Hej,

för ca 2 år sedan fick jag hjälp av min käre far att byta toalettstol då gamla paja (till en Rimfree Spira 6260 Ifö).

Hur som, jag totalt okunnig där, minns vi släpa ut gamla, sen slängde på nya o så tog han nå sanitets eller latexfog för våtrum (fann tuberna nu).
Minns han sa den kanske inte kom på ordentligt, vilket nog stämmer. När det blivit lite kyligt ute blir det inte lattjo doft. Så dragit lite plastfolie längst ned, vilket kanske hjälpt ibland, men nu blivit mer doft än förr så blev väldigt påmind att det måste lösas.

Toalettstolen verkar dessutom sitta helt löst (se bifogad video)

Då jag inte helt var med när den byttes, så minns jag det typ som det e rör innanför allt som går ner, e det där det ska fogas?

korta frågan är, hur gör jag enklast för få till det/laga så den tätas o får bort doften.

MVH
Micke

• Två patroner silikon och akryl, hand håller dem mot träbakgrund, byggmaterial, märken synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hela toastolen måste bort så man ser anslutningen mot avloppet , de två tuberna kan du slänga på tippen

E egge80 skrev:
Hela toastolen måste bort så man ser anslutningen mot avloppet , de två tuberna kan du slänga på tippen
ok, tack... så måste helt enkelt börja totalt från början...

hur gör man det för minst äckel?

stäng av vattnet till toan , spola ur den då den är tom , bort med silikon och lyft av den, blir inte så äckligt

E egge80 skrev:
stäng av vattnet till toan , spola ur den då den är tom , bort med silikon och lyft av den, blir inte så äckligt
ok, stort tack för snabbt svar, ska försöka få det gjort i helgen.

MVH
Micke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.