Unikt namn Unikt namn skrev:
Storebror ser dig vad du än gör genom mobilen i din ficka.

Ska vi raljera om massövervakning finns det mycket värre områden att ställa hårkorset emot.
Mobilen kan jag lämna hemma när jag köper rött kött.

wildeside
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hände detta möjligtvis i det röda distriktet? ;)
wildeside wildeside skrev:
Skillnaden va kanske att vi åkte runt ute på landsbygden.
I dom få storstäder vi va i fungerade korten.
Tror inte familjen (fru, barn och barnbarn) skulle varit speciellt imponerade av röda distriktet, inte jag heller iof!

A Anders_Nilsson skrev:
Ja det är verkligen fantastiskt hur mycket information Storebror samlar in om dig och det är just detta folk i länder som upplevt totalitärt förtryck brukar vara emot. Med det sagt så betalar jag mat och bensin med kort med det kan hända att jag kommer betala vissa mat som rött kött med kontanter beroende på hur samhället utvecklas.
Och så är du på en sådan här sida?
Är du på FB oxå?
Modern bil?
Dina elektroniska spår är överallt USA , Ryssland och Sverige kan ta fram alla uppgifter inom m några minuter från födsel till nu. Undrar om de inte har logaritmer som vet vad man gör i framtiden oxå

K kortis skrev:
Är du på FB oxå?
Modern bil?
Dina elektroniska spår är överallt USA , Ryssland och Sverige kan ta fram alla uppgifter inom m några minuter från födsel till nu. Undrar om de inte har logaritmer som vet vad man gör i framtiden oxå
Bara för att man inte kan stoppa Storebror helt så måste man ju inte hjälpa honom på traven.

A Anders_Nilsson skrev:
Bara för att man inte kan stoppa Storebror helt så måste man ju inte hjälpa honom på traven.
Sa han och pumpade på med inlägg på internet:crysmile:

A Anders_Nilsson skrev:
Fast något konsekvenstänk ska man väl ha

Nissens
K kortis skrev:
Är du på FB oxå?
Modern bil?
”Storebror” är ett föråldrat begrepp. Du borde i så fall oroa dig betydligt mer för sociala medier, internet och smart-tv. Det är de som har koll på dig nu för tiden…

K kortis skrev:
Fast något konsekvenstänk ska man väl ha
Återigen en halmgubbe där ni är desperata att stämpla mig som paranoid för att jag ifrågasätter övervakningssamhället. Jag lever ett helt normalt liv och bor inte i en stuga utan el och vatten med tre våningar under jord.

Men på samma sätt som jag har säkerhetsbältet på och håller fartgränserna utan att för den skull undvika trafiken så vågar jag ifrågasätta den överdrivna övervakningen med bisarra konsekvenser för gemene man som till exempel att du tar ut kontanter i bankernas automater, använder dom till inköp och därefter avkrävs dokumentation.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
A Arne_Planka skrev:
I det exempel jag skrev om innan gällde det också Holland. På restaurant i den lokala byhålan med lite drygt 100000 invånare.
Deras Mastercard eller Visa var kopplat till en holländsk bank och då fungerade inte kortet med koppling till Sverige. Jag har för mig att Danmark har eller har haft något liknade.
Dankort är det du tänker på.

Nissens Nissens skrev:
”Storebror” är ett föråldrat begrepp. Du borde i så fall oroa dig betydligt mer för sociala medier, internet och smart-tv. Det är de som har koll på dig nu för tiden…
Jag är inte ett dugg orolig för något av det, men om man tänker efter så kan det bli riktigt obehagligt om vi till ex skulle få ett Victor Orban- klimat här i Sverige, demokrati är ömtålig och nedmonteringen brukat börja med inskränkningar med publik service, det kan gå väldigt fort

• Gilla
Bengt Numelin och 3 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Jag är inte ett dugg orolig för något av det, men om man tänker efter så kan det bli riktigt obehagligt om vi till ex skulle få ett Victor Orban- klimat här i Sverige, demokrati är ömtålig och nedmonteringen brukat börja med inskränkningar med publik service, det kan gå väldigt fort
Ja, pass auf! Snart vänder vinden! Packa båten , bli redo!

A Anders_Nilsson skrev:
Återigen en halmgubbe där ni är desperata att stämpla mig som paranoid för att jag ifrågasätter övervakningssamhället. Jag lever ett helt normalt liv och bor inte i en stuga utan el och vatten med tre våningar under jord.

Men på samma sätt som jag har säkerhetsbältet på och håller fartgränserna utan att för den skull undvika trafiken så vågar jag ifrågasätta den överdrivna övervakningen med bisarra konsekvenser för gemene man som till exempel att du tar ut kontanter i bankernas automater, använder dom till inköp och därefter avkrävs dokumentation.
Ifrågasättande är viktigt fast just banker o bankomater där undrar jag och jag är övertygad om att myndigheter inte har någon konternuerlig övervakning. Men FB vet allt om ditt surfande vad du röstar på vad du handlar vad du lånar sexuell läggning dvs allt och dessa uppgifter säljer de.
Det är lika med affärer

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, pass auf! Snart vänder vinden! Packa båten , bli redo!
Vinden har kantrat vi får se hur det blir med Sverige enda oberoende media

K kortis skrev:
Vinden har kantrat vi får se hur det blir med Sverige enda oberoende media
Kom- ihåg att det inte är olagligt att tänka själv , ännu!

• Gilla
wildeside och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kom- ihåg att det inte är olagligt att tänka själv , ännu!
Hur menar du då? Att Sveriges enda oberoende media SVT o SR inte skulle vara oberoende?
Då blir det en spännande mandatperiod om de styrs av sittande regering.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.