D09
billy_baver skrev:
Du behöver inte bevisa ett dugg. I första hand brukar man kunna lita på människor.

Jag tycker du ska kontakta Myndigheten för Radio och TV och berätta att du begärt att få tillgång till utgivningen genom att söka i registret efter dina egna uppgifter.
Tack så mycket, ska göra detta :)

D09
D09 skrev:
Tack så mycket, ska göra detta :)
ImageUploadedByByggahus.se1390812476.731480.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Något sånt ska man skriva antar jag
Skickat o klart. Ska bli kul o se vad dom svarar.

Ring dem också ... fråga om diarienumret och på vilket sätt de kommer att hantera det

Hmm en enkel sak för dem vore väl att tillhandahålla tjänsten till ett högt pris... Tex årsvis prenumeration, 100 000 kr/år ?

lt1cobra skrev:
Hmm en enkel sak för dem vore väl att tillhandahålla tjänsten till ett högt pris... Tex årsvis prenumeration, 100 000 kr/år ?
Vad lagstiftaren menar med "allmänt tillhandahållande" är inte i detalj angivet. Och mig veterligen har det heller aldrig varit föremål för prövning.

D09
D09 skrev:
[länk]

Lustigt är att Aftonbladet kör en offerstory ang detta men blundar för Piscatus ;)

Lexbas har iaf lite policyregler t ex sparar Max 5 år bakåt etc
Skillnad är att piscatus är vänsterextremister. Lexbase är bara vanliga bedragare.

D09
hantverkare1 skrev:
Skillnad är att piscatus är vänsterextremister. Lexbase är bara vanliga bedragare.
Eller så gillar inte Piscatus konkurrens ;)

D09 skrev:
Eller så gillar inte Piscatus konkurrens ;)
Så kan det definitivt vara!

M
Jag vet inte riktigt hur det här leder till en bättre värld där människor litar mer på varandra och är tryggare:

"Lexbases vision är ett samhälle där människor kan lita på varandra och känna trygghet i sin närmaste omgivning. Som ett led i att förverkliga vår vision har vi skapat Lexbase."
Frågan är om vi inte ska återinföra lynch mob igen. För det är väl trygghet att vi tillsammans går och uppsöker rättvisa!

D09
Micke64 skrev:
Jag vet inte riktigt hur det här leder till en bättre värld där människor litar mer på varandra och är tryggare:

Frågan är om vi inte ska återinföra lynch mob igen. För det är väl trygghet att vi tillsammans går och uppsöker rättvisa!
En falsk trygghet, ungefär som att alla kriminella redan skulle vara dömda... Ehhh

Gjorde en sökning på mig själv på lexbase och till min besvikelse ;) hittade jag inget smaskigt :(
Måste vara mycket en tråkig person ;)

Micke64 skrev:
Jag vet inte riktigt hur det här leder till en bättre värld där människor litar mer på varandra och är tryggare...
Ju mer kunskap du har om omgivningarna, och särskilt om ditt närområde, desto tryggare kan du känna dig.
Ovisshet leder till osäkerhet och oro.

Det är väl ungefär så de resonerar.
Så att du kan släppa iväg barnen till sandlådan utan ständig övervakning t.ex.

Men det är ju avvägningen mellan din/vår kunskap och den personliga integriteten som är det svåra.
Hur man än gör så känns det som att det väger över åt ena eller andra hållet.

D09
KnockOnWood skrev:
Ju mer kunskap du har om omgivningarna, och särskilt om ditt närområde, desto tryggare kan du känna dig.
Ovisshet leder till osäkerhet och oro.

Det är väl ungefär så de resonerar.
Så att du kan släppa iväg barnen till sandlådan utan ständig övervakning t.ex.

Men det är ju avvägningen mellan din/vår kunskap och den personliga integriteten som är det svåra.
Hur man än gör så känns det som att det väger över åt ena eller andra hållet.
Ungefär som att pedofiler bara är verksamma inom sitt ( enligt pedofilernas svenska riksförbunds stadgar ) tilldelade jaktområde.

Dessa får enligt 5:e kap. 1 paragrafen inte vara verksam med motorfordon på annan ort. ;)

Däremot så ger det underlag för att ta lagen i egna händer ( civil olydnad ) för att få folk som inte passar att flytta.

Eller nyfikna ungar med internet söker av kompisars föräldrar osv och får ett kanonunderlag för mobbing etc

Tror att det är på väg att spåra ur med all info som ska vara tillgängligt...

Hur överlevde ni förr i tiden? :)

Svårt att se något positivt med dessa siter och möjligheter. Varför så rädda och misstänksamma? En försvinnande liten andel som råkar illa ut och frågan är om detta öht skulle kunna hjälpa. Närområdet får man försöka klara sig i utan att sitta och glutta efter ev snaskigheter, och med förnuft och om det skulle krävas direkt självskydd klarar man sig säkert bättre utan att oroa sig för något som troligtvis inte händer eller går att förutse med Lexbase.

Kanske så att många av de skitigaste är förment rena och hittas inte via nåt sånt här, vad och vem ska man skylla på då? Det representerande fåret som intervjuades och tyckte att det var tecken på ett bra och öppet samhälle?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.