J
Alfredo Alfredo skrev:
Den förtjänade jag! Men av två onda ting, svordomar och förkortningar, måste man välja den minst onda. 😂
Ja som man lär får man leva😉
 
J Jansson69 skrev:
Ja som man lär får man leva😉
Jag kanske har lanserat en ny forumsport, "Hitta @Alfredos förkortningar"?
 
J
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kanske har lanserat en ny forumsport, "Hitta @Alfredos förkortningar"?
Nee du nu får du allt leva utifrån hur du har läxat upp oss😱
 
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
av två onda ting, svordomar och förkortningar, måste man välja den minst onda. 😂
Jag hävdar med bestämdhet att man måste ingenting.

Förutom två saker. 😉
 
J
Nissens Nissens skrev:
Jag hävdar med bestämdhet att man måste ingenting.

Förutom två saker. 😉
Dricka öl och pissa?
 
Nu får ni skrämma liv i paroditråden igen, go´ vänner, det här börjar bli liiite för OT!
 
J jesper--- skrev:
Jag har kollat med vattenfall och det går att avsluta sitt elnätsavtal och undvika den nyligen prishöjda elnätsavgiften, dock så kan dem komma att vilja återta elmätaren. Det är en "smart" elmätare, dock så behöver jag som kund betala för elektriker för ev. nedmontering, är det så enkelt som att meddela vattenfall om att bryta vid X datum, efter strömmen bryts, manuellt bryta strömmen, lossa på allting och skruva loss den och skicka mätaren till div. lager dem lagerhåller mätare?

Som kund känner jag ej för att betala en extra dyr jourelektriker som dem kommer använda (för att avskrämma att avsluta elnätsavtal)

Har ej användning av elavtal på fastigheten, det är mer lönsamt för mig att köpa mindre mängd solceller och en portabel generator så lite som jag vistas på fastigheten.

Bifogar en bild på den modell jag sannolikt har, eltel, vattenfall.

Har någon erfarenhet om ämnet?
Har de väl brutit strömmen "ute i gatan" in till din fastighet och du är helt säker på att allt är spänningslöst borde du ju kunna lossa på de 7 trådarna och mätaren själv🤷‍♂️
 
Kenneth Hellman Kenneth Hellman skrev:
Har de väl brutit strömmen "ute i gatan" in till din fastighet och du är helt säker på att allt är spänningslöst borde du ju kunna lossa på de 7 trådarna och mätaren själv🤷‍♂️
De mest intressanta är hur du ska ladda telefonen o laga mat sen
 
Kenneth Hellman Kenneth Hellman skrev:
Har de väl brutit strömmen "ute i gatan" in till din fastighet och du är helt säker på att allt är spänningslöst borde du ju kunna lossa på de 7 trådarna och mätaren själv🤷‍♂️
Varför ska TS göra det? Mätaren tillhör nätbolaget och dom kommer och hämtar den när avtalet avslutas.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Kenneth Hellman Kenneth Hellman skrev:
De mest intressanta är hur du ska ladda telefonen o laga mat sen
TS skriver i första inlägget
"Har ej användning av elavtal på fastigheten, det är mer lönsamt för mig att köpa mindre mängd solceller och en portabel generator så lite som jag vistas på fastigheten."
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.