30 266 läst ·
130 svar
30k läst
130 svar
Är detta en säker installation?
Även om det inte slår ner en blixt av att röra denna kabel, så är det bara onödig att det skulle kunna hända.useless skrev:
Det finns en uppsjö av lister och kabelkanaler som dessa kablar skulle kunna bli placerade i.
Om en kabel av misstag råkar bli skadad eller rycks ut osv, så är det något som någon måste åtgärda.
Det innebär att det behöver skapad ett ärende, se till att personal åker ut och fixar osv. En onödig kostnad för värden om inget annat.
Jag saknar kunskap för att fixa det själv, annars hade jag gjort det.
Eltekniskt så skall detta inte vara något problem egentligen, men jag förstår inte varför de är exponerade på detta viset. Inget som täcker över dem, och i våtrum dessutom.
Jag gjorde såhär, inte heller optimalt, men lite "svårare att komma åt" (mina katter).R RoseNylund skrev:
Jag är något av en nörd när det gäller kablar 🤣useless skrev:
Har fixerat allt som går att fixera med gömmer och klämmor. Inga lösa kablar bakom tvn eller vid lampor.
Jag har ett "förebyggande" (profylaxis) tänkande.
Lärt mig den hårda vägen att alltid ligga 3 steg före 😃
Ok. Men att komma åt de där gröngula kablarna är lika farligt som att komma åt de oisolerade rören de är anslutna till. Jag hoppas, för katternas skull, att du täcker in alla rör och andra beröringsbara metalldelar i lägenheten också.
Självklart! 😃useless skrev:
Jag och dottern är även påklädda med bubbel plast så att vi inte skadar oss på en vass bordskant 🤓😉
Shiva_Nik skrev:
Precis! Det ska inte behöva se ut sådär,MathiasS skrev:
Punkt slut! Sedan att det inte är farligt är en helt annan sak. Men det ska inte se ut på det sättet!