F fribygg skrev:
Varför skriver du att jag SKA anmäla att jag köper vatten på flaska?
Han verkar gilla att konversera med sin kommun vare sig det behövs eller ej...

Alfredo Alfredo skrev:
Han verkar gilla att konversera med sin kommun vare sig det behövs eller ej...
Det är nog därför kommunen har så många dyrbara kommunikatörer anställda.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Varför skriver du att jag SKA anmäla att jag köper vatten på flaska?
Det var fel att skriva anmäla, med det menade jag "svarar kommunen, när de frågar dig".

F fribygg skrev:
Hur menar du? Fritidshus ska ju oxå ha sophämtning.
Var står det att fritidshus inte ska ha sophämtning?

P patriklarsson skrev:
Det var fel att skriva anmäla, med det menade jag "svarar kommunen, när de frågar dig".
Bra att du pudlar på dina felaktigheter

P patriklarsson skrev:
Sophämtning har att göra med om du är permanentboende eller inte, är du inte boende alls, så behöver du ingen sophämtning.
OT: Det spelar ingen roll om du är skriven permanent i ett hus eller om det är ett fritidshus, sophämtning ska ändå utföras och fastighetsägaren är betalningsskyldig.

F fribygg skrev:
OT: Det spelar ingen roll om du är skriven permanent i ett hus eller om det är ett fritidshus, sophämtning ska ändå utföras och fastighetsägaren är betalningsskyldig.
Inte om man inte bor där överhuvudtaget. Då anmäler man bara det, så tar de bort sophämtning.
Titta, även du gör fel 😅

P patriklarsson skrev:
Inte om man inte bor där överhuvudtaget. Då anmäler man bara det, så tar de bort sophämtning.
Du måste likafullt betala för ÅVC

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P patriklarsson skrev:
Titta, även du gör fel 😅
Det har stundtals hänt, sannolikt dock inte i denna tråd ( tilllskillnad från dig patriklarsson som skriver en massa tok)

P patriklarsson skrev:
För att en friggebod inte får inredas med kök och wc/dusch vad jag tidigare läst, nu läser jag dock att några påstår att man får det, men att man inte får bo permanent. Troligen pga ytan.
OT: Det är väl inget som säger att jag behöver ha kök eller andra bekvämligheter för att bo permanent i min friggebod?
Dessutom får jag bo så smått jag vill, det har varken du eller nån annan med att göra.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P patriklarsson skrev:
Sedan har vi matlagningsbiten, samt avfallsbiten som du också ska redovisa.
Innan jag gifte mig bestod matlagning till största delen av frysförpackningar från Dafgård,Findus, Felix och en apparat som sa "pling" när maten var klar.
Avfallet var då till 100% förpackning och lades i pappers återvinningen.

P patriklarsson skrev:
Om du lagar mat inomhus, behöver du ha ett godkänt avlopp. Det bestämmer kommunen.
Du har fel, jag får laga vad jag vill i mina hus oavsett om de är anslutna till nått avlopp eller inte.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Innan jag gifte mig bestod matlagning till största delen av frysförpackningar från Dafgård,Findus, Felix och en apparat som sa "pling" när maten var klar.
Avfallet var då till 100% förpackning och lades i pappers återvinningen.
OT: Ska vi gratulera eller beklaga giftermålet och de förmodat ändrade matvanorna?

F fribygg skrev:
Det har stundtals hänt, sannolikt dock inte i denna tråd ( tilllskillnad från dig patriklarsson som skriver en massa tok)
Fast du har ju fel i att man måste ha sophämtning, det stämmer inte, alltså är det fel. Om man inte bor det pausar man det. Skillnaden mellan mig och dig är att jag erkänner gärna om jag gör fel till skillnad från dig.

F fribygg skrev:
OT: Det är väl inget som säger att jag behöver ha kök eller andra bekvämligheter för att bo permanent i min friggebod?
Dessutom får jag bo så smått jag vill, det har varken du eller nån annan med att göra.
Från nyår ja, men då bor du heller inte i en Friggebod eftersom det namnet inte längre existerar. Tidigare var det förbud att inreda friggebod som permanentbostad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.