43 350 läst ·
598 svar
43k läst
598 svar
Är det värt att dra in fiber?
Ffa för att den oftast är avsevärt billigare och för att den uppfyller samtliga behov/krav för väldigt många (förmodligen en majoritet av befolkningen). Vilken lösning är tekniskt överlägsen om man vill kunna ta med sig uppkopplingen om man växlar mellan olika bostäder, t.ex semesterbostad, och inte vill ha/betala för dubbla uppkopplingar? (där korttidsabonnemang på fiber ofta är ÄNNU dyrare...)Alfredo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Nu är vi verkligen OT men då Bahnhof skyller på GDPR och varje vår tvingar mig att bli "ny kund" på landet, tvingar de mig även indirekt att acceptera starkt rabatterade nykundserbjudanden under några månader, så mina månadskostnader på landet blir faktiskt lägre tack vare att de är korttidsabonnemang...T TobiasStockholm skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Och behöver man ta med sig uppkopplingen någon annanstans än hemmet eller vill ha en i de flesta fall, fullt funktionell uppkoppling till en så låg kostnad som möjligt så är fiber undermåligt. Allt är inte så svartvitt som alla egocentriska personer i den här tråden får det att framstå.Alfredo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg