32 594 läst ·
320 svar
33k läst
320 svar
Avtala om materialpriser
Jo att hantverkaren gärna vill ha det avtalslöst har redan framgått. Tror dock inte den hantverkaren som jag anlitar vill ha det avtalöstlöst i slutändan.Krille-72 skrev:
Jag hade gärna gjort det. Men nu har jag å @Derbyboy haft våra fighter i en annan tråd. Och där var allt så solklart får Derbyboy så jag kan inte låta bli att låta honom fundera en stund till. Han går också en kvällskurs i juridik så jag faktiskt se att han lär sig något.
Men om sanningen ska fram så gav jag nog mitt bästa tips i förra inlägget om man redan har hantverkare klara som DB säger sig ha.
Men vill man förbereda ett avtal med en TE som anlitar ue och få kontroll på materialpriser så får Derby fundera en stund till.
Du har ju själv haft OTROLIGT mycket tips på hur en hantverkare bör agera så det förvånar mig att inte du klarar att svara på gåtan.![]()
Jo. Det är precis vad det gör i detta fall. Det handlar om hundralappar alltså. Annars bör man i första hand koncentrera sig på arbetstiden och hur den räknas. För där ligger tusenlapparna vid renovering av ett kök.O Orvar777 skrev:
Det är inte påslag på själva köket eller bänkskivan som diskussionen verkar handla om.
Många bäckar små.....
Tycker det generellt vore intressant att ta fram en text som fungerar bra för båda parter, där hantverkaren får lägga på ett skäligt belopp och kunden slipper överraskningar i form av ahlsellpriser.
Hantverkarna i detta forum tycks dock inte vilka skriva några avtal kring detta.
Tycker det generellt vore intressant att ta fram en text som fungerar bra för båda parter, där hantverkaren får lägga på ett skäligt belopp och kunden slipper överraskningar i form av ahlsellpriser.
Hantverkarna i detta forum tycks dock inte vilka skriva några avtal kring detta.
Du får leta länge och väl i tråden om jag i ett enda inlägg rekommenderat en hantverkare eller privatperson att starta ett arbete avtalslöst. Det är bara till hantverkarens fördel. Men vill man undvika tjafs så är det till hantverkarens nackdel.D Derbyboy skrev:
Du har ju redan hittat hantverkare. Så spela dina kort rätt nu och göm undan Derbyboy kepsen så dom inte flyr.
Krille-72 skrev:
Du får leta länge och väl i tråden om jag i ett enda inlägg rekommenderat en hantverkare eller privatperson att starta ett arbete avtalslöst. Det är bara till hantverkarens fördel. Men vill man undvika tjafs så är det till hantverkarens nackdel.
Du har ju redan hittat hantverkare. Så spela dina kort rätt nu och göm undan Derbyboy kepsen så dom inte flyr.![]()
Till hantverkarens fördel....haha ja lagstiftningen har ju verkligen kommit till för att skydda hantverkaren....
Det är ju det vi har. Håller precis på att gå igenom prislistan på en Taiwanesisk nätbutik med rördelar för att se ifall det är något du kan föreslå som grund till din Te.D Derbyboy skrev:
@El-Löken66 håller som bäst på med motsvarande för el.
vill du att vi ska kolla färg och spackel också?