5 739 läst ·
174 svar
6k läst
174 svar
Anmälda mäklare hängs ut i sociala medier
Våldtäkt är inte olagligt i alla sammanhang i Saudiarabien, vilket förstås komplicerar saken. Ibland (ofta?) är det våldtäktsoffret som drabbas av "rättvisan".Farstatjej90 skrev:
Vad som är definierat som ett brott och hur brott hanteras av rättsväsendet (om det nu är rätt benämning för Saudiarabiens godtycke när det gäller hur folk behandlar folk) spelar ganska stor roll för hur brottsstatistiken ser ut.
Jag försökte förklara att det inte alltid är rädslan för ett straff som gör att någon avstår från att begå ett brott.Alfredo skrev:
Jag försökte mig på lite ironi. Ursäkta, det ska inte upprepas (kanske …)Farstatjej90 skrev:
Det gör väl så gott de kan utifrån den empiri de har. Kan du bättre? Vilka data har du och vilka samband har du undersökt?Farstatjej90 skrev:
N.B. att vetenskapligt arbete innebär inte att komma fram till en Sanning™ direkt. Vetenskapligt arbete är en iterativ process i vilken man måste korrigera sina slutsatser hela tiden allteftersom nya data kommer fram.
I massmedia framställs dock oftast forskares uttalanden som att de formulerar Sanningen™. Så är det alltså inte.
Jag har besökt Kalifornien många gånger under cirka 40 år, och bodde i Texas en kort period för 25 år sen. Min erfarenhet är inte att Kalifornien är en sämre plats att bo i än Texas. Erfarenheter är dock oftast anekdotiska.Farstatjej90 skrev:
Vad är dina erfarenheter av Kalifornien respektive Texas? Vilka delar av de båda staterna har du erfarenheter av?
Det går ju sällan att bo i ett helt land under mindre än en livstid.
Och vad fasen har Kalifornien och Texas med svenska mäklare att göra?
Hur kommer det sig att du alltid kommer så sent in i trådar? Man avhandlar en tråd sen några dagar senare blir man citerad typ 5 gånger av pmd från samma tråd. Sen nån annan tråd. Det är inte i samband med nyhetsmailet heller, det är nåt annat. Vad är din hemlighet, pmd? 🤔P pmd skrev:Jag försökte mig på lite ironi. Ursäkta, det ska inte upprepas (kanske …)
Det gör väl så gott de kan utifrån den empiri de har. Kan du bättre? Vilka data har du och vilka samband har du undersökt?
N.B. att vetenskapligt arbete innebär inte att komma fram till en Sanning™ direkt. Vetenskapligt arbete är en iterativ process i vilken man måste korrigera sina slutsatser hela tiden allteftersom nya data kommer fram.
I massmedia framställs dock oftast forskares uttalanden som att de formulerar Sanningen™. Så är det alltså inte.
Jag har besökt Kalifornien många gånger under cirka 40 år, och bodde i Texas en kort period för 25 år sen. Min erfarenhet är inte att Kalifornien är en sämre plats att bo i än Texas. Erfarenheter är dock oftast anekdotiska.
Vad är dina erfarenheter av Kalifornien respektive Texas? Vilka delar av de båda staterna har du erfarenheter av?
Det går ju sällan att bo i ett helt land under mindre än en livstid.
Och vad fasen har Kalifornien och Texas med svenska mäklare att göra?
Min hemlighet är att inte ha bråttom. Eftersom data på en webbserver är mer eller mindre permanent lagrat, så är det inte bråttom att läsa och kommentera i en forumtråd. Jag läser inte brev och sms hela tiden. Jag väntar tills jag är klar med annat. Det handlar ju inte om realtidskommunikation.Farstatjej90 skrev:
Måste man ha "vetenskaplig evidens" för allt man diskuterar här då? Om jag påstår att de flesta medlemmarna här ogillar att slå sig på tummen med hammaren när de spikar, bör jag då se till att skaffa "vetenskaplig evidens" för mitt påstående innan jag framför det? Blir det inte lite tillkrånglat?P pmd skrev:
Håller med dig. Jag tycker det kan gå till överdirft ibland.Alfredo skrev:
Om du (eller någon) påstår något utgår jag från att det är sant.
Ibland kan påståenden verka osannolika. Istället för att då be den som påstod att presentera "vetenskaplig evidens" för sitt påstående kan man faktiskt försöka söka reda på fakta själv.
Det mesta går att hitta om man har intresset och motivationen. Alla de som faktiskt inte vill se bevis och referenser slipper då.
Som de flesta kanske @pmd inte bevakar detta forum på heltid.Farstatjej90 skrev:
Kanske skulle det vara ett lyft för forumet om det skrevs färre mer genomtänkta inläggFarstatjej90 skrev:
(obs ingen kritik av @Farstatjej90 eller någon annan. Bara en reflektion.
Själva poängen med ett sådant här forum är väl att det inte är en realtidskommunikation man måste eller förväntas vara ständigt närvarande i, men ändå kan delta.Farstatjej90 skrev:
Eftersom tankeläsning är en färdighet som troligen ligger långt in i framtiden så är det knappast någon som kan veta vad någon annan har "minsta tanke på att göra".Alfredo skrev: