kisumisu
A AndersS skrev:
Japp, så länge du betalar för det via lagliga kanaler eller att det är gratis är det väl inga problem.
Nej men tycker det är så fel när vissa låter sig typ hjärntvättas till vissa snåla paket.

Vissa förstår inte ens oss som ser tv på andra sätt än via fiberkabel och fiberbox!

Man tom lurar äldre människor att snart kan ni inte se på tv om ni inte ansluter er till fiber. Mina föräldrar blev bla lurade och ändå har dom kabeltv från Tele2. Nu står dom där med dubbla abbonemang.

Mina grannar blev också lurade med tv. Dom trodde dom skulle få in även finska kanaler via fibern.

Mina svärföräldrar hade en agressiv säljare som ville att de skulle dra in fiber för dyra pengar till stugan, men dom tog inte det i alla fall och det blev en annan effekt pga agressiv försäljning!

Jag har fiber i huset och jag ville ha det också pga internet! Men nu har jag sagt upp det i ren protest!
Tycker faktist 5G funkar hyffsat bra också!

BRF jag bodde för ca 20år sedan blev det klagomål på parabolen!
Med hänvisning att man har redan kabeltv Comhem i fastigheten!

Vissa kanaler gick se via Comhem ja som t ex Tyska RTL men till extra avgifter.
Sen saknades resten av tyska utbudet.

Finska kanaler har länge varit "vi har tv Finland"....det är en kanal som sänder begränsade program mest nyheter.
Idag är det dock YLE1 och YLE2 som man kan faktist få i sin helhet, men det är bara Yles kananaler man kan få på laglig väg. Dessutom kan du inte enbart abbonera dessa utan tvingas ta det "lilla paketet".

Redigerat:
  • Gilla
Incinerator
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Dessutom kan du inte enbart abbonera dessa utan tvingas ta det "lilla paketet".
Så är det, inte unikt för TV, vill man ha något speciellt får man välja det som finns att köpa eller abonnera på som tjänst.
Bara att välja, betala ellet avstå.

• Gilla
Parkeringsvakten
  • Laddar…
kisumisu
A AndersS skrev:
Så är det, inte unikt för TV, vill man ha något speciellt får man välja det som finns att köpa eller abonnera på som tjänst.
Bara att välja, betala ellet avstå.
Ja och ingen konkurrens finns ska tilläggas.......
Det som finns släcks ner eller förbjuds.

Glad dock att 5G och 4G utvecklats, blir kanske ändå lite konkurrens i etern.

Det går i alla fall inget vidare för Globalconnet nu
https://www.trustpilot.com/review/globalconnect.se

https://telekomnyheterna.se/pub/viewArticle?articleId=1749034411652

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Har gått så långt att jag fått ljuga till nästa säljare att jag är blind 😎 sen lät dom mig vara ifred först.
Varför inte bara svara/säga "nej, hej då"?

• Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Så kan det vara, man får utgå från de förutsättningar som finns och erbjuds.
Lite OT, men hur verkligheten kan vara. Kan ju bli gungor och karuseller även med monopol/oligopol för en fastighet och de kostnader man har.
Du kanske har högre kostnad för bredband/tv och lägre för el (område 1) och jag lägre för bredband/tv men högre för el (område 4), sedan har vi va, sopor, kommunskatt, osv.
Så totalt med samma behov ändå olika, bara att acceptera och betala.

kisumisu
Demmpa Demmpa skrev:
Ja eller så svarar man inte ens som jag ofta gjort.

Men anledningen det hjälper ej då ringer nästa säljare. Av nån anledning slutade dessa dock när jag sade ordet blind 🦮

Telefonsäljare (och dörrknackare ska vi inte ens prata om, dock som tur lite mer ovanligt dom vill väl inte gå i -30°c) är mer irriterande än skräppost och reklam i brevlådan! Varför ja för man tror det är något viktigt och sen är det bara skit (oftast)…! Men uppenbarligen faller vissa för det här, ofta just äldre människor tyvärr.

Redigerat:
kisumisu
A AndersS skrev:
Så kan det vara, man får utgå från de förutsättningar som finns och erbjuds.
Lite OT, men hur verkligheten kan vara. Kan ju bli gungor och karuseller även med monopol/oligopol för en fastighet och de kostnader man har.
Du kanske har högre kostnad för bredband/tv och lägre för el (område 1) och jag lägre för bredband/tv men högre för el (område 4), sedan har vi va, sopor, kommunskatt, osv.
Så totalt med samma behov ändå olika, bara att acceptera och betala.
Visst är det så och du har säkert läst mina texter ser jag 😉👍

Elen är som sagt billig för mig i SE1.
Men där vill man ju också få samma priser i hela landet så det blir nog inte så långvarigt och även här har man höjt de fasta avgifterna!

Sopor är som sagt svindyrt om jag jämför med en i 08-området. De har fast pris och får slänga allt på ett ställe, medans vi har gammaldags sortering och betalar kiloavgifter på allt vi slänger hemma!
Men blir väl en lagändring 2027 (eller var det 2028?) blir intressant se vad som händer med kiloavgifterna att får man snart börja frakta återvinning också till ett annat land 😂

Men det är få som pratar om det här (i alla fall media) medans elpriset är ju en riktig het potatis!

Redigerat:
kisumisu kisumisu skrev:
[länk]
Bättre betyg än Telia...

• Gilla
fusion
  • Laddar…
useless useless skrev:
Bättre betyg än Telia...
Deras B2C ansvarig, är duktig och har ändrat på mycket, kom från....😉

• Älska
fusion
  • Laddar…
I
Demmpa Demmpa skrev:
Min erfarenhet är att om du säger nej och hej då till en telefonsäljare så kommer nästa person från företaget att ringa om några dagar eller veckor och försöka sälja sin skit om och om igen, i min värld så skulle det krävas medgivande till telefonförsäljning för att företagen lagligt skulle få ringa upp någon.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
I
kisumisu kisumisu skrev:
Det som finns släcks ner eller förbjuds.

Glad dock att 5G och 4G utvecklats, blir kanske ändå lite konkurrens i etern.

[länk]

[länk]
Globaldisconnect tog över nätet där jag bor och priset rök i höjden och jag avslutade mitt abonnemang och tog 4G en tid istället, nu kör jag bara via jobbmobilen istället.

• Älska
kisumisu
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Om man vill ha de vanliga TV-kanalerna att titta på, det som en stor del av tittarna nyttjar och tidigare fanns i marknätet hos Boxer. Har väl ca 20 kanaler för två hundralappar i månaden.
Sedan finns det specialsändningar, oftast inom sport som kostar mera.
dom flesta som använder iptv gör det inte för dom kanalerna

• Haha
Demmpa
  • Laddar…
M maria01 skrev:
dom flesta som använder iptv gör det inte för dom kanalerna
Allt som går via fiber och mobilnät är IPTV när man har TV-tjänst med kanalpaket, osv.
Så det är de flesta....
Vill du ha något annat än marknätet med Svt blir det IPTV, vet inte om det finns kvar något kabeltvnät som lever kvar utan IPTV.

• Älska
Demmpa
  • Laddar…
M maria01 skrev:
ökat intresse? det var inte många tittare där inte
Många? Beror på vad man jämför med. https://www.youtube.com/@SDHLse började nyligen. De startade med 0 (noll) tittare.
Då är det lätt att öka, men svårt att bli många.
kisumisu kisumisu skrev:
Andra vill inte slösa sina pengar på onödiga saker.
Så tänker både fattig och rik. Vissa anpassar sitt tittande efter utbudet eller gratisutbudet.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
O O skrev:
Många? Beror på vad man jämför med. [länk] började nyligen. De startade med 0 (noll) tittare.
Då är det lätt att öka, men svårt att bli många.
närmast sörjande som kollar dam hockey har vart på många matcher i mit liv brukar vara bara närmast sörjande om det inte vart ett derby mellan 2 stockholms lag

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.