8 327 läst ·
80 svar
8k läst
80 svar
Åtal mot återförsäljare av illegal IPTV
Så det finns bara marknätet och Iptv?A AndersS skrev:
Mina föräldrar har båda ja...men det är för att dom blev lurade. Tele2 som har gruppavtal där har faktist nåt som heter DVB-C.
Sedan har vi nåt som heter DVB-S. Dvs sattelit tv.
https://www.lyngsat.com/packages/Allente-Sverige.html
Sen att Tele2 felaktigt kallar sin kabel-tv "fiberkoax" är en annan femma 😂
Jag kan väl också säga att jag har då iptv när tv antennkabeln är "fiber koax" ☺️
Sedan så kollar vi nog alla iptv, pratar och surfar på fiber om det räknas att nån sträcka går på fiberkablar.
Sedan 1997
Men sen att vissa tar enorma summor sedan att ansluta sig "den korta sträckan" är också en annan femma.
Jag säger inte heller att Telia är bäst...om någon hade frågat mig 2år sedan om jag ska ta Telia så hade jag skrattat. Många hardfeelings med just Telia.
Men idag 2026 är dom inte längre de dyraste och drygaste av alla bolagen dock.
Inte ens Telenor kunde slå deras 5G erbjudande. Lånerouter och 299kr/mån jo tjena...o skulle man trots allt behålla routern skulle man få hem en räkning på 2500kr eller var det tom mer, kommer ej ihåg exakta summan.
Redigerat:
Hur ser kabel-tv-anslutningen i väggen ut?kisumisu skrev:
Det som oftast kallas för fiberkoax (hybrid fiber-coaxial) är när man har en CATV-modul på inkommande fibern som man kopplar kabel-tv-boxen till,
CATV-modul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är CATV-modulen inkopplad med egen fibertråd, spänningsmatning & utgående koax (kabel-tv).
Har ingen bild, men kan ordna nåndagDemmpa skrev:
Hur ser kabel-tv-anslutningen i väggen ut?
Det som oftast kallas för fiberkoax (hybrid fiber-coaxial) är när man har en CATV-modul på inkommande fibern som man kopplar kabel-tv-boxen till,
[bild]
CATV-modul.
[bild]
Här är CATV-modulen inkopplad med egen fibertråd, spänningsmatning & utgående koax (kabel-tv).
Kan säga att sådär ser den ej ut i alla fall.
Har även sett anslutningspunkten hos grannen, men dit har jag ingen tillträde mer. Det är radhus på en förening.
Till 99% är det kilometervis med kopparkabel! Det har ej grävts npt på området sen mitten av 80-talet.
Förutom att det grävdes för fiber (till de som ville ha), men det har ingenting med Tele2 att göra.
Ps. Jag hittade på nätet en bild.
https://www.google.com/search?q=tre...DRqMjVRMk0YADABGAcg3PHHqAcwAUoKCAIQAhgCIAIoAg
Redigerat:
Klicka här för att svara