43 350 läst ·
598 svar
43k läst
598 svar
Är det värt att dra in fiber?
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Jag har fastnat de senaste 10 åren hos samma kund så min variation är begränsad senaste åren. Men innan dess jobbade jag hos olika enterprise bolag både mindre och större än 1000 pers på IT och alla hade workstations.useless skrev:
Jag vet inte vart gränsen går, men jag har jobbat hos några av de större datorbrukande företagen och myndigheterna i Sverige. Jag kan inte minnas att jag sett en stationär dator de senaste 15 åren.
Min förra uppdragsgivare har ca 1000 anställda bara på IT-avdelningen, varav 0 stycken sitter med en stationär dator.
Glad min kund kör workstations. Man kan få en laptop utöver workstation om man vill dock.
Ja du ser. Det snurrar iväg. Snart är det väl någon som på allvar föreslår en arbetsstation till hemarbetsplatsen. Redan från början försökte jag avgränsa (ingen kompilering, ingen rendering). Det där höll en minut sen satte det igång. Håhåjaja...useless skrev:
Jag vet inte vart gränsen går, men jag har jobbat hos några av de större datorbrukande företagen och myndigheterna i Sverige. Jag kan inte minnas att jag sett en stationär dator de senaste 15 åren.
Min förra uppdragsgivare har ca 1000 anställda bara på IT-avdelningen, varav 0 stycken sitter med en stationär dator.
Renoverare
· Stockholm
· 20 781 inlägg
Klart som fan man har en Desktop som hemdator.V vincenthema skrev:
Vad bra då är vi alltid bara två personer på min närmaste mast då strax utanför Stockholm. 🙄B bhus2021 skrev:
Det är väl ingen större överraskning att mobilt bredband är mycket mer asymmetriskt än fiber. Knappast något man behöver bry sig om i normalfallet, 50Mbit räcker långt till det mesta av normala användningsområden, det är knappast långsamt.Alfredo skrev:
Snacka om att den här tråden har spårat ur.
Varför kan ingen se längre än till just sina egna specifika behov? Är alla här verkligen så egocentriska?Alfredo skrev:
Vad behöver man mer än 50 Mbit uppströms till om man inte jobbar inom IT eller har ett avancerat tekniskt intresse/hobby?