A AndersS skrev:
Allt som går via fiber och mobilnät är IPTV när man har TV-tjänst med kanalpaket, osv.
Så det är de flesta....
Vill du ha något annat än marknätet med Svt blir det IPTV, vet inte om det finns kvar något kabeltvnät som lever kvar utan IPTV.
du vett vad jag menar med illegal IPTV

M maria01 skrev:
du vett vad jag menar med illegal IPTV
Du skrev inte det, utan bara "dom flesta som använder IPTV".
Och här får du en AI genererad beskrivning av laglig IPTV och illegal IPTV.
Text som beskriver skillnaden mellan laglig och illegal IPTV-tjänst samt kommande lagändringar i Sverige 2026.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fusion
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det vet jag mycket väl, men du skrev inte det utan bara "dom flesta som använder IPTV".
Och här får du en AI genererad beskrivning av IPTV och illegal IPTV.
fast tråden handlar ju om illegal IPTV.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
A AndersS skrev:
Allt som går via fiber och mobilnät är IPTV när man har TV-tjänst med kanalpaket, osv.
Så det är de flesta....
Vill du ha något annat än marknätet med Svt blir det IPTV, vet inte om det finns kvar något kabeltvnät som lever kvar utan IPTV.
Så det finns bara marknätet och Iptv?

Mina föräldrar har båda ja...men det är för att dom blev lurade. Tele2 som har gruppavtal där har faktist nåt som heter DVB-C.

Sedan har vi nåt som heter DVB-S. Dvs sattelit tv.
https://www.lyngsat.com/packages/Allente-Sverige.html

Sen att Tele2 felaktigt kallar sin kabel-tv "fiberkoax" är en annan femma 😂
Jag kan väl också säga att jag har då iptv när tv antennkabeln är "fiber koax" ☺️

Sedan så kollar vi nog alla iptv, pratar och surfar på fiber om det räknas att nån sträcka går på fiberkablar.

Sedan 1997

Men sen att vissa tar enorma summor sedan att ansluta sig "den korta sträckan" är också en annan femma.

Jag säger inte heller att Telia är bäst...om någon hade frågat mig 2år sedan om jag ska ta Telia så hade jag skrattat. Många hardfeelings med just Telia.

Men idag 2026 är dom inte längre de dyraste och drygaste av alla bolagen dock.

Inte ens Telenor kunde slå deras 5G erbjudande. Lånerouter och 299kr/mån jo tjena...o skulle man trots allt behålla routern skulle man få hem en räkning på 2500kr eller var det tom mer, kommer ej ihåg exakta summan.

Redigerat:
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Tele2 som har gruppavtal där har faktist nåt som heter DVB-C.

Sen att Tele2 felaktigt kallar sin kabel-tv "fiberkoax" är en annan femma
Hur ser kabel-tv-anslutningen i väggen ut?

Det som oftast kallas för fiberkoax (hybrid fiber-coaxial) är när man har en CATV-modul på inkommande fibern som man kopplar kabel-tv-boxen till,

CATV-modul med fiberanslutning, koaxialkabelutgång och strömingång, används inom hybrid fiber-koaxialinstallationer för kabel-tv-anslutning.
CATV-modul.

CATV-modul fäst på väggen med anslutna kabelfibrer för kabel-tv och internetanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är CATV-modulen inkopplad med egen fibertråd, spänningsmatning & utgående koax (kabel-tv).

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
kisumisu
Demmpa Demmpa skrev:
Hur ser kabel-tv-anslutningen i väggen ut?

Det som oftast kallas för fiberkoax (hybrid fiber-coaxial) är när man har en CATV-modul på inkommande fibern som man kopplar kabel-tv-boxen till,

[bild]
CATV-modul.

[bild]
Här är CATV-modulen inkopplad med egen fibertråd, spänningsmatning & utgående koax (kabel-tv).
Har ingen bild, men kan ordna nåndag :)

Kan säga att sådär ser den ej ut i alla fall.
Har även sett anslutningspunkten hos grannen, men dit har jag ingen tillträde mer. Det är radhus på en förening.

Till 99% är det kilometervis med kopparkabel! Det har ej grävts npt på området sen mitten av 80-talet.
Förutom att det grävdes för fiber (till de som ville ha), men det har ingenting med Tele2 att göra.

Ps. Jag hittade på nätet en bild.

https://www.google.com/search?q=tre...DRqMjVRMk0YADABGAcg3PHHqAcwAUoKCAIQAhgCIAIoAg

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.