8 327 läst ·
80 svar
8k läst
80 svar
Åtal mot återförsäljare av illegal IPTV
Visst är det det!O skrev:
Nån måste betala men varför har tv blivit sämre och dyrare?
Kommer ni ihåg när Tv4 började sända på marknätet analogt (mycket dyrare sändningsteknik)?
Det var massa regler för reklam en film avbröts t ex bara en enda gång av reklam!
Idag reklam, reklam och åter reklam....ÄNDÅ kostar kanalerna ABONNEMANG avgift!
Är det just sporten som har blivit så dyrt?
Alla är ju inte ute efter bara sport (borde ju kanalerna fatta).
Gamla filmer och serier visas om och om och om igen.... Nyhetsmorgon, Efter fem och massa andra billiga skitprogram!
Okej att man stänger ner marknätet.
Men ge folk en gratis m3u streaminglänk som de kan lägga in på Valfri Box, Tv, VLC player i mobilen osv.
T ex såhär
https://stream.sundskanalen.se/live/view/index.m3u8
https://otse.err.ee/k/etv
Redigerat:
Nu förstår jag inte riktigtM maria01 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är du utanför EU??
Vilket land tillåter inte Svt nyheter till?
https://www.svt.se/kontakt/anvand-svt-play-utomlandsM maria01 skrev:
Tex Rapport kan ses i hela världen.
Logga in
Skapa konto
För mig är det ett mysterium att någon står ut med att titta på detta.kisumisu skrev:
Har precis tecknat basutbudet på kabel-TV:n pga TV4 och insett att jag inte klarar av att titta på betalkanalerna på ett vettigt sätt. Slutar alltid med att jag sitter och följer 4-5 program parallellt då jag byter kanal vid varje reklamavbrott, vilket gör sambon helt tokig 😆
Vi börjar ibland kolla 10 min efter starttid, då kan vi spola förbi.C cpalm skrev:För mig är det ett mysterium att någon står ut med att titta på detta.
Har precis tecknat basutbudet på kabel-TV:n pga TV4 och insett att jag inte klarar av att titta på betalkanalerna på ett vettigt sätt. Slutar alltid med att jag sitter och följer 4-5 program parallellt då jag byter kanal vid varje reklamavbrott, vilket gör sambon helt tokig 😆
Annars trycker vi bara av ljudet, aldrig bläddra bland kanaler.
Men vi är ju olika.😉
Skaffa en vettig box. Vissa tv har säkert också dessa funktioner om man sätter in usb minne där bakom.C cpalm skrev:För mig är det ett mysterium att någon står ut med att titta på detta.
Alltså kör "timeshift".
Jag tittar ofta på inspelat eller timeshift.
Har du en vettig box (inte nåt skräp från Allente, Boxer, Telia, Tele2 osv). Så kan du helt enkelt spela in och börja tittat på programmet 20-30 minuter efter att den började. Då sparar du tid och nerver då det bara spola förbi reklamen!
Men jag tycker ändå det är dåligt att behöva se reklam på betaltv!
Till de som nu tycker jag som nu gnäller så ser jag ändå reklamen fast lite fortare då 😂 så likförbannat irriternde, men betydligt mindre irritation!
Nä, beställ en tjänst så du från tablån startar program. När du valt program du vill se får du frågan om att starta tittande eller starta från början.kisumisu skrev:
Kan starta alla program från gårdagen och fram tills "nutid".
Sedan finns många av programmen i Play-funktionen ännu mera valbart.
Gör allt från TV-boxen.
Att spela har jag slutat för länge sedan.
Det är nya tider.😉😇
Sen missar du eller har ej tid se på tv en vecka så är allt förlorat jippii 👍A AndersS skrev:Nä, beställ en tjänst så du från tablån startar program. När du valt program du vill se får du frågan om att starta tittande eller starta från början.
Kan starta alla program från gårdagen och fram tills "nutid".
Sedan finns många av programmen i Play-funktionen ännu mera valbart.
Gör allt från TV-boxen.
Att spela har jag slutat för länge sedan.
Det är nya tider.😉😇
Alla jobbar inte 9-17 Måndag-Fredag och är ens i Sverige vid alla tidpunkter. Nu går ju det mesta se inom EU men det är betalabb som gäller.
Har inget emot betala men betalar jag t ex Youtube så slipper jag reklamen och får allt överallt (i alla fall de mesta kanske inte överallt då jag vet ej hur Kina och sådana länder har).
Betalar jag för tv abb så kommer reklamen med!
Visst finns det kanske olika betalplaner men varför ska man ens behöva betala för reklam? Youtube bla är gratis om man orkar kolla reklam.
Nya tider är snarare att bli operatörernas slav. Många telecom operatörer som jämt försöker mig också skaffa ip tv.
Men fortfarande är vi kvar här att bor jag i Sverige får jag bara svenska program. Oavsett hur man än vänder på den saken!
Viaplay har mycket men väldigt mycket av det mycket är hyr/köp vem som ens vill köpa nåt från ett företag som kan gå omkull (o då allt förlorat).
För 80% är det för krångligt, men passar de som har det behovet.kisumisu skrev:
Sen missar du eller har ej tid se på tv en vecka så är allt förlorat jippii 👍
Alla jobbar inte 9-17 Måndag-Fredag och är ens i Sverige vid alla tidpunkter. Nu går ju det mesta se inom EU men det är betalabb som gäller.
Har inget emot betala men betalar jag t ex Youtube så slipper jag reklamen och får allt överallt (i alla fall de mesta kanske inte överallt då jag vet ej hur Kina och sådana länder har).
Betalar jag för tv abb så kommer reklamen med!
Visst finns det kanske olika betalplaner men varför ska man ens behöva betala för reklam? Youtube bla är gratis om man orkar kolla reklam.
Nya tider är snarare att bli operatörernas slav. Många telecom operatörer som jämt försöker mig också skaffa ip tv.
Men fortfarande är vi kvar här att bor jag i Sverige får jag bara svenska program. Oavsett hur man än vänder på den saken!
Viaplay har mycket men väldigt mycket av det mycket är hyr/köp vem som ens vill köpa nåt från ett företag som kan gå omkull (o då allt förlorat).
När jag har läst vad TV-rättigheterna kostar för en del evenemang så är det nog där prisracet har sin början och höga inköpspriser bör ge höga priser till slutkunden.D Denna skrev:Jag tycker det är en konstig utveckling av streaming. Från början var streaming så billigt, enkelt och bra utbud så det till och med slog gratis alternativ (pirat).
Nu är bolagen så giriga så priserna går upp, innehållet fördelas på massor av olika tjänster, det är inte heller lika smidigt som innan.
Vissa serier eller filmer går inte ens att se genom streaming, finns inte på någon tjänst.
Jag tror att man måste se över upphovsrätten. Måste finnas en rimlig tid efter verkets skapande som det tillfaller allmänheten. Nu kan det ju ta över 100 år innan rättigheter "går ut". De allra tidigaste som skapades av Walt Disney har väl tappat upphovsrätten för nåt år sedan, och det skapades väl i början på 1900-talet.