35 764 läst ·
363 svar
36k läst
363 svar
Attefallshus gör att Skatteverket delar vår fastighet på två
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Inte nödvändigtvis om man anser att det är ens privata väg och skyltar upp detta eller sätter bom vid fastighetsgränsen och inte har något servitut som motsäger sig detta.useless skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Jag skrev tomt 4ha men menade fastighet. Det var inte det vi diskuterade utan om man kan ha en skafttomt som sträcker sig ett par hundra meter mellan olika bebyggelser. Det ser du om du läser ovan. Då är det i min mening en gemensam tomt för den utgörs av ens behov.Alfredo skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Men det var inte det vi diskuterade, utan ifall en skafttomt kan sträcka sig några hundra meter och innehålla bebyggelse på gemensam tomt ihop med privat väg.Alfredo skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Jag tror att du har fel, det stämmer inte med vad jag läser:useless skrev:
"En tomt är mark som är bebyggd med byggnader och marken i anslutning till byggnaderna som behövs för byggnadernas ändamål"
Ena delen av tomten har ett enbostadshus, andra delen av tomten har en jaktstuga, marken imellan byggnaderna består av en enklare väg som behövs för byggnadernas ändamål. Alltså är alltihop en tomt, oavsett avstånd.
Varför läser du inte informationen det länkas till?P patriklarsson skrev:Jag tror att du har fel, det stämmer inte med vad jag läser:
"En tomt är mark som är bebyggd med byggnader och marken i anslutning till byggnaderna som behövs för byggnadernas ändamål"
Ena delen av tomten har ett enbostadshus, andra delen av tomten har en jaktstuga, marken imellan byggnaderna består av en enklare väg som behövs för byggnadernas ändamål. Alltså är alltihop en tomt, oavsett avstånd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En flera hundra meter lång väg mellan två hus ligger inte i direkt anslutning till byggnaderna.
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Det står ju under, "mark som ligger i direkt anslutning till byggnaderna och behövs för att byggnaderna ska kunna användas", dvs en väg. Är du blind?useless skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Jo en väg oavsett längd ligger i anslutning till byggnader och tomt om den är på ens egen fastighet. Annars kan du inte nå din tomt.useless skrev: