T TobiasStockholm skrev:
Varför kan ingen se längre än till just sina egna specifika behov? Är alla här verkligen så egocentriska?
Jag undrar varför det verkar finnas behov av att försvara en tekniskt undermålig lösning?

Alfredo Alfredo skrev:
Jag undrar varför det verkar finnas behov av att försvara en tekniskt undermålig lösning?
Ffa för att den oftast är avsevärt billigare och för att den uppfyller samtliga behov/krav för väldigt många (förmodligen en majoritet av befolkningen). Vilken lösning är tekniskt överlägsen om man vill kunna ta med sig uppkopplingen om man växlar mellan olika bostäder, t.ex semesterbostad, och inte vill ha/betala för dubbla uppkopplingar? (där korttidsabonnemang på fiber ofta är ÄNNU dyrare...)

G
Alfredo Alfredo skrev:
Kallar du 5G för en undermålig lösning?

G Greger_08 skrev:
Ungefär 19 ggr sämre än min fiber enligt senaste screenshot

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ungefär 19 ggr sämre än min fiber enligt senaste screenshot
Du bör nog kolla upp definitionen av ordet undermålig för ditt inlägg har inget med det ordet att göra. Undermålig är inte samma sak som långsammare.

G Greger_08 skrev:
Som en stationär bredbandsanslutning jämfört med fiber, ja definitivt!

T TobiasStockholm skrev:
där korttidsabonnemang på fiber ofta är ÄNNU dyrare...
Nu är vi verkligen OT men då Bahnhof skyller på GDPR och varje vår tvingar mig att bli "ny kund" på landet, tvingar de mig även indirekt att acceptera starkt rabatterade nykundserbjudanden under några månader, så mina månadskostnader på landet blir faktiskt lägre tack vare att de är korttidsabonnemang...

Sjukt ändå att TV4 skalar ner VM matcherna till 720p! Snacka om att ligga efter i utvecklingen och folk betalar för det.

T TobiasStockholm skrev:
Du bör nog kolla upp definitionen av ordet undermålig för ditt inlägg har inget med det ordet att göra. Undermålig är inte samma sak som långsammare.
Jag tycker nog att en hundrameterslöpare som behöver över tre minuter på sig är en rätt undermålig löpare...

G
Alfredo Alfredo skrev:
Som en stationär bredbandsanslutning jämfört med fiber, ja definitivt!
Om man nu ska vara en besserwisser så är fiber ett transport medium inget annat.

G Ganescha skrev:
Sjukt ändå att TV4 skalar ner VM matcherna till 720p! Snacka om att ligga efter i utvecklingen och folk betalar för det.
Det värsta är ju den låga bitraten med streamad TV

Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker nog att en hundrameterslöpare som behöver över tre minuter på sig är en rätt undermålig löpare...
Och behöver man ta med sig uppkopplingen någon annanstans än hemmet eller vill ha en i de flesta fall, fullt funktionell uppkoppling till en så låg kostnad som möjligt så är fiber undermåligt. Allt är inte så svartvitt som alla egocentriska personer i den här tråden får det att framstå.

Det värsta är ju den låga bitraten med streamad TV
Att FIFA skickar ut sändningarna i HDR och TV4 skalar ner det till 720p är otäckt dåligt.

G Ganescha skrev:
Att FIFA skickar ut sändningarna i HDR och TV4 skalar ner det till 720p är otäckt dåligt.
Du blandar termer, HDR är high dynamic range, vilket beskriver färgrymden, 720p är upplösning

Du blandar termer, HDR är high dynamic range, vilket beskriver färgrymden, 720p är upplösning
Oavsett så är det kasst! Men visst, kostar väl för mycket som vanligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.