övertygade om chemtrails, att månlandningen var en scam och att jorden är platt.
Som tur var tog det flera timmar.
Jaja. Dröm vidare. Vad sanningen ligger, vet du inte hur mycket du än inbillar dig det.F fsn skrev:
Skall nu in på ÖB och köpa rabatterade fågelfröer och kattmat. Får se vad kassörskan säger här.
Lättupprörda kan blunda och skrika under tiden.
Återkommer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Nej hur tänker du nu?F fsn skrev:Blir liksom rätt löjligt att jämföra mot nåt som bygger å ena sidan vetenskap och forskning av människor som har utbildat sig två decennier och forskat och utbildat andra i tre decennier mot idioter som läst nåt på internet och som även är helt övertygade om chemtrails, att månlandningen var en scam och att jorden är platt.
Är det inte smart att först döma ut statistik och sen själv gå och fråga folk va de tror och sen ta det som sanning? 😉🤔
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg