elmont skrev:
Polos, jag kan ju tala om att det är skillnad på att sitta stumt och att sitta fast. Kanske du ska be om och få komma på studiebesök hos en elektriker som jobbar på ett bygge så du får titta och känna :thumbup:
Efter över 20 år med tillverkning av lösvirkeshus så vet jag hur dosor sitter, har satt en del själv när elektrikerna behövt hjälp.
Vi använder träreglar inget annat och i dom så sitter dom stumt.
Verkar vara du som behöver komma till riktiga yrkesmän som kan sätta dosor så att dom sitter.

• Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
Det där ser konstigt ut. Min man köpte en hole in one när vi gipsade garange och friggebod och det blev perfekt nästan varje gång, man måste ju bara välja rätt storlek och sen se till att gipsskivan är på rätt ställe :) Är det en riktig elektriker? Det tar ju en massa extratid om de ska spackla och slipa? Vem ska betala för det?

Stefan N Stefan N skrev:
Används av alla med lite hum om bygge tillsammans med en T70 hålsåg i detta fallet.
[bild]
Hole in One är till för amatörer

KalleKe
P Putte 9497 skrev:
Så hur gör proffsen?

KalleKe Sammy_j skrev:
Så hur gör proffsen?
Det får du fråga dom

Proffsen sågar på måfå och säger sen att ”det där fixar målaren”...

• Gilla
  • Haha
BosseHansson och 4 till
  • Laddar…
Att inte köra dosfräs med verktyg typ ”hole-in-one” är bara inkompetent dumhet. Inte ens amatörer kör på chans idag så varför acceptera detta av sk ”proffs”.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
F
P Putte 9497 skrev:
Ochb4-års trådlyft är för personer med dåligt självförtroende och som saknar ett liv. Framförallt då deras inlägg inte tillför ett skit.

• Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 6 till
  • Laddar…
Sorry. Noterade inte att detta var en gammal tråd. Vidhåller givetvis att man använder vettiga verktyg och har nödvändig kompetens för jobbet, klarar man inte detta ska man avstå.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Givetvis använder proffs någon mall, skulle bara av se hur många som skulle reagera på mitt inlägg

• Gilla
fsn
  • Laddar…
F
H Harald Blåtumme skrev:
Sorry. Noterade inte att detta var en gammal tråd. Vidhåller givetvis att man använder vettiga verktyg och har nödvändig kompetens för jobbet, klarar man inte detta ska man avstå.
Håller med till 100%. Hole in One är fö en fantastisk grej. Oavsett hur misslyckad man är fö så lyckas alla få till bra och exakta hål med en sådan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.