Ur elsäkerhets synpunkt, är detta en ok installation?
Vi har fått en handdukstork i badrummet efter ett stambyte.
Jag reagerar lite på ett koppartrådarna är synliga.
Detta är precis snett nedanför ett fönster som i princip alltid står lite öppet.
Borde inte hela kabeln vara klädd eller är det ok att det ser ut såhär?
Tacksam för all feedback!
Vi har fått en handdukstork i badrummet efter ett stambyte.
Jag reagerar lite på ett koppartrådarna är synliga.
Detta är precis snett nedanför ett fönster som i princip alltid står lite öppet.
Borde inte hela kabeln vara klädd eller är det ok att det ser ut såhär?
Tacksam för all feedback!
Ser otroligt märkligt ut tycker jag... Kan man få en mer utzoomad bild? Det är ju knappast farligt, men jag har aldrig sett något liknande. Men jag är varken lysmask eller rörpulare så det kanske är vanligt...
Självklart 😀joakim_j skrev:
Personligen så känns det lite läskigt att kablarna är så synliga. Jag har inte småbarn, men katter. Har ställt tvättkorgen för, dom är sjukt nyfikna på allt som "hänger och dinglar" (kattjäklar) 😅
Skyddsledare behöver inte vara isolerade.
Det ser ut som en skyddsutjämningsledare av något slag. Om den har ett sådant syfte så är det inget att oroa sig över. Den används för att skydda mot spänningsskillnader mellan olika saker.
Det var vanligt förr i tiden när man förde in metalliska ledningar utifrån.
Det ser ut som en skyddsutjämningsledare av något slag. Om den har ett sådant syfte så är det inget att oroa sig över. Den används för att skydda mot spänningsskillnader mellan olika saker.
Tack för en sådan bra förklaring! 😀A avh67f skrev:Skyddsledare behöver inte vara isolerade.