23 632 läst ·
79 svar
24k läst
79 svar
Att låta en vän skriva sig på din fastighet...
Det håller jag inte med om. Det räcker att ha skälig anledning att anta att vännen är brottslig.K kindvall skrev:Det är tveksamt om ett medgivande är tillräckligt för att göra TS skyldig till medhjälp. Ett medgivande betyder i princip ingenting, TS vän kan skriva sig på fastigheten oavsett vad TS svarar. Det kan vara svårt att hitta ett uppsåt för TS. Möjligen att man kan gå på oaktsamhet.
Om TS däremot säger till sin vän "Jag har en obebyggd fastighet, du kan skriva dig på den!" kan det ses som att TS har främjat brottet med råd.
Möjligen skulle det kunna ses som ringa och TS därmed slippa ansvar.
Men att TS har skäl att anta brottslighet är redan fastställt
Man hyr ut svart är en anledning.Okarlsson skrev:
Har själv varit med om det man fick inte skriva sig på adressen och hyran skulle betalas i sedelform.
Har själv ett hyreshus med några lägenheter.
En dag ringde en delgivningsman, som var en kvinna, och frågade om xx bodde i mitt hyreshus
Nej det gör han inte svarade jag
Bor yy där då?
Nej inte han heller
Men båda är skrivna där svarade hon i lgh 2020
Då visste jag vem dom 2 var skrivna hos så jag ska ta det med han bara vi träffas.
Hon som ringde var väldigt trevlig och svarade på mina frågor.
En av gökarna som skrivit sig där är en riktig typ... massa ungar, varit på soc och bråkat till sig det ena med det andra som han sedan sålt på blocket..
Troligen är han skriven där för att frun ska få högre bidrag för dom bor då ilag och hon har en stor lgh
En dag ringde en delgivningsman, som var en kvinna, och frågade om xx bodde i mitt hyreshus
Nej det gör han inte svarade jag
Bor yy där då?
Nej inte han heller
Men båda är skrivna där svarade hon i lgh 2020
Då visste jag vem dom 2 var skrivna hos så jag ska ta det med han bara vi träffas.
Hon som ringde var väldigt trevlig och svarade på mina frågor.
En av gökarna som skrivit sig där är en riktig typ... massa ungar, varit på soc och bråkat till sig det ena med det andra som han sedan sålt på blocket..
Troligen är han skriven där för att frun ska få högre bidrag för dom bor då ilag och hon har en stor lgh
Finns någon adress registrerad på fastigheten? Om inte, går det att bli folkbokförd med bara fastighetsbeteckning?Q qrt skrev:
Hur hade du tänkt tillåta det? Har du hittat någon blankett där fastighetsägaren ska underteckna?Q qrt skrev:
Klicka här för att svara