33 957 läst ·
69 svar
34k läst
69 svar
Avsluta elnätsavtal vattenfall
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 641 inlägg
Nu får ni skrämma liv i paroditråden igen, go´ vänner, det här börjar bli liiite för OT!
Har de väl brutit strömmen "ute i gatan" in till din fastighet och du är helt säker på att allt är spänningslöst borde du ju kunna lossa på de 7 trådarna och mätaren själv🤷♂️J jesper--- skrev:Jag har kollat med vattenfall och det går att avsluta sitt elnätsavtal och undvika den nyligen prishöjda elnätsavgiften, dock så kan dem komma att vilja återta elmätaren. Det är en "smart" elmätare, dock så behöver jag som kund betala för elektriker för ev. nedmontering, är det så enkelt som att meddela vattenfall om att bryta vid X datum, efter strömmen bryts, manuellt bryta strömmen, lossa på allting och skruva loss den och skicka mätaren till div. lager dem lagerhåller mätare?
Som kund känner jag ej för att betala en extra dyr jourelektriker som dem kommer använda (för att avskrämma att avsluta elnätsavtal)
Har ej användning av elavtal på fastigheten, det är mer lönsamt för mig att köpa mindre mängd solceller och en portabel generator så lite som jag vistas på fastigheten.
Bifogar en bild på den modell jag sannolikt har, eltel, vattenfall.
Har någon erfarenhet om ämnet?
Varför ska TS göra det? Mätaren tillhör nätbolaget och dom kommer och hämtar den när avtalet avslutas.Kenneth Hellman skrev:
Klicka här för att svara