11 346 läst ·
114 svar
11k läst
114 svar
Är du lantis, konservativ, iphone-vägrare eller är du en iphoneägare?
AT&Ts billigaste iPhone abonnemang har bara 300 MByte data per månad, så där kan det nog vara motiverat att stoppa iOS uppdateringar etc.Andy78 skrev:Mer troligtvis att apple inte ska bli stämda pga man updaterar över mobilnätet och inte förstår skillnaden.
Men ärligt har man ett så dåligt abonnemang att man betalar 15 kr per mb eller liknande vilket gör att updateringar generar räkningar så bör det ifrågasättas om vederbörande bör inneha en sådan avancerad telefon då huvudansvaret ligger på användaren och inte tillverkaren eller någon operatör.
Att idiotförklara folk som drabbas av höga räkningar är ingen framkomlig väg i USA. Knappast här heller.
Visst kan man skapa ett problem av ett icke problem. Om det nu finns en sådan begränsning på iPhone så visst kunde det vara ett alternativ att manuellt kunna slå på och av det om det nu finns någon som lider av det idag.
Så för att At&t billigate abonnemang bara har 300mb så är det ett skäl till att inte implementera den funktionen att updatera IOS över mobila nätet, låteer det vettigt?mycke_nu skrev:
Är det inte bättre att en ruta dyker upp innan updateringen med frågan om man vill använda wifi eller mobila nätet?
Men uppdatera appar över mobila nätet på iphone hux flux utan fråga går bra, vad är skillnaden?
Jag idiotförklarar inte någon jag talar bara om hur det funkar.
Vart Kom USA in i bilden i mitt inlägg?
Redigerat:
Det är nog vettigt för Apple eftersom AT&T är deras i särklass största kund.Andy78 skrev:
Givetvis.Andy78 skrev:
Det finns en avstängingsmöjlighet för det under Inställningar.Andy78 skrev:
Det har jag inte sagt. Jag skrev att Apple inte kan göra det.Andy78 skrev:
Ingenstans, jag försökte bara förklara att Apple är ett amerikanskt företag, och därför i första hand lyssnar på sina amerikanska kunder.Andy78 skrev:
Låter lite märkligt att apple skulle rätta sig efter AT&T då de aldrig har brytt sig om en operatörs åsikter tidigare.
Sen kan ju inte en gräns på 300mb vara ett problem, då de erbjuds abonnemang utöver detta.
Märkligt att det finns en avstängsningsfunktion för att uppdatera appar över wifi och att den är avstängd default men det går ej att updatera ios.
Svårt å tro att AT&T har någon inblandning i detta.
Sen kan ju inte en gräns på 300mb vara ett problem, då de erbjuds abonnemang utöver detta.
Märkligt att det finns en avstängsningsfunktion för att uppdatera appar över wifi och att den är avstängd default men det går ej att updatera ios.
Svårt å tro att AT&T har någon inblandning i detta.
Försöker...?nikasp skrev:
Vi försöker väl få våra Androider iTuneskompatibla.
Skämt åsido, menar du då att iPhonen funkar bättre då det kommer till att ringa, använda appar och smsa?
Men det var ju ett tag sedan.mycke_nu skrev:
AT&T åsikter om iphone kommer knappast att påverka hur det ser ut i europa.
Sedan är nog deras åsikter av mindre betydelse, vill de vägra sälja iphone av olika anledning så är det upp till dem men då går större delen av deras kunder till andra operatörer tex Verizon.
Klicka här för att svara