13 184 läst ·
43 svar
13k läst
43 svar
Är detta en fönsterskiva i Eternit?
Här är en lite tydligare bild - man ser att mönstret på sidan verkar vara olika på halva skivan. Diagonala snitt på övre halvan och horisontella på nedre. Det har blivit en liten intressant diskussion här nu på jobbet om vad detta egentligen är...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nu har ju jag lite speciell humor, men om jag vore orolig för asbestdamm och ingen lyssnade på mig hade jag tagit på mig engångsoverall och andningsmask och jobbat vidare precis som vanligt.
Du har såklart helt rätt. Jag funderar bara på om denna utsågning för ventilerna är gjord i efterhand och ifall den påverkar materialets benägenhet att smula och damma i kanterna? Eller det är lika ”fast” trots att man en gång bearbetat det i efterhand?useless skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Hur gör du med allt som finns i den vanliga luften 24/7 vart du än går, det är femhundraelva miljarder ggr mer partiklar än vad din fönsterbänk kommer att avge under hela sin livslängd ändå.....
Asbest är liksom fortfarande en naturprodukt. Finns partiklar omkring oss hela tiden precis som det finns mögelsporer omkring oss hela tiden plus allt annat då..........
Asbest är liksom fortfarande en naturprodukt. Finns partiklar omkring oss hela tiden precis som det finns mögelsporer omkring oss hela tiden plus allt annat då..........
Du behöver inte vara orolig, det är bara medan man bearbetar det som det finns en risk.H hullan skrev:
asbest är bara farligt om man är rädd för den / mvh rörmockare💪H hullan skrev:
Klicka här för att svara