35 764 läst ·
363 svar
36k läst
363 svar
Attefallshus gör att Skatteverket delar vår fastighet på två
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Det vet jag, är inte det jag pratar om. Nu är du åter inne på vad man fysiskt kan och inte.B b8q skrev:Man KAN (men får väl egentligen inte) folkbokföra sig på i princip vilken adress som helst; i min kommun brukar vissa rättshaverister jävlas genom att folkbokföra sig i kommunhuset, på kyrkogården eller på transformatorstationer. Skatteverket verkar inte bry sig, och det kan dröja innan kommunen själv upptäcker det (som bekant får inte en fastighetsägare automatiskt någon notis när någon ny folkbokför sig på din fastighet!)
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Jag är med på iom de nya reglerna att jag får bygga totalt 65kvm även utan bostad, så ska definitivt kolla upp detta.F fribygg skrev:
Det jag är frågande till är att bygghandläggare tidigare sagt till mig att ett Attefallshus aldrig kan bli en huvudbyggnad. Vilket jag inte riktigt är med på.
Ex vad skulle hända om huvudbyggnaden brinner ner?
Så vad är eg huvudbyggnad om du river ett gammalt hus efter du byggt ett komplement?Då måste det ju kunna bli komplementhuset?
Självklart ska jag söka rivningslov.
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Det lär väl finnas någon form av avlopp, även om det inte är godkänt? Eller går han ut och sätter sig i trädgården och bajsar var och varannan dag?F fribygg skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Varför skulle någon vettig människa bry sej om vad och hur en vuxen karl gör på sin egen fastighet så länge han inte stör eller förstör för sina grannar?P patriklarsson skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Kommunen har i uppdrag att se till att VA regler följs för att förhindra smittspridning o hälsorisker naturligtvis.F fribygg skrev:
I din värld kan man leva som i ex Indien och slänga allt möjligt på backen och skita i närmsta badvänliga flod?
Därför skall alla fastigheter där människor är skrivna kontrolleras så de uppfyller kommunens krav.
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Nu börjar vi komma närmare svaret, du anmäler till kommunen att du köper vatten på flaska och pissar (o skiter) utomhus.F fribygg skrev:
Det skulle jag tro att de godtar.
Sedan har vi matlagningsbiten, samt avfallsbiten som du också ska redovisa.