nino nino skrev:
Ja men vad är då problemet?
Din besiktningsman ville ju ha 20' betala det och var nöjd och glad, jag tror inte att du kommer få kvitto på det jobbet tyvärr.

Du hittar ingen firma som kommer göra jobbet vitt utan att riva badrummet för det finns ingen annan godkänd lösning.

30min var väl kanske i underkant men en timme eller kanske 2 med en längre rast mellan.
Problemet är att jag inte vet om jag kan lita på besiktningsmannen. Han har betett sig skumt i vår kontakt den senaste månaden och jag nåste hitta en alternativ lösning och inte sätta hela mitt hopp till honom.
 
B ByggPlankan skrev:
Jag tror du behöver läsa tråden och fundera en smula. Du kommer inte hitta någon annan än skojare som kan hjälpa dig. Det finns högst troligt inget seriöst företag som kan hjälpa dig tyvärr. Detta för att det inte finns någon godkänd metod för att del reparera tätskikt utan instruktioner från tätskikts tillverkaren.
Som en anekdot kan jag nämna att försäkringsbolag betalar ut ersättning för att riva ut hela badrummet och bygga upp det på nytt även vid en begränsad vattenskada. Detta gör dom givetvis enbart för att det NORMALT inte finns godkända metoder att del reparera tätskikt.

Det är med den kunskapen som bakgrund som jag i tidigare inlägg skrev att besiktningsmannens erbjudande kan vara värt för dig att fundera på.
OM han dessutom kan erbjuda ett rent protokoll.

Med ett rent protokoll har du vunnit massa bekymmer även om en vattenskada skulle inträffa dag 1.
Vem säger att han kan erbjuda rent protokoll? Det är ju bara trådens spekulationer...
 
W whak skrev:
Vänta nu du säger att du är beredd att betala 15 000 men har sagt nej till 10-20 000?
Nej?
 
S SthlmFinest skrev:
Vem säger att han kan erbjuda rent protokoll? Det är ju bara trådens spekulationer...
Jag skrev följande:
”Det är med den kunskapen som bakgrund som jag i tidigare inlägg skrev att besiktningsmannens erbjudande kan vara värt för dig att fundera på.
OM han dessutom kan erbjuda ett rent protokoll.”

Det är ingen i tråden som skrivit att besiktningsmannen kan erbjuda ett rent protokoll.
Det har varit ett tips till dig värt att kolla upp, ifall besiktningsmannen kan erbjuda det om du köper hans erbjudande.

Du har nog fått dom goda råd som tråden kan ge dig. Nu är det dags för dig att ta ett beslut och komma till handling.

Stort Lycka till!
 
B ByggPlankan skrev:
Jag skrev följande:
”Det är med den kunskapen som bakgrund som jag i tidigare inlägg skrev att besiktningsmannens erbjudande kan vara värt för dig att fundera på.
OM han dessutom kan erbjuda ett rent protokoll.”

Det är ingen i tråden som skrivit att besiktningsmannen kan erbjuda ett rent protokoll.
Det har varit ett tips till dig värt att kolla upp, ifall besiktningsmannen kan erbjuda det om du köper hans erbjudande.

Du har nog fått dom goda råd som tråden kan ge dig. Nu är det dags för dig att ta ett beslut och komma till handling.

Stort Lycka till!
Som ni själva alla skriver, så finns det ingen godkänd lösning för problemet. Så klart besiktningsmannen inte vill ta på sig något ansvar heller...
 
Nej precis så då är det en så bra och hållbar fullösning som gäller, något som blir nästan lika bra som det ska vara.
För det så krävs det kunskap och en vilja att göra det åt någon annan och största drivkraften att få någon att göra det -tror- jag är pengar...
 
  • Gilla
ByggPlankan
  • Laddar…
S SthlmFinest skrev:
Som ni själva alla skriver, så finns det ingen godkänd lösning för problemet. Så klart besiktningsmannen inte vill ta på sig något ansvar heller...
Då har du nog fått alls svar du behöver och behöver ta ett beslut.
Om besiktningsmannen inte kommer godkänna någon lösning så har du 2 val.

1) Laga så gott det går och hoppas på det bästa att det inte börjar läcka med risken att föreningen kommer försöka kräva dig på pengar om något händer.

2) Bita i det sura och renovera badrummet.
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.