42 621 läst ·
199 svar
43k läst
199 svar
Är det brukligt att elektrikern tar med sig kundens gamla elcentral?
En sån firma skulle man ju vilja hitta...om de har tid för "småfolket" vill säga.M Maledictus skrev:Vill bara passa på att säga att jag varit i samma situation. Sambon oroade sig över "det gamla proppskåpet" i källaren och hon litade inte på min lekmannauppfattning om statusen på elen. Så när jag ändå hade en elektriker ute för att byta en undercentral fick han även kika på den stora huvudcentralen i källaren.
Han hade lätt kunnat dra in ett antal tusenlappar extra där genom att rekommendera ett byte men han tyckte inte för allt i världen att det var värt att byta den då allting såg prydligt och fint ut inuti. Samma firma hade även räknat på ett jobb med ny matning och central till garaget och lämnade ett pris på uppskattningsvis 20 000. Nu gick allt mycket smidigare än väntat så fakturan landade bara på 12 000. Tror ni jag kommer anlita samma firma igen när jag vet att de inte blåste mig på de där 8 000 som mellanskillnaden utgjorde? Svar: Absolut!
Tråkigt för dig TS att du verkar har råkat ut för riktiga klåpare och skojare men man ska inte dra alla hantverkare över en kam.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden