23 638 läst ·
210 svar
24k läst
210 svar
Athom Homey Pro
Numera kan man komma åt Homey'n lokalt på det egna nätverket genom att knapprar in Homey's IP-adress, tex 192.168.2.45.Walle85 skrev:
Edit:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För att aktivera lokala användarkonton så går man in på "Inställningar" - "Familj och gäster" - klickar på de tre punkterna och klickar på "Aktivera lokal användare", sen välja nytt "lokalt användarnamn" och "lokalt lösenord". Man måste vara inloggad på normalt sätt för att kunna aktivera fler lokala användarkonton.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Är det någon som har testat att integrera produkter från Goove?
Är sugen på att prova deras WiFi termometer.
Lite stor i formatet kanske, men går på vanliga AA-batterier och klarar -20 grader.
Tänker ha den typen i några uthus och hundhuset, dit jag har problem att nå med andra protokoll.
Så om någon har erfarenhet av dessa, bra/dåligt, är jag tacksam.
Lite stor i formatet kanske, men går på vanliga AA-batterier och klarar -20 grader.
Tänker ha den typen i några uthus och hundhuset, dit jag har problem att nå med andra protokoll.
Logga in
Skapa konto
Tips, om man kör Govee belysning och vill kunna ställa in belysning på ett vettigt sätt i Homey via flöden så är mitt tips att ställa in allt som man vill ha det i Govee appen (bättre översikt och valmöjligheter), använda deras snapshot funktion och sedan via Homey flöden aktivera dessa snapshots. Så gör jag för fasadbelysning, som sedan baserat på datum/månad ändrar sig för olika event (Halloween, Jul, nyår etc...).
Jag köper även endast belysning från Govee som har local API funktion eller Matter, då vet man att det lirar bra.
Jag köper även endast belysning från Govee som har local API funktion eller Matter, då vet man att det lirar bra.
Värt att veta är att det finns något som heter local API support för Govee produkter. Oklart om dessa tempsensorer har detta? Jag köper endast de produkter som har detta listat.Hannuse skrev:
Oklart om detta är den senaste versionen, men finns en lista med produkt ID som stöds, https://govee-public.s3.amazonaws.com/developer-docs/GoveeDeveloperAPIReference.pdf
Så här ser det ut i Homey när man lägger till en Govee device. Jag väljer alltid local API device.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Ok, tack för infon.Walle85 skrev:
Värt att veta är att det finns något som heter local API support för Govee produkter. Oklart om dessa tempsensorer har detta? Jag köper endast de produkter som har detta listat.
Oklart om detta är den senaste versionen, men finns en lista med produkt ID som stöds, [länk]
Så här ser det ut i Homey när man lägger till en Govee device. Jag väljer alltid local API device.
[bild]
Vad blir den stora skillnaden med att välja "Local API device" jämfört med att välja den enhet som finns som ett eget val?
Oklart, antar att local API device är mer generiskt. Om den finns inlagd som en specifik device så har den säkert mer anpassad styrning i Homey.Hannuse skrev:
Det finns ju en specifik typ i Homey Govee appen som heter Thermometer (se bild i tidigare inlägg), så kanske funkar bra med den i ditt fall, men kan vara värt att kolla upp.
Nu har jag testat att installera en WiFi-termometer från Govee.Hannuse skrev:
Är det någon som har testat att integrera produkter från Goove?
[bild]
Man var tvingen att erhålla en "API Key" från Govee som skulle knappas in när man la till termometern i Homey.
Men det var en automatiserad process från Govee och tog inte många sekunder.
Vissa inställningar kan bara göras via blåtand i termometern, men sedan så pratar den och leverarar data via WiFi.
Hittils, efter drygt två dygn så har det fungerat mycket bra.
Hundhuset håller sig inom önskat temperaturintervall med hjälp av ett element med fläkt.
Får återkomma med batteritiden när den visar sig, men det är tre vanliga AA-batterier, och det känns bra.
Dock så blir formatet därefter, så den är lite stor, om man nu har problem med det.
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Är det någon som har en väggmonterad surfplatta och kan rekommendera någon lösning.
Funderar på att knipa en Samasung A9+ nu på black week, och hänga upp som dashboard.
Men tänkte om någon har en bättre lösning och kan tipsa lite?
Funderar på att knipa en Samasung A9+ nu på black week, och hänga upp som dashboard.
Men tänkte om någon har en bättre lösning och kan tipsa lite?
Jag köpte nyligen en Samsung Tab A9 för samma ändamål, har tidigare funderar på något motsvarande Shelly Wall Display XL, men Homey har ju inte native integration för dashboards där på samma sätt som HA, tror att det beror på att HA kör webbgränssnittet men Homey måste köras via appen. Alternativet är att haxxa lite och köra en side loading, men då måste man rota runt med firmware och Android, samt oklart hur lätt det är att underhålla.
Jag tycker att det verkar fungera ganska bra när jag har testat på min iPad Mini.
Gillar att man kan köra i "kiosk mode", så att ingen "pillrar sönder" det man har lagt upp på displayen.
Vill komma åt en något större skärm, därför funderar jag på A9+ som är 11-tum.
Har du något väggfäste, och i så fall har du något tips där?
Gillar att man kan köra i "kiosk mode", så att ingen "pillrar sönder" det man har lagt upp på displayen.
Vill komma åt en något större skärm, därför funderar jag på A9+ som är 11-tum.
Har du något väggfäste, och i så fall har du något tips där?
Har inte kommit så långt ännu, satt upp alla smarta hem appar på plattan och funderar också på kiosk mode för att visa dashboard via appen. Tänkte 3D-printa en hållare och sätta upp över en tom väggdosa (redan förberedd vid renovering för någon slags kontrollpanel) som kan få mata ström via USB.