11 346 läst ·
114 svar
11k läst
114 svar
Är du lantis, konservativ, iphone-vägrare eller är du en iphoneägare?
Haha...på dig istället, hade först en android-telefon, värsta skiten, fult och laggigt. Testade sedan en iFon, ännu sämre, tråkigt OS som har sett likadant ut sedan den första iPhonen släpptes, tråk. Telefonjäveln tål inte att man rör den utan att den spricker i tusen bitar, skandal. Så folk måste köpa skydd och skal och annat skit för att skydda en telefon som kostar 6000 spänn. Hur hade det sett ut om man hade köpt ett skal till sin nya Volvo V60:wow:Gurkan_1963 skrev:
Nej, nu sitter man här med en Nokia Lumia och det är det bästa inom mobilväg jag har testat, snyggt, laggar aldrig utan det är ett grymt flyt, snabbt och lättbegripligt, helt enkelt fantastiskt. Enda nackdelen är att vissa appar fattar såsom bankappar men dom största finns dock.
Näej just det saknas appar. Hmm konstigt med 3 procent av världsmarknaden.tank77 skrev:Haha...på dig istället, hade först en android-telefon, värsta skiten, fult och laggigt. Testade sedan en iFon, ännu sämre, tråkigt OS som har sett likadant ut sedan den första iPhonen släpptes, tråk. Telefonjäveln tål inte att man rör den utan att den spricker i tusen bitar, skandal. Så folk måste köpa skydd och skal och annat skit för att skydda en telefon som kostar 6000 spänn. Hur hade det sett ut om man hade köpt ett skal till sin nya Volvo V60:wow:
Nej, nu sitter man här med en Nokia Lumia och det är det bästa inom mobilväg jag har testat, snyggt, laggar aldrig utan det är ett grymt flyt, snabbt och lättbegripligt, helt enkelt fantastiskt. Enda nackdelen är att vissa appar fattar såsom bankappar men dom största finns dock.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Jag är förmodligen en konservativ lantis... Skulle aldrig köpa något från Apple. Och betala mer än 300 kr för en mobiltelefon verka ju fånigt. Min jobbtelefon är en samsung galaxy någonting eller någontingannat, kunde inte bry mig mindre. Passningstiden suger så totalt, måste laddas varje dag. Annars använder jag en Nokia någonting som jag köpte 2008 och räknar med att ha kvar ett tag till.
Sen kan jag undra lite över artikeln som länkas man pratar om PC och Mac, även apples persondatorer kan väl betraktas som personal computers? Nåja det är lördagkväll och nörden i mig pratar skit...
Sen kan jag undra lite över artikeln som länkas man pratar om PC och Mac, även apples persondatorer kan väl betraktas som personal computers? Nåja det är lördagkväll och nörden i mig pratar skit...
Vad är det i Android eller Ios som du tycker är svårbegripligt?tank77 skrev:Haha...på dig istället, hade först en android-telefon, värsta skiten, fult och laggigt. Testade sedan en iFon, ännu sämre, tråkigt OS som har sett likadant ut sedan den första iPhonen släpptes, tråk. Telefonjäveln tål inte att man rör den utan att den spricker i tusen bitar, skandal. Så folk måste köpa skydd och skal och annat skit för att skydda en telefon som kostar 6000 spänn. Hur hade det sett ut om man hade köpt ett skal till sin nya Volvo V60:wow:
Har än så länge bara köpt android-telefoner men köpte AppleTV och det är verkligen en bra och användarvänlig produkt. Så i valet och kvalet när det gällde en surfplatta till min sambo när hon fyllde år så blev det ändå en Ipad även om jag är en "lantis".
Men det som jag blev mest förvånad över var hur Apple enligt SIBA hanterar eventuella garantiärenden. Enligt säljaren jag pratade med så kan man glömma alla typer av garantier utan får man ett problem och Apple kan hitta en skråma på skärmen eller liknande så avvisar de alla krav oavsett problemet. Sen ville hon sälja på mig deras egen försäkring så antingen bör man kanske av den anledningen undvika Apple-produkter även om de är enkla och användarvänliga om man i praktiken kan glömma alla typer av garantier eller så är SIBA ute på djupt vatten när de förmodligen försöker sälja deras egna försäkringar med falska förspeglingar.
Men det som jag blev mest förvånad över var hur Apple enligt SIBA hanterar eventuella garantiärenden. Enligt säljaren jag pratade med så kan man glömma alla typer av garantier utan får man ett problem och Apple kan hitta en skråma på skärmen eller liknande så avvisar de alla krav oavsett problemet. Sen ville hon sälja på mig deras egen försäkring så antingen bör man kanske av den anledningen undvika Apple-produkter även om de är enkla och användarvänliga om man i praktiken kan glömma alla typer av garantier eller så är SIBA ute på djupt vatten när de förmodligen försöker sälja deras egna försäkringar med falska förspeglingar.
Gissa en gång vad det handlar om.. Butikernas egna försäkringar är en fullständigt ENORM inkomstkälla för dem.mr_bygg skrev:Sen ville hon sälja på mig deras egen försäkring så antingen bör man kanske av den anledningen undvika Apple-produkter även om de är enkla och användarvänliga om man i praktiken kan glömma alla typer av garantier eller så är SIBA ute på djupt vatten när de förmodligen försöker sälja deras egna försäkringar med falska förspeglingar.
Intressant, har funderat på en sån telefon trots att jag varit nokiavägraretank77 skrev:Haha...på dig istället, hade först en android-telefon, värsta skiten, fult och laggigt. Testade sedan en iFon, ännu sämre, tråkigt OS som har sett likadant ut sedan den första iPhonen släpptes, tråk. Telefonjäveln tål inte att man rör den utan att den spricker i tusen bitar, skandal. Så folk måste köpa skydd och skal och annat skit för att skydda en telefon som kostar 6000 spänn. Hur hade det sett ut om man hade köpt ett skal till sin nya Volvo V60:wow:
Använder mindre och mindre appar då det mesta fungerar bra i webbläsaren och man slipper en massa funktioner och reklam man inte vill ha.
Medlem
· Östergötland
· 65 inlägg
Är man, lantis, åker sällan utomlands, har husdjur. Kör android.
Egentligen gillar jag iPhone som telefon men vägrar köpa Applesaker då jag tycker de har för mycket fuffens för sig med att låsa in användare, stämma allt och alla, försöka ta patent på formen "fyrkant med rundade hörn".
Sedan är ju iPhone överrepresenterade hos människor som fotograferar sin lunch...
Egentligen gillar jag iPhone som telefon men vägrar köpa Applesaker då jag tycker de har för mycket fuffens för sig med att låsa in användare, stämma allt och alla, försöka ta patent på formen "fyrkant med rundade hörn".
Sedan är ju iPhone överrepresenterade hos människor som fotograferar sin lunch...
Medlem
· Östergötland
· 65 inlägg
Det var ett torrt försök att driva med den instagram-hipster-kultur som i alla fall här på universitetet lever och frodas bland mina medstudenter.Andreas_Hansson skrev:
Om vi sedan skall fortsätta på samma humorbefriade bana så betyder inte att de flesta som har iphone fotograferar sin mat bara för att de flesta som fotograferar sin mat har iphone. Notera också att "de flesta" i det här inlägget och "överrepresenterade" i mitt föregående lämnar utrymme för individer med sagda telefon som inte ägnar sig åt sagda aktivitet. Hade så varit fallet hade det varit mer lämpligt att använda sig av ordet "alla".
Stelt nog?