11 757 läst ·
50 svar
12k läst
50 svar
Återkommande "Lågtryck löst" Thermia Diplomat optimum 8
Ja, men i 3 år? Kärlet har aldrig gått tomt, och nivån är stabil. Känns osannolikt, men inget är ju omöjligt.DonPablo skrev:
Jag hade en teori om att hålet ev skulle frysa och strypa flödet i KB-slingan, men då borde problemen bli värre när det är kallare och pumpen går jobba mer. Nu är ju problemen som värst när det är kring 10-, och vid 25- och ännu kallare så går det mycket bättre, även om den larmar då också men långt ifrån lika ofta som vid varmare väder.
vid varmare väder stannar den oftare och det rister till i maskin, kanske något glapp. Vid kall väderlek går den mer konstant, så har den väl startat, så går den .
Vet ej mycket svårt, men lp larmet kommer någonstans ifrån och lp larm får man av för lite köldmedia, fel i exp ventilen, luft, eller utebliven cirkulation på köldbärare.
Vet ej mycket svårt, men lp larmet kommer någonstans ifrån och lp larm får man av för lite köldmedia, fel i exp ventilen, luft, eller utebliven cirkulation på köldbärare.
Husägare
· Norra Roslagen
· 342 inlägg
Jag vet att modulen/styrningen för expansionsventilen har varit ett problem med dessa värmepumpar (åtminstonde de lite större fastighetspumparna).
Har du fått expansionsventilen utbytt hoppas jag att dess styrning också blev utbytt.
Felet är att expansionsventilen vid vissa tillfällen inte öppnar alls, vilket ger en LP-larm. Detta kan hända ganska frekvent men sedan fungera i flera månader.
Har du fått expansionsventilen utbytt hoppas jag att dess styrning också blev utbytt.
Felet är att expansionsventilen vid vissa tillfällen inte öppnar alls, vilket ger en LP-larm. Detta kan hända ganska frekvent men sedan fungera i flera månader.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden