27 665 läst ·
251 svar
28k läst
251 svar
Athom Homey Pro
Men det är väl bra, att någon får betalt för att utveckla?P paralun skrev:Jo en debatt för annan tråd men Homey tar ju betalt för att kunna ha några anställda kodknådare.
Men mycket av koden kommer ju ifrån Github. Bara att "forka" för en Homeyapp, tänker inte leta för just Danalock och vilken kod de använder. Det mesta är ju licensierat med en öppen licens som GPL och då måste man se ursprung.
Men en aktiv ändringslogg är viktigt för mig att se samt att det är en officiell app.
Jag tror i alla fall det, det finns så många dåliga exempel på det motsatta tycker jag.
Nu betalar jag 11kr/mån för en backuptjänst, men skulle egentligen inte behöva betala någonting om jag kan avstå från backuperna, vilket nästan oroar mig lite.
Skulle lätt betala mer för att stötta utvecklingen.
Men det verkar finnas en stor ovilja till att just betala för den typen av tjänster har jag sett.
Säger inte att jag har rätt, men jag tänker ändå att det är bra om någon håller i projektet och tar betalt för utvecklingen.
Att låset är uppkopplat är för mig en "vattendelare", så jag måste ha det uppkopplat mot Homey.K knightjocke skrev:
Men tagbrickorna var det som väckte nyfikenheten kring just Nimly, eftersom jag har funderat på att kunna låsa upp via tagbricka, det skulle kunna förenkla för vissa gäster.
Jag har, om jag minns rätt, registrerat några taggar till mig, frun och mina föräldrar. Mina föräldrar använder den ibland, jag och frun tycker att fingeravtryck funkar så pass bra året runt att taggarna aldrig används.
Fördelen med att koppla upp låset mot Homey är att man kan se vem som låser upp och göra flöden baserat på detta. Samt att man kan lägga in virtuella knappar, i Homey, som aktiverar/avaktiverar autolås samt lägga till/ta bort gästkoder (typ hantverkare eller grannar, etc...).
Fördelen med att koppla upp låset mot Homey är att man kan se vem som låser upp och göra flöden baserat på detta. Samt att man kan lägga in virtuella knappar, i Homey, som aktiverar/avaktiverar autolås samt lägga till/ta bort gästkoder (typ hantverkare eller grannar, etc...).
Har för mig att jag testade att regga mobilen (Samsung Galaxy) som en tagg i låset men det gick inte. Det funkade på porten till trappuppgången på vår gamla lägenhet, så är säkert någon slags rotation på ID eller liknande som ställer till det. Har för mig att iPhone genererar nya IDn varje blipp, så bägge delar måste ha stöd för detta. Yale har något liknande på sina taggar, typ sex stycken IDn som roterar för att göra det svårt att kopiera dem. Kanske att Nimly har något liknande som gör att "vanliga" taggar inte funkar. Alternativt att min mobil är problemet.
Jo det är därför jag betalar för HAs Nabu Casa plus bekvämligheten så kan de ha några anställda kodknådareHannuse skrev:
Men det är väl bra, att någon får betalt för att utveckla?
Jag tror i alla fall det, det finns så många dåliga exempel på det motsatta tycker jag.
Nu betalar jag 11kr/mån för en backuptjänst, men skulle egentligen inte behöva betala någonting om jag kan avstå från backuperna, vilket nästan oroar mig lite.
Skulle lätt betala mer för att stötta utvecklingen.
Men det verkar finnas en stor ovilja till att just betala för den typen av tjänster har jag sett.
Säger inte att jag har rätt, men jag tänker ändå att det är bra om någon håller i projektet och tar betalt för utvecklingen.
Har sett på hockey och studerat appar hos Homey, klart intressant., Forumet ser sedan bra ut.
HA-bryggan är viktig för mig eftersom jag inte vill sabba min mätar RPi, el, fjv och vatten, ska kolla bryggan lite djupare,
https://homey.app/sv-se/app/io.home-assistant/Home-Assistant/
m.nu har 10% rabatt just nu..... 😉
Fult att ha rabatt precis vid löning... 🙃P paralun skrev:Jo det är därför jag betalar för HAs Nabu Casa plus bekvämligheten så kan de ha några anställda kodknådare
Har sett på hockey och studerat appar hos Homey, klart intressant., Forumet ser sedan bra ut.
HA-bryggan är viktig för mig eftersom jag inte vill sabba min mätar RPi, el, fjv och vatten, ska kolla bryggan lite djupare,
[länk]
m.nu har 10% rabatt just nu..... 😉
Unboxing....😉
Nu har jag lovat mig själv att ta det långsamt utan slarv.med att flytta över alla pryttlar, sen att dokumentera "tänket".
En bidragande orsak är "hon i huset" som hade åsikter om mina lösningar sen vill jag köra vidare med de 433MHz pryttlar jag använder just nu
Nu har jag lovat mig själv att ta det långsamt utan slarv.med att flytta över alla pryttlar, sen att dokumentera "tänket".
En bidragande orsak är "hon i huset" som hade åsikter om mina lösningar sen vill jag köra vidare med de 433MHz pryttlar jag använder just nu
Om jag hade köpt Homey Pro idag hade jag även köpt Unifi PoE USB C adapter istället för Homey's ethernetadapter. https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uacc-adapter-poe-usbc
Använder du homey adaptern så gäller det att sätta den åt rätt håll,
Använder du homey adaptern så gäller det att sätta den åt rätt håll,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul!P paralun skrev:
Lördagen räddad....och kanske någon dag till 🙃
Men klokt att vara noga och dokumentera, det gjorde jag, och det har underlättat enormt när jag går tillbaka och ska förändra någonting.
Har även testat Philips Hue wall switch, väldigt funktionell och enkel att få igång i Homeyn.
Så den kan jag rekommendera om man även har belysning med Hue och vill ha kvar till exempel en väggbrytare, men ändå kunna styra allt via Homeyn.
Så den kan jag rekommendera om man även har belysning med Hue och vill ha kvar till exempel en väggbrytare, men ändå kunna styra allt via Homeyn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder