Shiva_Nik Shiva_Nik skrev:
Precis min tanke! 😬🙈
Som tur är har jag inte småbarn, men katter.
Vad tänker du ska hända?

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad tänker du ska hända?
Även om det inte slår ner en blixt av att röra denna kabel, så är det bara onödig att det skulle kunna hända.
Det finns en uppsjö av lister och kabelkanaler som dessa kablar skulle kunna bli placerade i.
Om en kabel av misstag råkar bli skadad eller rycks ut osv, så är det något som någon måste åtgärda.
Det innebär att det behöver skapad ett ärende, se till att personal åker ut och fixar osv. En onödig kostnad för värden om inget annat.
Jag saknar kunskap för att fixa det själv, annars hade jag gjort det.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
OM man nu behöver göra på detta vis, finns det verkligen inget seriösare sätt att göra det på än att ha kablar som hänger löst bakom elementet? Ser inte fackmannamässigt ut.

• Gilla
  • Älska
hapazard och 6 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
OM man nu behöver göra på detta vis, finns det verkligen inget seriösare sätt att göra det på än att ha kablar som hänger löst bakom elementet? Ser inte fackmannamässigt ut.
Tack! Precis min tanke! 😃
Det ser "ofärdigt" ut 🥴

• Gilla
Anneli Törnros och 1 till
  • Laddar…
Eltekniskt så skall detta inte vara något problem egentligen, men jag förstår inte varför de är exponerade på detta viset. Inget som täcker över dem, och i våtrum dessutom.

• Gilla
Shiva_Nik
  • Laddar…
R RoseNylund skrev:
och i våtrum dessutom.
Vad har våtrum med det hela att göra?

• Gilla
HJ-C och 2 till
  • Laddar…
Du kan ju plocka bort trådstumpen så slipper du vara orolig.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
R RoseNylund skrev:
Eltekniskt så skall detta inte vara något problem egentligen, men jag förstår inte varför de är exponerade på detta viset. Inget som täcker över dem, och i våtrum dessutom.
Jag gjorde såhär, inte heller optimalt, men lite "svårare att komma åt" (mina katter).

• Elinstallation med ledning skyddad bakom plastpanel, svåråtkomlig för katter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag antar att du inte har några sladdar i något vägguttag heller? Det är ju betydligt farligare för katterna att komma åt dom.

• Gilla
  • Haha
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Även om det inte slår ner en blixt av att röra denna kabel, så är det bara onödig att det skulle kunna hända.
Vad skulle kunna hända?

• Haha
Shiva_Nik
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag antar att du inte har några sladdar i något vägguttag heller? Det är ju betydligt farligare för katterna att komma åt dom.
Jag är något av en nörd när det gäller kablar 🤣
Har fixerat allt som går att fixera med gömmer och klämmor. Inga lösa kablar bakom tvn eller vid lampor.
Jag har ett "förebyggande" (profylaxis) tänkande.
Lärt mig den hårda vägen att alltid ligga 3 steg före 😃

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad skulle kunna hända?
Svarade innan på precis samma fråga 🙃

Så jag vänder på frågan och säger såhär;
OM den där kabeln blir skadad eller rycks ut av misstag, vem behöver åtgärda det då?

Ok. Men att komma åt de där gröngula kablarna är lika farligt som att komma åt de oisolerade rören de är anslutna till. Jag hoppas, för katternas skull, att du täcker in alla rör och andra beröringsbara metalldelar i lägenheten också.

• Gilla
  • Haha
fribygg och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ok. Men att komma åt de där gröngula kablarna är lika farligt som att komma åt de oisolerade rören de är anslutna till. Jag hoppas, för katternas skull, att du täcker in alla rör och andra beröringsbara metalldelar i lägenheten också.
Självklart! 😃
Jag och dottern är även påklädda med bubbel plast så att vi inte skadar oss på en vass bordskant 🤓😉

• Haha
  • Gilla
Pen och 5 till
  • Laddar…
Tack! Precis min tanke! 😃
Det ser "ofärdigt" ut 🥴
MathiasS MathiasS skrev:
Precis! Det ska inte behöva se ut sådär,
Punkt slut! Sedan att det inte är farligt är en helt annan sak. Men det ska inte se ut på det sättet!

• Älska
Shiva_Nik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.