35 762 läst ·
363 svar
36k läst
363 svar
Attefallshus gör att Skatteverket delar vår fastighet på två
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
OT: Det spelar ingen roll om du är skriven permanent i ett hus eller om det är ett fritidshus, sophämtning ska ändå utföras och fastighetsägaren är betalningsskyldig.P patriklarsson skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Inte om man inte bor där överhuvudtaget. Då anmäler man bara det, så tar de bort sophämtning.F fribygg skrev:
Titta, även du gör fel 😅
OT: Det är väl inget som säger att jag behöver ha kök eller andra bekvämligheter för att bo permanent i min friggebod?P patriklarsson skrev:
Dessutom får jag bo så smått jag vill, det har varken du eller nån annan med att göra.
Innan jag gifte mig bestod matlagning till största delen av frysförpackningar från Dafgård,Findus, Felix och en apparat som sa "pling" när maten var klar.P patriklarsson skrev:
Avfallet var då till 100% förpackning och lades i pappers återvinningen.
OT: Ska vi gratulera eller beklaga giftermålet och de förmodat ändrade matvanorna?D Dilato skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Fast du har ju fel i att man måste ha sophämtning, det stämmer inte, alltså är det fel. Om man inte bor det pausar man det. Skillnaden mellan mig och dig är att jag erkänner gärna om jag gör fel till skillnad från dig.F fribygg skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Från nyår ja, men då bor du heller inte i en Friggebod eftersom det namnet inte längre existerar. Tidigare var det förbud att inreda friggebod som permanentbostad.F fribygg skrev: