11 346 läst ·
114 svar
11k läst
114 svar
Är du lantis, konservativ, iphone-vägrare eller är du en iphoneägare?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Blir inte lika kul om man inte töjer på tolkningen, dvs inkluderar ALLA istället för det försiktiga ordet överrepresenterade.
T.ex:
Jag som har en både MACar och iPhones, och då borde jag vara i åldern 18 till 34, boende i en stad, vegetarian och kvinna (inte ett av dessa stämmer nämligen).
Visst är det så man ska tolka en sådan här "undersökning".
Jag som har en både MACar och iPhones, och då borde jag vara i åldern 18 till 34, boende i en stad, vegetarian och kvinna (inte ett av dessa stämmer nämligen).
Visst är det så man ska tolka en sådan här "undersökning".
Har hört en annan definition:
Iphone, är man inte tekniskt intresserad betalar dyrt för att slippa lära sig för mycket om tlefonen samt att man accepterar ett totalt utlämnande till Apple.
Andra märke, tekniskt intresserad som vill vara "fri" samt vill lära sig mer om funktionerna i telefonen, är inte så hemskt intresserad av en massa onödiga appar.
Iphone, är man inte tekniskt intresserad betalar dyrt för att slippa lära sig för mycket om tlefonen samt att man accepterar ett totalt utlämnande till Apple.
Andra märke, tekniskt intresserad som vill vara "fri" samt vill lära sig mer om funktionerna i telefonen, är inte så hemskt intresserad av en massa onödiga appar.
Synd bara att man inte är så himla fri med Google heller, tyvärrpeternicklas skrev:Har hört en annan definition:
Japp, fullt medveten om den saken men blev bara så förvånad om man som anställd är villig eller för den delen vågar vara öppen med den typen av lögner bara för att tjäna några kronor extra. Skulle gissa att SIBA i alla fall officiellt inte har samma inställning. Oavsett så köper jag aldrig den typen av försäkringar så det spelar mindre roll.mycke_nu skrev:
Har nu haft min iPhone 4S i ett år och den "bara funkar" och fortsätter att funka utmärkt. Jag var själv en sån där svamlare som försökte nedvärdera i-ägare efter att ha haft några Android. Nu bara väldigt nöjd efter ett år. Kör PC hemma och på jobbet, inom finansiell IT, men äger två gamla ipod, en iphone och en Apple TV. Inget snack om att Apple gör bra och snygga produkter som inte känns uråldriga och utdaterade efter 2-3 år.
Undrar för övrigt vad alla som försöker håna iFån-folket som mindre kunniga använder sina Android till (som man inte skulle kunna med en iPhone). Skulle tro att 99,9% gör som folk gör mest, dvs. använder en drös appar och ringer och SMS:ar. Tror knappast att normalanvändaren är utvecklare.
Undrar för övrigt vad alla som försöker håna iFån-folket som mindre kunniga använder sina Android till (som man inte skulle kunna med en iPhone). Skulle tro att 99,9% gör som folk gör mest, dvs. använder en drös appar och ringer och SMS:ar. Tror knappast att normalanvändaren är utvecklare.
Redigerat: